Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:59:33 GMT

کاهش ۲۴ درصدی واردات به گیلان از نظر وزنی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۶۰۲۰

کاهش ۲۴ درصدی واردات به گیلان از نظر وزنی

ایسنا/گیلان مدیرکل صمت گیلان گفت: واردات استان گیلان از نظر وزنی ۲۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

تیمور پورحیدری در جلسه کارگروه پایش کارت بازرگانی استان گیلان گفت: با توجه به آمار به دست آمده از سامانه سازمان توسعه صادرات کشور، واردات استان گیلان از نظر وزنی ۲۴ درصد کاهش را نشان می دهد و همچنین از جهت ارزش دلاری سه درصد کاهش واردات را در سال جاری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد رشد را در صدور کارت بازرگانی داشتیم که نشان از رغبت به سمت صادرات در استان گیلان را دارد و همچنین در تمدید کارت بازرگانی ۱۱۶ درصد رشد را نسبت به سال گذشته داریم.

 مدیرکل صمت استان گیلان ادامه داد: رشد ۳۸ درصدی افزایش صادرات از مبادی استان گیلان را از نظر ارزش دلاری داشتیم که افزایش رونق اقتصادی و افزایش ارزآوری را برای کشور در سال جاری موجب شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر رشد ارزش دلاری صادرات استان از جهت وزنی نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است و طی بازدید های انجام شده از واحدهای تولیدی استان به این نتیجه رسیدیم که صادرات واحدهای تولیدی استان علاوه بر مبادی داخل استان از سایر گمرکات کشور نیز صورت می پذیرد که در آمار صادرات استان گیلان در سامانه سازمان توسعه صادرات، ثبت و لحاظ نمی شود.

 پورحیدری در ادامه در خصوص واردات استان نیز گفت: در تعداد صدور کارت بازرگانی در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل صمت استان گیلان تصریح کرد: کلیه کارت‌های بازرگانی فعال به صورت مستمر و پایش و رصد می شود و در حال حاضر تعداد کارت بازرگانی مشکوک به اجاره در حال بررسی دقیق هستند و به این ترتیب جلوی واگذاری کارت‌های بازرگانی به غیر را خواهیم گرفت و این چنین کارت‌های بازرگانی را تعلیق خواهیم کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واردات کارت بازرگانی صادرات کارت بازرگانی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان

اداره کل هواشناسی استان گیلان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار در منطقه است.

بر این اساس طی ۴۸ ساعت آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری طی روز افزایش نسبی دما و در برخی نواحی پدیده مه (طی ساعات شب تا صبح) پیش بینی می‌شود. 

همچنین طی این مدت گاهی به سبب ناپایداری‌های موقتی، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست. 

از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت هم افزایش ابر و کاهش نسبی دما و به تدریج از جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است. 

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی گیلان همچنین آمده است: تغییرات احتمالی در پیش بینی جوی روز‌های آینده اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور