Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مورد شفافیت حقوق مدیران شهری گفت: این قضیه یکسری زوایای پنهان دارد که عده‌ای از مدیران و کارمندان راضی نیستند که حقوقشان اعلام شود؛ به عنوان‌ مثال کسی که حقوق کمی می‌گیرد نمی‌خواهد خانواده‌اش متوجه این موضوع شود یا کسی که حقوق زیاد می‌گیرد، می‌گوید این حریم شخصی من است و نباید کسی اطلاع داشته باشد؛ چرا؟ چون وقتی اقوام درجه یک متوجه حقوق او شوند، ممکن است از او تقاضای پول کنند، لذا باید مشکلات و زوایای این مسائل حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن موحدیان که به مناسبت روز خبرنگار در تحریریه ایسنا، منطقه خراسان حضور یافته بود، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه خبرنگاران سهم بسزایی در توسعه شهری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی در مسائل فنی شهرسازی و خدمات شهری دارند، اظهار کرد: خبرنگاران در مشارکت‌های اجتماعی جایگاه رفیعی دارند. ما در انتخابات شاهد این بودیم که موتور محرکه حضور مردم همین رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران بودند.

وی افزود: درست است که مقام معظم رهبری در راس مطالبی را می‌فرمایند، اما کسانی که این سخنان را تدوین و گسترش می‌دهند، خبرنگاران و رسانه‌ها هستند. ایسنا، خبرگزاری جا افتاده و منصفی است و اگر انتقادی هم می‌کند از سر دلسوزی و علاقه‌ای است که به ما دارند.

شورای ششم خیلی بد عمل نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: بنده همیشه می‌گویم کسانی که از ما انتقاد می‌کنند به موقع پشت سر ما می‌ایستادند و کسانی که چاپلوسی می‌کنند با ما نخواهند بود و به دنبال کسانی دیگر خواهند رفت؛ لذا انتقاد در جامعه خوب است. شورای ششم ، شورای جوانی است و تاکنون نمره قابل قبولی را از  آن خود کرده است. به نظر بنده  شورای ششم خیلی بد عمل نکرده است.

با وجود اختلافات، انسجام بین اعضای شورا وجود دارد
 
موحدیان درخصوص برخی اختلافات در شورا عنوان کرد: یک سال از عمر شورای ششم گذشت و به تازگی انتخابات هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های را داشتیم. برخی از کمیسیون‌ها شکل گرفته است و کمیسیون‌های باقی‌مانده نیز به زودی شکل خواهد گرفت. چرا ما از بعضی چیزها می‌ترسیم، اختلاف در جامعه طبیعی است؛ باید قبول کنیم که اختلاف باید باشد.

وی ادامه داد: اختلاف مختص انسان است، کرامت انسان به اختیارش است و چون دارای کرامت است، اختلاف هم دارد. اختلاف را باید با یکسری اصولی که در راس آن تقوا است، حل کنیم. پویایی، شکوفایی کار و بهترین تصمیمات از همین اختلافات به‌دست می‌آید. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: اگر افراد دور هم جمع شوند و منتظر بمانند که یک فرد چه می‌گوید و فقط آن را قبول کنند، بهترین تصمیم ارائه نخواهد شد. بنده با اعضای شورا در جلسه حضور داریم و بارها شده که بنده نسبت به یک موضوع تصورات خود را داشتم و وقتی اعضای شورا در مورد آن موضوع توضیح دادند و از نظرات خود در مورد آن دفاع کردند، متوجه شدم حرف آنها درست است و مسئله را بهتر درک کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهر نیاز به تخصص‌های مختلف دارد، گفت: به عنوان مثال بنده در مسائل مربوط به شهرسازی نسبت به رئیس کمیسیون شهرسازی اطلاعات کاملی ندارم و همین باعث اختلاف می‌شود و بنده باید بپذیرم رئیس کمیسیون شهرسازی صحبت‌هایش کارشناسی‌تر است. خوشبختانه باوجود این اختلافات انسجام هم بین ما وجود دارد؛ ناهماهنگی نیست و با هم کار می‌کنیم.

