Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید محمد دهنوی روز چهارشنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی استانداری گلستان افزود: باید مجوز سهامداری سرمایه گذاران مجتمع پتروشیمی گلستان از سران قوا دریافت شود و پس از آن سرمایه گذاری طرح فعال شده و فرایند اجرای آن عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: اگر مجوز سهامداری سرمایه گذاری این طرح استان دریافت شود تا یکماه دیگر سرمایه گذاری فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان از جمله مطالبه های مردم استان از مسوولان ارشد نظام بود که در سفر آذرماه پارسال رییس قوه قضاییه به این خطه برحل آن تاکید شد که مطابق گزارش تیرماه سال جاری حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان، برای از سرگیری ساخت این طرح مهم در استان یک شرکت سرمایه گذار داخلی با بودجه ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی پای کار آمده و به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

مردم استان گلستان از پذیره نویسی ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در آبان ما۵ ۸۵ استقبال داشتند و افزون بر ۹۴ هزار نفر سهام این شرکت را خرید کردند.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر استانی سال ۸۴ هیات دولت مصوب شده بود و سال ۸۶ هم عملیات ساخت آن آغاز شد ولی این سالها پیشرفت چندانی نداشت.

مطالعه عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری اینچه برون انجام شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: مطالعه عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری اینچه برون در شمال استان انجام شده و برآورد می شود تا پایان مهرماه سالجاری مطالعه آن تکمیل شود و نقشه راه توسعه ابلاغ شود.

دهنوی افزود: این اقدام در حالی برای منطقه آزاد تجاری اینچه برون صورت می گیردکه اکنون تصویب اساسنامه آن در شورای عالی پیگیری می شود که این اساسنامه ۲ اشکال توسط شورای نگهبان گرفته شده و از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال رفع و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به این که راه اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون یکی از مهم ترین و اساسی ترین راهبرد توسعه استان محسوب می شود، گفت: استان در کنار پیگیری مراحل اداری تایید اساسنامه آن که باید پس از آن هیات مدیره آن تشکیل و فعال شود، ولی برای این که فرصت از دست نرود، مدیر اجرایی انتخاب شده و کارهای اجرایی آن پیگیری می شود.

منطقه آزاد اینچه برون نیازمندی‌های از جمله تقویت ترانزیت در کردیور شمال به جنوب و شرق به غرب را دارد که اگر بتوانیم ارتباطات ریلی و زمینی آن را تقویت کنیم منطقه اینچه برون به یک مرکز استراتژیک برای کشور تبدیل خواهد شد.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

 مذاکره با سرمایه گذاران در جزیره آشوراده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: اکنون با ۲ سرمایه گذار داخلی و خارجی برای اجرای طرح گردشگری آشوراده وارد مذاکره شده ایم .

وی ادامه داد: برای رفع اختلاف سرمایه گذاری در آشوراده پیگیر هستیم و یک نشست با حضور اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی و معاون اجرایی رییس جمهور و استاندار گلستان در این خصوص تشکیل و رای گیری خواهد شد.

به گفته وی اختلاف برای اجرایی شدن طرح مزبور ، فقط در اسکان شبانه سایت ۲۲ هکتاری است.

دهنوی اضافه کرد: اکنون جاده دسترسی به محل اجرای طرح تمام شده و لایروبی حاشیه آن در دست انجام است.  

وی تاکید کرد: رفع موانع اجرای طرح مزبور با جدیت پیگیری می شود تا هرچه سریعتر این طرح اجرایی و مورد بهره برداری قرار  گیرد.

طرح طبیعت‌گردی در ۲۲ هکتار از جزیره آشوراده فروردین امسال در ستاد ملی تالاب‌ها به تصویب رسیده بود.

طرح گردشگری در تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مسوولین گلستان در دهه‌های اخیر بود که سال ۹۳ در سفر استانی هیات دولت به گلستان تصویب شد.

با امضای قرارداد بین استانداری گلستان و سازمان حفاظت از محیط زیست، تحقق آرزوی دیرینه مردم استان برای بهره مندی از مزایای اقتصادی و معیشتی آن وارد فاز جدیدی شد و با زدن کلنگ عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۷ تکاپو و تقلا برای اجرای مصوبه دولت آغاز شده بود.

خروج گلستان از بن بست با اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان  با اشاره به این که رویکرد دولت سیزدهم برای این استان شمالی تحول آفرینی است گفت: مسوولان استان از این رویکرد دولت به خوبی استفاده کرده و مطالبه گری خود را برای رفع موانع و توسعه منطقه بکار گرفته اند.

وی ادامه داد: احیای خلیج گرگان یکی از موضوع های مهم مطالبه گری مسوولان ارشد استان در سطح ملی است.

وی اجرایی شدن کریدور شمال - جنوب یکی دیگر از مطالبه گری مسوولان ارشد استان برای تسریع در اجرا و بهره برداری است، گفت: تنها راه نجات این استان از بن بست توسعه ، اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب بوده که در دولت سیزدهم به آن پرداخته و اکنون ۲ سرمایه گذار برای آن از کشورهای چین و قزاقستان اعلام آمادگی کرده اند.

دهنوی افزود: کریدور شمال - جنوب از طریق اینچه برون برقرار می شودو این مسیر ترانزیتی از ویژگی خاص برای سرمایه گذاری برخوردار است چراکه دارای دسترسی به دریا، ریل، جاده و زمین های بایر است.

وی بر شتاب در سرمایه گذاری طرح مزبور تاکید کرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، پیگیری سرمایه گذاری در  تکمیل طرح ساخت بزرگراه آزادشهر به شاهرود، بهشهر - آزادشهر - قوچان،ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاوتی در علی آبادکتول، صدور مجوز تولید برق کوچک مقیاس ، جذب یک شرکت ایرانی - خارجی برای تولید برق از زباله تولیدی استان، برنامه ریزی ایجاد نیروگاه  خورشیدی در سه هزار و ۵۰۰ خانه روستاییان با همکاری کمیته امداد و بهزیستی ، ایجاد مزارع نیروگاه تولید برق خورشیدی، تامین منابع مالی برای ایجاد زیرساخت های شهرک هزار هکتاری اترک از محل سفر دولت سیزدهم به مبلغ دو هزار میلیارد ریال، حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی با اجرای طرح های کشاورزی قراردادی از جمله برنامه های مهم توسعه زیربنایی استان توسط دولت سیزدهم در گلستان برشمرد.

استفاده از ظرفیت همسایگان گلستان

دهنوی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی استان  توجه به همسایگان شمالی و استفاده از این ظرفیت در توسعه تجارت و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی استان با کشورهای همسایه در اسیای میانه از جمله مهم ترین برنامه های تجاری با کشورهای همسایه است.

وی از حضور هیات ۷۰ نفر از مسوولان و تجار جمهوری تارتارستان در استان گلستان در هفته آینده خبر داد و گفت: امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در حوزه های مختلف یکی از دلایل حضور این هیات در استان است.

 سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی یک سال در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی در ایجاد فرصت های شغلی برای متقاضیان واجد شرایط در این استان طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: با جذب این اعتبار از محل منابع مختلف برای بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر شغل فراهم شده است.

وی افزود: از این اعتبار جذب شده در حوزه اشتغال استان ، ۱۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸، چهار هزارو ۳۳۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶، ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مشاغل خانگی و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال پایدار و بقیه سهم بخش خصوصی است.

دهنوی در حوزه تولید ناخالص داخلی ، میزان درآمد حاصل از کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن با افزایش قیمت ها به نقطه گذاری و هدفگذاری سال ۱۴۰۰ در استان رسیده ایم، گفت: این رقم در سال گذشته ۵۶۰ هزار میلیارد ریال با محاسیه نرخ پایه سال ۱۳۸۹ بود که در سال جاری با لحاظ همین نرخ پایه ۶۵۰ هزار میلیارد ریال محقق خواهد شد.

وی بر حمایت از بخش کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: مهم ترین چالش این بخش عرضه نشدن محصولات به قیمت واقعی بود که در دولت سیزدهم به این مهم توجه و تحولی بزرگ در اقتصاد کشاورزی و بهره برداران آن به وجود آمد که نمونه بارز آن قیمت تضمینی گندم متناسب با نرخ جهانی است.

وی بر اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن این طرح مهم ابتکار دولت سیزدهم بود که اقتصاد کشور را از لبه پرتگاه نجات داد.

دهنوی خاطر نشان کرد: زیر پوشش بردن سه دهک از پنج دهک محروم جامعه در حوزه بیمه درمانی، توجه به توانمندسازی خانوارها محروم با بهره گیری از ظرفیت نهادهای حمایتی در استان از دیگر توجه دولت سیزدهم است.

برچسب‌ها استان گلستان استانداری گلستان توسعه اقتصادی گرگان اینچه برون آشوراده دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان استانداری گلستان توسعه اقتصادی استان گلستان استانداری گلستان توسعه اقتصادی گرگان اینچه برون آشوراده دولت سیزدهم منطقه آزاد تجاری اینچه برون مجتمع پتروشیمی گلستان میلیارد ریال از محل هزار میلیارد ریال استان گلستان سرمایه گذاری کریدور شمال دولت سیزدهم اجرایی شدن اجرای طرح خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  تقی پاشایی گفت: با توجه به عمر بالای لوله‌ها و فرسودگی لوله‌های خطوط انتقال مجتمع ۳ روستایی ارسی (ارسی، چشمه، آغبلاغ ولدیان) که دچار ترکیدگی‌های زیاد بود و همچنین گرفتگی لویل‌ها برا اثر رسوب بود، اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.
پاشایی تصریح کرد: اجرای خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی توسط امور عشایر انجام و بعد از تحویل پروژه اتصال مخزن به خطوط انتقال از طریق ایستگاه‌های پمپاژ توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در ۷ نقطه به انجام رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخزن قدیمی روستای آغبلاغ ولدیان در کد ارتفاعی مناسبی احداث نشده بود و بالادست روستا همواره با مشکل قطعی آب و افت فشار آب روبرو بودند، با بهره برداری از مخزن این مشکل آب در این روستا نیز رفع شد.
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: با اصلاح سایز و عمق لوله گذاری و احداث شیر‌های هوا و تخلیه از قطعی آب شرب در روستا‌های مجتمع ارسی جلوگیری و همچنین وقوع اتفاقات پی در پی در خط انتقال نیز مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • بحران آب در مغان جدی است
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد