Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صمت گیلان در جلسه کارگروه پایش کارت بازرگانی استان گیلان گفت: در تعداد صدور کارت بازرگانی در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشتیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ تیمور پورحیدری در جلسه کارگروه پایش کارت بازرگانی استان گیلان گفت: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد رشد را در صدور کارت بازرگانی داشتیم که نشان از رغبت به سمت صادرات در استان گیلان را دارد و همچنین در تمدید کارت بازرگانی ۱۱۶ درصد رشد را نسبت به سال گذشته داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل صمت استان گیلان افزود: خوشبختانه ما رشد ۳۸ درصدی افزایش صادرات از مبادی استان گیلان را از نظر ارزش دلاری داشتیم که افزایش رونق اقتصادی و افزایش ارزآوری را برای کشور در سال جاری موجب شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر رشد ارزش دلاری صادرات استان از جهت وزنی نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است و طی بازدید های انجام شده از واحدهای تولیدی استان به این نتیجه رسیدیم که صادرات واحدهای تولیدی استان علاوه بر مبادی داخل استان از سایر گمرکات کشور نیز صورت می پذیرد که در آمار صادرات استان گیلان در سامانه سازمان توسعه صادرات، ثبت و لحاظ نمی گردد.

 دکتر پورحیدری در ادامه در خصوص واردات استان نیز گفت: با توجه به آمار به دست آمده از سامانه سازمان توسعه صادرات کشور، واردات استان گیلان از نظر وزنی ۲۴ درصد کاهش را نشان می دهد و همچنین از جهت ارزش دلاری ۳ درصد کاهش واردات را در سال جاری داریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: کلیه کارت‌های بازرگانی فعال به صورت مستمر و پایش و رصد می شود و در حال حاضر تعداد کارت بازرگانی مشکوک به اجاره در حال بررسی دقیق هستند و به این ترتیب جلوی واگذاری کارت‌های بازرگانی به غیر را خواهیم گرفت و این چنین کارت‌های بازرگانی را تعلیق خواهیم نمود.

 وی همچنین گفت: در این جلسه مشکلات تمدید کارت بازرگانی چند شرکت فعال استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به دلیل مشکلات مالیاتی و غیره تمدید کارت بازرگانی آنها با مشکل مواجه شده بود و با حضور دستگاههای مرتبط راهکارهایی جهت رفع مشکل آنها ارائه و مصوب گردید تا با حل این موضوع علاوه بر استمرار صادرات محصولات این شرکت ها ادامه فعالیت این شرکت ها نیز با قوت بیشتر ادامه یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان کارت بازرگانی مدیرکل صمت گیلان کارت بازرگانی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است