موحدیان اضافه کرد: گاهی شده بنده بر خلاف همه اعضا رای دادم و نگرانی نداشته‌ام که هیچ کدام از اعضا نسبت به رای مخالف بنده اعتراضی نداشتند. من معتقد به حزب هستم، اما نه در تمام سطوح. حزب در همین حد که آموزش دهد، منسجم عمل کند، در راس تصمیم‌گیری کند و یک اجماع را به وجود آورد، کافی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این سوال که اختلافات بین اعضای شورا را چگونه مدیریت می‌کنید، تصریح کرد: با صبر و بردباری مدیریت می‌کنیم. این اختلافات خاصیت جوانی است و باید به حساب جوانی گذاشت. به نظر خودم این اختلافات ایرادی ندارد. ریاکاری بد است. اینکه نظرات خود را شفاف به یکدیگر می‌گویند خوب است و از محسنات کار است، خدا نکند به ریا رو بیاوریم. اینکه دور هم حرف‌هایشان را به یکدیگر می‌زنند، ایرادی ندارد.

مدیریت شورا از فرمانداری سخت‌تر است

وی در خصوص سختی مدیریت شورای شهر  گفت: مدیریت شورا از فرمانداری سخت‌تر است. 

موحدیان درخصوص رابطه بین شورای ششم با شهردار، بیان کرد: شهردار منتخب ما و جوان فعال و کارآمدی است. شورا از شهردار حمایت می‌کند، البته انتقاداتی هم وجود دارد. ما قسم خوردیم منافع مردم را در اولویت کار خود قرار دهیم. اگر پادگان بازگشایی شد با کمک و حمایت جدی آقای ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با شهردار بود. شورا آنجایی که باید به شهردار کمک کند حقیقتا کمک کرده است و آنجایی که هم باید انتقاد داشته باشد صراحتا انتقاد می‌کند. تا به امروز شورا از کار شهردار راضی است.

انتقادات شورا از شهردار

وی در پاسخ به این پرسش که شورا نسبت به شهردار چه انتقاداتی دارد، گفت: شهردار استدلال‌های خود را دارد که بیان می‌کند. شورا اصرار دارد که پروژه‌های نیمه تمام باید هرچه سریعتر تمام شود، ما سرعت را در کار می‌خواهیم، اما شهردار یکسری توجیهات دارد؛ به عنوان مثال در مورد تعطیلی رود پارک چندین بار تذکر داده‌ایم، اما شهردار می‌گوید رودپارک معارض دارد و دادگاه حکم  را به نفع مالکان صادر کرده است؛ یعنی همان قسمتی که ساخته شده را باید تحویل مالکان دهیم. 

موحدیان در پاسخ به این سوال که شورای قبلی اعلام کرده بود که این موضوع حل شده است، گفت: این موضوع حل نشده است و در دادگاه تجدید نظر نیز حکم را به نفع مالکان صادر کرده‌اند. تنها راه باقی مانده این است که شورا حمایت کند تا با مالکان به تفاهم برسیم، اما مساحت زمین‌ مالکان هکتارهای بالایی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در مورد مطالعات برخی از پروژه‌ها مانند پارک ۷۲ هکتاری شهرک رجایی مشکلاتی وجود دارد، دسترسی به این پارک مشکل دارد مردم این طرف خیابان باید برای رفتن به پارک از خیابان عبور کنند و این موضوع قتلگاه ایجاد می‌کند، در حال حاضر مشاور گرفته‌ایم تا بتوانیم مشکل دسترسی را رفع کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه با سرعتی که انتظار داشتیم پروژه‌ها پیش برود، پیش نرفته و انتظار ما برآورده نشده است، گفت: به شهردار انتقاداتی وارد کرده‌ایم و مایلیم که شهردار باوجود مشکلاتی که در بودجه دارد این مسئله را به جد دنبال کند. در پروژه‌های قطار شهری شهردار خیلی خوب عمل کرده، اما مردم این را نمی‌بینند؛ سال گذشته برای هر کیلومتر از قطارشهری ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد. اتصال ریلی ترمینال، راه‌آهن و فرودگاه به حرم‌مطهر اولویت کار شورای ششم است و به شدت دنبال کارهای آن هستیم. 

شورای ششم روی تمام پروژه‌ها اتفاق نظر دارد البته برخی از دیدگاه ها وجود داشت که قبول نداشتیم. به عنوان مثال اظهار نظرهایی بود مبنی بر اینکه به جای ساخت یک کیلومتر مترو ۲۰۰ یا ۳۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شود. این دیدگاه وجود داشت، اما این موضوع چیزی نیست که در محافل علمی قابل دفاع باشد. به راحتی می‌توان این تعداد اتوبوس را خرید، اما آلودگی در شهر بیداد خواهد کرد ضمن اینکه نمی‌توان به رفت‌و آمدها سرعت داد.گاهی من به راننده خود می‌گویم من با مترو راحت‌تر هستم. از میدان شهدا تا میدان جام عسل با مترو سریع‌تر می‌توانم بروم، من شخصا از مترو استفاده می‌کنم.

شفافیت حقوق مدیران شهری باید از مجلس شروع شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اخرین وضعیت اعلام حقوق مدیران شهری گفت: شفافیت حقوق مدیران شهری باید ابتدا از مجلس شروع شود، چرا مجلس این کار را نکرد. این موضوع مشکلات زیاد دارد و نظرات در این مورد بسیار متفاوت است. شفافیت حقوق مدیران قانون بود، اما هنوز در مجلس اجرایی نشده است.

وی گفت: این قضیه یکسری زوایای پنهان دارد که عده‌ای از مدیران و کارمندان راضی نیستند که حقوقشان اعلام شود؛ به عنوان‌مثال کسی که حقوق کمی می‌گیرد نمی‌خواهد خانواده‌اش متوجه این موضوع شود یا کسی که حقوق زیاد می‌گیرد، می‌گوید این حریم شخصی من است و نباید کسی اطلاع داشته باشد؛ چرا؟ چون وقتی اقوام درجه یک متوجه حقوق او شوند، ممکن است از او تقاضای پول کنند، لذا باید مشکلات و زوایای این مسائل حل شود. اینکه حقوق مدیران قانونی پرداخت شود شورا هم حساس و هم پیگیر است که به هیچ عنوان خلاف قانون پرداختی نداشته باشند. شفافیت حقوق مدیران شهری منتفی نیست و بنده پیگیر این موضوع هستیم، اما ابتدا شفافیت حقوق مدیران شهری باید از مجلس شروع شود.

وی در زمینه بدهی‌های شهرداری گفت: شهرداری مانند کشاورزان فصل درآمدی دارد. در برخی فصل‌ها درآمدش پایین می‌آید و از ماه مهر به بعد درآمد افزایش دارد. این طبیعت کار شهرداری است و نمی‌توان گفت که شهرداری ورشکسته‌ شده است. البته تغییرات حقوق کارمندان و مدیران بر شهرداری فشار وارد کرده است. به نظر بنده کار کارشناسی نبود که انجام شد،اما قانون بود و باید اجرا می‌شد.

شهرداری همیشه بدهکار است

موحدیان ادامه داد: شهرداری همیشه بدهکار است. ما مثل تاجر عمل می‌کنیم و بستانکاری و بدهی داریم. ما نمی‌توانیم شهر را یک سال تعطیل کنیم تا بدهی‌ها صفر شود و سپس تحویل شورای بعدی دهیم تا آخرین روز کار می‌کنیم و بعد به شورای بعدی تحویل می‌دهیم. شورای گذشته با کلی بدهی به شورای بعدی تحویل داده شد و شهردار و شهرداری هم همین‌گونه بود، ما نیز همین‌گونه خواهیم بود، جای نگرانی نیست. شورای بعدی می‌داند با چه بدهی روبه رو است و کار را قبول می‌کند همانگونه که ما می‌دانستیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شهرداری مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد شفافیت حقوق مدیران شهری عنوان مثال مدیریت شورا کسی که حقوق اعضای شورا شورای بعدی شورای ششم پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند

، به مناسبت روز ملی شورا‌ها همایش دوروزه روسای شورا‌های اسلامی وشهرداران سراسر استان با حضورنماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، فرمانده انتظامی استان و روسای شورا‌های اسلامی و شهرداران در محل سالن آمفی‌تئاتر مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان برگزار شد. 

علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمان در این همایش گفت: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد. 

وی ادامه داد: ۴۴۵ نفر عضو شورا‌های شهر‌های استان هستند که از این میزان ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند. 

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان از برگزاری ۶ هزار و ۷۳۹ جلسه شورا‌های شهر‌های استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شورا‌های اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از شورا‌های شهرستان‌ها و همچنین ۸۵ شورای شهر‌های استان از کسب رتبه برتر شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند خبر داد.

در این همایش که ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و همچنین پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان بازدید و از روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های استان و اعضای شورای استان نیز تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند