Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد سرآمد همه آسیب ها است و با توجه به تاکیدات رهبری ساختار‌های جدیدی شکل گرفته تا برای استانی مانند کرمان که در لبه برخورد ترانزیت با تمام دنیا قرار دارد، اقدامات بسیار زیادی طراحی و اجرا شود.

او افزود: طبق رهنمود‌های رهبری باید بیش از ۵۰ درصد انرژی و تمرکز در حوزه پیشگیری باشد و از آموزش و پرورش طلب استمداد می‌کنم؛ زیرا حل موضوع آسیب‌های اجتماعی در هیچ جا غیر از آموزش و پرورش شدنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درباره معتادان متجاهر نیز بیان کرد: هم از منظر انسانیت و نگاه انسانی، اسلامی و اخلاقی و هم از منظر آسیب‌هایی که این افراد به مبلمان شهری وارد می‌کنند و هم از منظر  کانون‌های جرم خیز و آسیب زایی که تولید می کنند، باید به آن ها توجه کنیم. 

او به نبود رویکرد مردمی سازی درباره معتادان متجاهر اشاره کرد و بیان داشت: باید به سمت ایجاد حلقه‌های مردمی به عنوان حلقه‌های واسط برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد برویم و از ظرفیت تشکل‌ها به عنوان یکی از همین حلقه‌های مردمی استفاده کنیم. 

کاظمی افزود: در پی برنامه ریزی اجرایی ـ عملیاتی و نقشه راه با اولویت پیشگیری در نظام تعلیم و تربیت و استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان هستیم.

 محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان نیز گفت: استان کرمان در بحث مواد مخدر بیش از استان‌های دیگر با چالش‌های جدی روبه رو است؛ چون استان کرمان با موضوع مبارزه با مواد مخدر درگیر است. 

او افزود: موضوع دیگر در استان کرمان  نیز مجرمان مواد مخدر است و کسانی که مواد را از استان ما به مناطق دیگر جا به جا می‌کنند. 

استاندار کرمان بیان کرد: معتادان متجاهر بیمار نیستند و مجرم به شمار می‌آیند و احساس ناامنی و ترس ایجاد می کنند و با معتادان معمولی که مشغول زندگی هستند ، متفاوت می باشند. 

در این جلسه جلالی، رییس کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان هم گفت: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی با موضوعات مختلف از جمله: حاشیه شهر کرمان، معتادان متجاهر، سگ‌های بدون صاحب و ... تشکیل شده است. 

وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان هم گفت: بعد از سفر رییس جمهور به کرمان برای راه اندازی سریع مرکز ماده ۱۶ بانوان ظرفیتی فراهم شده است و این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر از ابتدای شهریور آماده افتتاح خواهد شد. 

در این جلسه دهقانی به عنوان دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی و از خدمات انارکی قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیشگیری از اعتیاد معتادان متجاهر مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با معرفی نفرات برتر در استان به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره گفت: این جشنواره در زمینه فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی با محوریت نوجوان سالم، یاری گران زندگی و مدیریت مورد با کُلیات خودمراقبتی دانش اموزان در مقابل با کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

منصوری افزود: بیش از شش هزار و ۵۰۰ اثر از فرهنگیان و دانش آوزان استان به دبیرخانه با محوریت نوجوان سالم ارسال شد که بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده شدند و از آنها تجلیل شد.

او گفت: در کنار برترین‌ها یاری گران زندگی مدارس و همچنین مدیریت مورد نیز دانش آموزان توانمند در زمینه شغل‌های علمی، فناوری و افتخارات علمی و پزوهشی و اجتماعی آثار خود را ارسال کردند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این آیین، جشنواره نوجوان سالم را فرصتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خود مراقبتی دانست و گفت: تلاش ما بر این است با سالم سازی محیط و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی، هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این آیین آشنایی دانش آموزان با مشارکت اجتماعی و ترویج زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: یاری گران زندگی در مدرسه باید دانش آموزان سالم باشند و نگذارند آسیب‌های اجتماعی چه در مدرسه و چه در جامعه گسترش یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر