Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@00:38:08 GMT

سرانه فضای سبز مبارکه بالاتر از میانگین کشوری

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۷۵۴۰

سرانه فضای سبز مبارکه بالاتر از میانگین کشوری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه گفت: براساس داده‌های موجود سرانه فضای سبز این شهر ۴۵ مترمربع است که از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا ایرانپور امروز چهارشنبه_ بیست‌وششم_ در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری از فضای سبز شهر مبارکه، اظهار کرد: نگهداری مستمر حدود ۴۰۰ هکتار فضای سبز شهر شامل آبیاری، هرس، وجین و علف‌زنی، کوددهی و سم‌پاشی در شرایط خشکسالی و کاهش شدید منابع و هرس باغبانی و گیاه پزشکی بیش از ۱۴۰۰ اصله درخت از مهمترین این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با حمایت مجموعه شهرداری و شورای شهر، می‌تواند قدم‌های مثبتی در راستای نگهداری، حفظ فضای سبز و توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهر بردارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: حفظ و توسعه کیفی فضای سبز، اولویت نخست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه است و توسعه کمی فضای سبز در اولویت دوم قرار دارد.

ایرانپور با اشاره به کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکسالی، تصریح کرد: با توجه به بحران جدی آب به منظور استفاده بهینه، تحقیق و شناسایی و کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی از جمله (اقاقیا- زیتون تلخ، خرزره و رزماری) در دستور کار سازمان قرار گرفته و اجرایی شده است.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری با حضور در سطح شهر از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات فضای سبز شهری قرار گرفتند.

فضای سبز محله صفائیه، بلوار سردار شهید ربیعی، میدان دفاع مقدس، پارک گل نرگس، نهالستان مرکزی و بلوار شهید نیکبخت از مهمترین نقاط شهر بود که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 597371

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مبارکه شهرداري مباركه فضاي سبز شهري آبیاری فضای سبز فضاي سبز شهر شهرهاي ايران مدیریت شهری شهرداری پروژه های شهری شهرداری ها برنامه ریزی شهری مدیران شهری خدمات شهری فضای سبز شهری سرانه فضای سبز شهری شهر مبارکه فضای سبز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منظر و فضای سبز شهرداری سازمان سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز از سال ۹۴، ۱۰۴ بوستان به سطح شهر اضافه شده است.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال ۹۴ مساحت فضای سبز شهر قم ۱۶ میلیون متر مربع بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه فضای سبز یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری تبدیل شد و اکنون فضای سبز شهری و جنگلی در قم به ۲۷ میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته به ازای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع بوده که در سال جاری این مقدار به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از پساب شهری با توجه به کمبود آب در شهر قم یکی از مباحث مهم مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به صورت جدی پیگیر استفاده از پساب است.

میرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به نیاز شهر قم در حال انجام است، اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲۵۰ بوستان در شهر وجود داشت که در سال جاری به ۳۹۵ بوستان شهری افزایش یافته و این مقدار قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: کمبود فضای سبز در مناطق شهری نیازمند اجرای برنامه‌های جدی است تا در این مناطق باغاتی تملک و تبدیل به فضای سبز شهری شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از احداث ۱۰ بوستان بانوان و خانواده در سطح شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های شهری با برنامه‌های مدون در دستور کار مجموعه مدیریت شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

میرهادی عنوان کرد: کمبود فضای سبز پیرامون حرم مطهر در هسته مرکزی شهر یکی از موضوعاتی است که چاره اندیشی شده تا با آزاد سازی و تملک مغازه‌ای قبرستان نو، فضای سبز مناسبی در پیرامون حرم مطهر ایجاد شود.

وی با اشاره به دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اضافه کرد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا به زودی دست‌فروشان بلوار یادگار امام در منطقه دو و منطقه شش ساماندهی شوند.

کد خبر 748833

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری