Web Analytics Made Easy - Statcounter

همکاری داریوش کاردان با«نیمه شب در پاریس»، معرفی اعضاء هیات انتخاب جشنواره فیلم زمین، فراخوان یک جشنواره فیلم‌های کوتاه و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

داریوش کاردان فیلم سینمایی «نیمه شب در پاریس» ساخته وودی آلن را برای نابینایان توضیح‌دار کرد.
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی سوینا، این گروه نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی کلاسیک «نیمه شب در پاریس» به کارگردانی وودی آلن را پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش می‌شود و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت این فیلم را محدثه واعظی‌پور نوشته است. این برنامه در استودیو فراز ضبط شده و مسعود زرگران نیز صدای آن را تدوین و میکس کرده است.
علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به فایل صوتی فیلم‌های سینمایی توضیح‌دار دسترسی داشته باشند.
این گروه پیشتر نسخه توضیح‌دار فیلم‌های سینمایی کلاسیک «کازابلانکا» با صدای سحر دولتشاهی، «دزد دوچرخه» با صدای محسن بهرامی، «بر باد رفته» با صدای شبنم مقدمی، «روانی» با صدای حبیب رضایی، «در بارانداز» با صدای الهام کردا، «دزیره» با صدای هنگامه قاضیانی، «ربه‌کا» با صدای ترانه علیدوستی، «دوازده مرد خشمگین» با صدای مهدی پاکدل، «همشهری کین» با صدای پریوش نظریه، «محمد رسول الله (ص)» با صدای امین تارخ، «اشک‌ها و لبخندها» با صدای مهتاب کرامتی، «پرندگان» با صدای پانته‌آ پناهی‌ها، «سیندرلا» با صدای ویشکا آسایش، «آخرین قطار گان هیل» با صدای بهروز شعیبی، «داشتن و نداشتن» با صدای افشین هاشمی، «جادوگر شهر اُز» با صدای شقایق دهقان، «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» با صدای پارسا پیروزفر، «ماجرای نیمروز» با صدای سجاد افشاریان، «فارست گامپ» با صدای محمد بحرانی، «کریمر علیه کریمر» با صدای باران کوثری، «آمادئوس» با صدای رضا یزدانی، «درخشش» با صدای رضا بهبودی، «خوشه‌های خشم» با صدای علی دهکردی، «این گروه خشن» با صدای جهانگیر کوثری، «ماهی بزرگ» با صدای ستاره پسیانی، «شکارچی گوزن» با صدای پانته‌آ بهرام، «محله چینی‌ها» با صدای علی سرابی و «سکوت بره‌ها» با صدای بهروز رضوی را منتشر کرده است.

 

 

 

 

اعضاء هیأت انتخاب دومین جشنواره فیلم «زمین» معرفی شدند

دومین دوره جشنواره فیلم‌های توسعه پایدار «زمین»، اعضاء هیأت انتخاب خود را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم زمین، شهاب‌الدین عادل، فرزاد توحیدی و مزدک میررمضانی با حکم فرهاد توحیدی دبیر جشنواره، عهده‌دار انتخاب فیلم‌های دومین دوره این رویداد شدند. جشنواره بین‌المللی فیلم زمین با هدف ترویج و بومی‌سازی مفاهیم توسعه پایدار و همچنین معرفی آثار شاخص سینمایی مرتبط، با همکاری متخصصین، هنرمندان و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار خواهد شد. 

شهاب‌الدین عادل مستندساز، پژوهشگر، استاد سینما و عکاسی و عضو هیأت علمی دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. او طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ و همچنین از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ ریاست دانشکده سینما تئاتر را بر عهده داشت. عادل از اعضای هیأت مؤسس انجمن مدرسان سینمای ایران و انجمن عکاسان سینمای ایران و عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران بوده و تاکنون چندین نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی برگزار کرده‌ است. او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی در رشته سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و مقطع کارشناسی ارشد و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر است.

فرزاد توحیدی، مستندساز و پژوهشگر کار خود را از سال ۱۳۵۹ به‌عنوان تدوینگر آغاز کرد. توحیدی سال ۱۳۷۱ اولین مستند خود را ساخت و تاکنون مستندهای بسیاری در تلویزیون و خارج از آن ساخته و جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است. او به‌عنوان مستندساز در پروژه‌های متعددی  با سازمان‌های یونیسف، یونسکو و UNFPA همکاری کرده است. توحیدی سابقه عضویت در هیأت‌مدیره انجمن مستندسازان را داشته و از مدیران شبکه نمایش «هاشور» است.

مزدک میررمضانی، کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی از دانشکده کشاورزی کرج و کارشناس ارشد مدیریت و سیاست‌گذاری محیط زیست از دانشگاه واخنینگن هلند و مشاور و فعال مدنی حوزه محیط زیست و توسعه پایدار است که سابقه فعالیت در زمینه‌های ارائه خدمات آموزشی، کارشناسی و مشاوره در پروژه‌های ارزیابی اثرات و ارتقاء وضعیت محیط زیستی در طرح‌های صنعتی، توسعه شهری، گردشگری و کشاورزی را داشته و کارشناس و مدیر چند پروژه فیلم‌سازی در مورد توسعه پایدار با همکاری UNDP بوده است. میررمضانی عضو هیأت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست و از مدیران اصلی دوره‌های پنجم و ششم جشنواره بین‌المللی فیلم سبز و داور جشنواره‌های سبز ایتالیا، پرتغال، فرانسه و آلمان بوده است. 

دومین دوره جشنواره زمین با موضوع محوری «اقتصاد پایدار» از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه سال جاری به دبیری فرهاد توحیدی و به صورت برخط و با امکان تماشای رایگان فیلم‌ها برای تمامی ایرانیان، برگزار خواهد شد.

 

 

 

فراخوان جوایز فیلم‌های کوتاه ژانر وُدیو منتشر شد

"جوایز وُدیو" با حمایت پلتفرم تخصصی نمایش آنلاین فیلم کوتاه ودیو و همکاری انجمن سینمای جوانان ایران برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اولین دوره "جوایز وُدیو" با هدف شناخت، معرفی و درک بهتر فضای فیلم‌های ژانر، با حمایت پلتفرم تخصصی نمایش آنلاین فیلم کوتاه ودیو و همکاری انجمن سینمای جوانان ایران از تاریخ  ۶ الی ۸ مهرماه برگزار خواهد شد .

جایزه وُدیو با رویکرد "فیلم های ژانر" ، با هدف شناخت، معرفی و درک بهتر فضای فیلم‌های ژانر ، با حمایت پلتفرم تخصصی نمایش آنلاین فیلم کوتاه ودیو و همکاری انجمن سینمای جوانان ایران برگزار خواهد شد .

"ژانر" همواره یکی از محبوب‌ترین و اصلی ترین مولفه‌های تاریخ سینما بوده است. در واقع کلمه ژانر هویت و شناسنامه یک فیلم را در برمی‌گیرد. تنوع در انتخاب و شکل پرداخت داستان‌های گوناگون می‌تواند مخاطب گسترده‌ای را درگیر کند.  اگر بتوان سینما را یک کهکشان در نظر گرفت،  پس می‌شود گفت ژانر سیارات این کهکشان خواهد بود. 
فیلم‌های ژانری، به زبان ساده، فیلم‌هایی هستند که از راه تکرار و تنوع‌بخشی، داستان‌هایی آشنا را با شخصیت‌هایی آشنا و در موقعیت‌هایی آشنا تعریف می‌کنند.

و حالا جایزه وُدیو با حمایت پلتفرم ودیو و همکاری انجمن سینمای جوانان ایران در راستای غنی‌سازی فضای فیلم کوتاه و ایجاد بستری برای شناساندن استعدادهای ژانری با نمایش این دسته از تولیدات سینمای کوتاه ایران و جهان قدم برمی‌دارد تا نقطه عطفی برای ظهور استعدادهای نو و پیشنهادهای تازه‌ای برای آینده داشته باشد. 

جایزه وُدیو با رویکرد فیلم‌های ژانر، در دو قالب فیلم کوتاه و فیلمنامه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد که تمامی ژانرهای شناخته شده اعم از جنایی، وحشت، علمی، تخیلی، کمدی، فانتزی، موزیکال و ... و یا ژانرهای تلفیقی را شامل می‌شود. 
شرکت در این رویداد برای تمامی علاقه‌مندان و فعالان این حوزه آزاد است و تنها شرط اصلی شرکت در آن ارسال آثاری است که در قالب یکی از ژانرهای اعلام شده باشد. لازم به ذکر است تمامی مراحل ثبت نام و ارسال آثار به صورت آنلاین خواهد بود.

زمان برگزاری:
۶ الی ۸ مهرماه

مهلت ارسال آثار: 
۱۵ شهریور

برگزاری کارگاه ها: 
 ۲ کارگاه با موضوعات تولید فیلم‌های ژانر و اهمیت مراحل پس تولید در فیلم‌های ژانر


 ثبت نام در رویداد تنها از طریق سایت رویداد به آدرس vodiofest.ir  امکان پذیر است؛ بنابراین علاقه‌مندان تنها با مراجعه به سایت قید شده و تکمیل فرم ثبت نام و ثبت و ارسال اطلاعات لازم در وب‌سایت می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. 
 

 

 

دومین بخش از اجراهای رویداد سراسری «صاحبدلان» آغاز می‌شود
دومین بخش از دوازدهمین دوره سراسری و اولین رویداد بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» با عنوان نمایش‌های عاشورایی تعزیه در دهه سوم محرم سال جاری با اجرای تعزیه توسط تعزیه‌خوانان شهرستان‌های تهران در محوطه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دومین بخش از دوازدهمین دوره سراسری و اولین رویداد بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» با عنوان نمایش‌های عاشورایی تعزیه در محرم و صفر سال جاری به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۰ در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.
اجراهای عاشورایی در دهه سوم محرم از شنبه ۲۹ مردادماه برابر با (۲۲ ماه محرم) تا دوشنبه ۷ شهریورماه (یکم ماه صفر) با حضور ۱۰ گروه نمایشی و اجرای ۱۰ مجلس توسط تعزیه‌خوانان شهرستان‌های تهران در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان و عزاداران حسینی است.
دوازدهمین دوره سراسری و اولین رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان از تیرماه سال جاری به دبیری محمود فرهنگ در سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فراخوان جوایز فیلم کوتاه ژانر ودیو ، داریوش کاردان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: داریوش کاردان حمایت پلتفرم برگزار خواهد شد داریوش کاردان فیلم های ژانر توسعه پایدار جشنواره فیلم فیلم کوتاه روابط عمومی بین المللی سال جاری فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته چی ببینیم؟

همشهری: با هم برخی از این برنامه‌ها را در آخر این هفته پخش می‌شوند، مرور می‌کنیم:

سریال هفت سر اژدها

ژانر: سیاسی

تهیه‌کننده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی

بازیگران: حمید صفت، حمید گودرزی، زنده‌یاد سیامک اطلسی، مجید واشقانی، زنده یاد شهرام عبدلی، قطب‌الدین صادقی و ...

بستر پخش: شبکه ۳ سیما

معرفی:‌ داستان پسری آقازاده به نام سلطان خواه است که نفوذ بالایی در اقتصاد دارد و مخاطب شاهد رانت و فساد این آقازاده و روند دستگیری آن است.

سریال نون. خ

ژانر: طنز اجتماعی

کارگردان: سعید آقاخانی

تهیه‌کننده: مهدی فرجی

بازیگران: حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش و ...

بستر پخش: شبکه یک سیما

معرفی: نورالدین خانزاده و خانواده‌اش با دردسر های جدیدی روبرو می‌شوند. او همزمان با حل مشکلات روستای محل زندگی خود، درگیر مسائلی خانوادگی نیز می‌شود و برای حل آنها تلاش می‌کند؛ اما این چالش ها با اتفاقات طنز زیادی همراه خواهد بود.

سریال شب‌های مافیا (فصل دوم)

ژانر: مسابقه/ معمایی

تهیه‌کننده و کارگردان: محمدرضا رضاییان

مجری: محمد بحرانی

بازیگران: علیرضا بیرانوند، فاطمه مسعودی فر، آصف آریا، ‌مونا کرمی، جواد خیابانی، شیدا خلیق و ...

بستر پخش: فیلیمو

معرفی: نوعی سرگرمی دوستانه و خانوادگی است که در آن دو گروه مافیا و شهروند باید با آزمون و خطا یکدیگر را شناسایی کنند تا در نهایت بتوانند مافیا را از شهر بیرون کرده و شهروندان پیروز شوند.

مسابقه صداتو

ژانر: موزیکال/ معمایی

تهیه‌کننده و کارگردان: حامد جوادزاده

مجری: محسن کیایی

هنرمندان حاضر در استودیو: مسابقه شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی ژوله

بستر پخش: فیلیمو

معرفی: برنامه پنج مرحله و یک شرکت کننده دارد. شش فرد به عنوان خواننده با پوشش‌های مختلف وارد صحنه می‌شوند و یک قطعه موسیقی اجرا می‌کنند. شرکت کننده باید طی مراحل مختلف و با کمک هنرمندان حاضر در استودیو حدس بزند که چه کسی خواننده نیست، در نهایت اگر درست حدس بزند برنده ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود.

کد خبر 846878 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خبر مهم نقد فیلم و سریال فیلم و سریال ایرانی نمايش خانگي فیلم و سریال خارجی

دیگر خبرها

  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه‌ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد