Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد عسکری با اعلام اینکه در حوزه تولید با برنامه‌ریزی لازم برای دانش‌بنیان کردن کشاورزی حرکت کنیم گفت: مجلس آمادگی دارد با همه اختیارات از بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدجواد عسکری عصر امروز در بازدید از سد شهید رجایی ساری که با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران انجام شد، اظهار کرد: استفاده از ارقام پرمحصول برنج در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد تا امنیت غذایی کشور تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با افزایش بهره‌وری و تولید محصولات کشاورزی باید بفکر توسعه صادرات محصولات کشاورزی کشور باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سند توسعه کشاورزی مازندران باید عملیاتی باشد و مجلس هم در تامین اعتبارات لازم برای اجرای سند همکاری خواهد کرد.

عسکری گفت: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی با همکاری و برگزاری نشست‌های مشترک برای تخصیص آب کشاورزی به ویژه در مازندران که استان مهم در تولید کشاورزی و امنیت غذایی کشور است اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی مقوله مهم کشورهاست که به امنیت ملی گره خورده است و همه کشورها به نوعی متاثر از این امنیت هستند، تصریح کرد: در حوزه تولید با برنامه‌ریزی لازم برای دانش‌بنیان کردن کشاورزی حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تنها چهار درصد کشاورزی کشور دانش‌بنیان است که ضریب پایینی است، ادامه داد: مجلس آمادگی دارد با همه اختیارات از بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور حمایت کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در انتقال آب بین حوزه‌ای تصمیماتی گرفته شد که عقلایی و منطقی نبود و مدیریت صحیح را می‌طلبد.

عسکری با بیان اینکه اگر آب مدیریت نشود در حوزه صنعت، کشاورزی و شرب دچار بحران جدی خواهیم شد گفت: برنامه داریم در تولید برنج به خودکفایی برسیم و همه امکانات را بسیج کردیم حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید برنج داریم و ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن نیاز به واردات داریم.

وی افزود: زهکشی اراضی، استفاده از ارقام پرمحصول و افزایش بهره‌وری از راهکارهای تحقق خودکفایی برنج است.

به گزارش بلاغ، رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز از اراضی شالیزاری و مزارع منطقه چهاردانگه ساری بازدید کردند.

در این بازدید درخصوص انتقال آب بین حوزه‌ای و چالش‌های احداث سد فینسک برای کشاورزی و محیط زیست مازندران بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشاورزی و امنیت غذایی کشور مجلس شورای اسلامی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است