Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:09:24 GMT

حمله حاکمان نظامی میانمار به آ.سه.آن

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۷۷۰۴

حمله حاکمان نظامی میانمار به آ.سه.آن

رهبران نظامی میانمار امروز (چهارشنبه) اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، آ.سه.آن، را به دلیل کنار گذاشتن ژنرالهایش از اجلاس‌های این بلوک منطقه‌ای مورد انتقاد قرار داده و آن را متهم به تسلیم شدن نسبت به "فشارهای خارجی" کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشورهای عضو آ.سه.آن می‌گویند حاکمیت نظامی میانمار در حصول پیشرفت ملموس در خصوص طرح صلحی که سال گذشته میلادی با این بلوک ۱۰ کشوری از جمله با قبول تعامل با مخالفان و توقف خصومت‌ها مورد توافق قرار داد شکست خورده و اقدامات این حاکمیت را محکوم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش میانمار سال گذشته میلادی در یک کودتا قدرت را از دولت منتخب سابق به دست گرفت و از آن زمان تاکنون مخالفانش را با نیروی مرگبار سرکوب کرده است. اخیرا، حاکمیت نظامی میانمار از بابت اعدام فعالان سیاسی و زندانی کردن آنگ سان سوچی، نماد  مخالفان و جنبش دموکراسیخواهی میانمار با انتقادات مضاعفی مواجه شده است.

آ.سه.آن چندی پیش شرکت ژنرال های میانمار را در نشست‌های منطقه‌ای خود ممنوع ساخت و برخی از اعضای آن ماه گذشته میلادی گفتند که این بلوک تا زمانی که حاکمیت نظامی میانمار پیشرفت ملموس در اجرای طرح صلح این کشور را به نمایش نگذارد، مجبور خواهد شد در مسیر پیش روی خود تجدید نظر کند.

این در حالی است که حاکمان نظامی میانمار با پیشنهاد فرستادن نمایندگان غیرسیاسی به جای نمایندگان آن به جلسات آ.سه.آن مخالفت کرده است.

زاو مین تون، سخنگوی حاکمیت نظامی میانمار امروز در یک کنفرانس خبری معمول گفت: اگر کرسی نمایندگی کشوری خالی است، نباید دیگر آن را اجلاس سران آ.سه.آن نامید.

 وی افزود که میانمار در حال کار بر روی اجرای طرح صلح است.

او با استفاده از توصیف حاکمیت نظامی میانمار برای جنبش‌های دموکراسی خواهانه‌ای که علیه ارتش این کشور اسلحه به دست گرفته‌اند، گفت: "آنچه آنها می‌خواهند این است که ما با تروریست‌ها ملاقات و گفتگو کنیم."

او گفت که آ.سه.آن در حالی که با "فشار خارجی" مواجه است، سیاست خود مبنی بر عدم مداخله در امور حاکمیتی یک کشور دیگر را نقض می‌کند اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میانمار حاکمیت نظامی میانمار آ سه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت‌های هدایت‌شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب‌الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس و زخمی شدن یک نظامی اشغالگر
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی