Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران احزاب و جریان های سیاسی عراق امروز ( چهارشنبه ) برای گفت و گو در کاخ دولت این کشور حاضر شدند و به دور یک میز نشستند.

به گزارش ایران اکونومیست، یک منبع آگاه به خبرگزاری ملی عراق (واع) گفت: رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور بنا به دعوت روز گذشته «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر نشستی را در کاخ دولت در بغداد برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مقابل، جریان صدر با صدور بیانیه اعلام کرد که در گفت و گوهای سیاسی که از سوی نخست وزیر عراق برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کند. 

جریان صدر در این بیانیه اضافه کرد: ما اعلام می‌کنیم که جریان صدر به طور مستقیم و غیرمستقیم در گفت‌وگوهای سیاسی شرکت نمی‌کند. 

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیروز (سه شنبه) از رهبران احزاب سیاسی این کشور دعوت کرد تا در  نشستی که در کاخ دولت به منظور آغاز گفت و گوی ملی برگزار می‌شود، شرکت کنند و افزود که این دعوت ناشی از مسئولیت‌پذیری مشترک ملی است که عراقی‌ها را بر اساس اصل حفظ وحدت عراق، امنیت و ثبات دور هم جمع می‌کند.  

نخست وزیر عراق در این بیانیه از همه احزاب سیاسی این کشور خواست تا درگیری‌های مردمی و رسانه‌ای را متوقف کنند و اجازه دهند تا همه پیشنهادها اعتدال گرایانه مطرح شود و جای خود را در بحث‌های ملی باز کند.

چارچوب هماهنگی شیعی عراق سوم مرداد ماه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن «محمد شیاع السودانی» با اجماع اعضای این چارچوب به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی شد و جریان صدر به آن اعتراض کرد؛ اعتراضی که منجر به ورود معترضان صدری به منطقه سبز بغداد و پارلمان این کشور و سپس تحصن در محوطه پارلمان شد.

تحصن صدری‌ها باعث شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان این کشور طی هفته های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط عراق خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت وگو شود.

درپی تظاهرات و تحصن صدری ها و طرح مطالبات آنها نظیر انحلال پارلمان، اصلاح قانون اساسی و انتخابات زودهنگام در عراق، چارچوب هماهنگی شیعی عراق نیز ضمن دفاع از مشروعیت و نهادهای قانونی عراق تاکید کرد که تنها راه برون رفت انجام گفت وگو برای حل اختلافات سیاسی است و هرگونه تغیری در کشور باید از مجراهای قانونی و حقوقی صورت گیرد.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سید مقتدا صدر ، آسیای غربی ، انتخابات پارلمانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سید مقتدا صدر آسیای غربی انتخابات پارلمانی جریان های سیاسی نخست وزیر جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر

امام جعفر صادق (ع) نقش بسزایی در گسترش و تعلیم شیعه داشت؛ بنابراین به رییس مذهب شیعه شهرت یافت. امروز شنبه مصادف با سالروز شهادت آن حضرت است؛ به همین مناسبت شیعیان مراسم عزاداری برگزار کردند.

در همین راستا مردم دیندار و متدین شهرستان صالح آباد استان همدان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) گرد هم آمدند و مراسم سوگواری برگزار کردند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - همدان

بیشتر بخوانید:

مراسم سوگواری شهادت امام صادق (ع) در آران و بیدگل + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند