Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل امور شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: ۹۹ درصد مسکن مهر در استان مرکزی تعیین تکلیف شده است - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، صید نبی حیدریان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بانک مسکن به عنوان تنها بانک توسعه‌ تخصصی در چند بخش مسکن حایز اهمیت است اظهار داشت: بیش از 150 شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم با مسکن در ارتباط است و حدود 12 درصد اشتغال کشور مرتبط با بخش مسکن است که در راستای سیاست‌های دولت ایفای نقش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها بخشی که در کشور تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار ندارد و یا تحریم در آن اثر زیادی نداشته مسکن است چراکه عمده‌ترین مصالح از داخل کشور تهیه می‌شود بنابراین این برای ما یک نفقطه قوت است که در بخش مسکن فعالیت می‌کنیم.

مدیرعامل شعب بانک مسکن استان مرکزی تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم دولت طرح نهضت ملی مسکن است و دولت تعهد کرده که 4 میلیون مسکن برای فاقدین مسکن بسازد و مقرر است که تمام بانک‌ها در این امر شرکت داشته باشند.

حیدریان بیان مرد: تا به امروز بانک مسکن نیز پای کار بوده و تا به امروز5 هزارو 600 واحد  انعقاد قرار داد شده که حدود 16 هزار واحد دراین طرح به استان معرفی شده که از این تعداد حدود 8 هزار و 112 واحد مربوط به اراک است که در حال تشکیل پرونده است که مجموع 5 هزار و 600 واحد با تسهیلات 17 هزار و 800 میلیارد ریال انعقاد قرارداد و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بافت فرسوده نیز  تا به امروز 260 واحد بالغ بر 811 میلیارد تومان تسهیلات منعقد شده است و همچنین در زمینه وام‌های خود اشتغالی کمیته امداد و بهزیستی همه اعتباراتی که در نظر گرفته شده پرداخت‌ و بیش از 90 درصد اعتبار تخصیص یافته پرداخت شده و مابقی در حال پرداخت است.

مدیرعامل شعب بانک مسکن استان مرکزی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی حدود 99 درصد مسکن مهر تعیین تکلیف شده و فقط یک درصد باقی مانده است و در حال رفع مشکلات است.

حیدریان عنوان کرد: طی یکسال گذشته تاکنون 80 درصد تسهیلات بانک مسکن رشد داشته و بانک مسکن در استان از نظر پرداخت میزان تسهیلات رتبه دوم را در بین بانک‌ها دارد، درمجموع از سال گذشته تاکنون در استان 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات حساب جوانان بانک مسکن افزایش داشته و متقاضیان می‌توانند با واریز ماهیانه 500 هزارتومان بعد از 15 سال  یک میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند که این رقم در شهرهای به غیر از مراکز استان یک میلیارد و 400 میلیون تومان است.

مدیرعامل شعب بانک مسکن استان مرکزی بیان کرد: بانک مسکن علاوه بر تسهیلات خرید مسکن یک تسهیلات 80 میلیون تومان جهت تعمیر مسکن به صورت اوراق پرداخت می کند که بدون سپرده گذاری قبلی افراد می‌توانند با خرید اوراق این تسهیلات را دریافت کنند.

حیدریان عنوان کرد: زوجین می‌توانند 400 میلیون تومان تسهیلات خرید و تعمیر منزل دریافت کنند که این رقم برای افرادی که انفردای اقدام به دریافت تسهیلات کنند 120 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای خرید مسکن نخبگان تسهیلات 600 میلیون تومانی جهت ساخت و خرید مسکن با نرخ 18 درصد و بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شعب بانک مسکن استان مرکزی بیان کرد: اگر فردی اقدام به ساخت منزل داشته باشد می‌تواند در قالب طرح نهضت ملی با مراجعه به راه و شهرسازی و دریافت معرفی نامه تسهیلات از بانک دریافت کند که این تسهیلات در اراک 350 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 300 میلیون تومان است.

پیشرفت 45 درصدی پروژه‌های ملی مسکن/خرید و فروش امتیاز نهضت ملی غیر قانونی استمسکن کارگری در خراسان جنوبی وارد فاز اجرایی شدمسکن ملی رؤیایی برای خانه‌دارشدن مستأجران/ مردم نگران حذف از طرح نهضت ملی مسکن نباشند

حیدریان تصریح کرد: حساب سپرده ممتاز طرح نهضت شالوده حساب‌های بانکی است که در کل شبکه بانکی هم اکنون موجود است و جداگانه از طرح نهضت ملی مسکن است، نرخ سود این حساب برای اشخاص حقیقی و حقوقی 15 درصد با ضریب تخصیص اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن  30 درصد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حساب سپرده ممتاز طرح نهضت شش ماهه و حداقل موجودی برای افتتاح حساب 50 میلیون تومان است که از نظر بازدهی سرمایه این حساب به مشتریان توسعه می‌شود و این طرح تا پایان آذرماه تمدید شده است.

انتهای پیام/711/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون تومان تومان تسهیلات طرح نهضت ملی طرح نهضت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن

براساس آمار بانک مرکزی، تاکنون، ۴۶/۲۳ درصد از کل قراردادهای تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن بوده که بیش‌از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت نهضت ملی مسکن این بانک بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، ‬ بررسی آمارهای جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین، بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت