Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:11:02 GMT

همه استان‌های کشور طرح جامع پدافند غیرعامل دارند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۸۶۵۷

همه استان‌های کشور طرح جامع پدافند غیرعامل دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا رسول رحیمی روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی افزود: در طرح جامع پدافند غیرعامل به منظور مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری استان‌ها، راهبردها و سیاست‌های کلی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است تا براساس آن فعالیت داشته باشند.

وی گفت: رسالت اصلی پدافند غیرعامل حفظ سرمایه انسانی، جان انسان‌ها و کاهش تلفات بوده که خراسان جنوبی در این حوزه پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: در قالب طرح جامع تمامی ظرفیت‌ها و جزئیات بخش‌های مختلف استان‌ها مشخص شده و اجرای درست این طرح می‌تواند کمک بسیار خوبی در پیشگیری، پیش‌بینی، کاهش آسیب‌پذیری و مصون‌سازی سرمایه‌های مهم استان‌ها باشد.

وی با اشاره به بند "ح" تبصره ۱۹ ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: بر این اساس هر دستگاه اجرایی موظف است یک درصد منابع خود را در حوزه پدافند غیرعامل هزینه کند.

رحیمی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در کشور گفت: به عنوان مثال ۹۷ درصد پول در گردش ما به‌صورت الکترونیکی است که هر مجموعه‌ای برای حفظ کارکرد، باید به این موضوعات توجه ویژه داشته باشند.

وی به سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این سفر نظارت و بازرسی از وضعیت مدیریت کرونا را داشتیم که در بخش درمان همه مشغول هستند و توصیه می‌کنیم بهداشت، پیش‌بینی و پیشگیری در استان بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: در سفر سال گذشته به خراسان جنوبی از برخی زیرساخت‌های استان بازدید و طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی نیز رونمایی شد که امروز کارگروه‌های یازده‌گانه به ارائه گزارش پرداختند.

وی با اشاره به بازدید از سطح شهر بیرجند و برخی مجموعه‌ها مانند بیمارستان‎‌ها و تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند ادامه داد: بیمارستان‌های بیرجند دارای تجهیزات و امکانات به‌روز و جدید است که نظافت و تمیزی مجموعه‌ها نشان دهنده فرهنگ غنی مردم در این استان است.

رحیمی با بیان اینکه شاهد رونق و پویایی پروژه‌های زیستی پدافند غیرعامل در استان هستیم گفت: شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی دستگاه برتر در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به درخواست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبنی بر احداث آزمایشگاه در مرز ماهیرود اضافه کرد: برای کمک اعتباری نمی‌توانیم قول دهیم اما برای مرز در حال توسعه ماهیرود وجود آزمایشگاه بهداشت اهمیت زیادی دارد که موضوع از وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به شیوع کرونا گفت: از آنجایی که این بیماری، اپیدمی معرفی شده است همچنان باید نسبت به پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم تاکید شود.

وی با بیان اینکه درمان بیماری هزینه‌بر است افزود: رسانه‌ها و مدیران همچنان باید در حوزه اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا اهتمام ویژه داشته باشند.

رحیمی با بیان اینکه بیرجند می‌تواند به عنوان پایلوت در خیلی بخش‌ها معرفی شود اظهار داشت: با توجه به وجود امکانات و تجهیزات مناسب در بخش بهداشت و درمان استان، می‌طلبد همت و تلاش‌ها بیشتر شود تا هزینه از دوش دولت و بخش سلامت نیز برداشته شود.

وی با بیان اینکه نواقص و کسری‌ها باید به وزارت بهداشت منتقل شود گفت: از مجموعه استان و دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم انتظارات ما در حوزه پدافند غیرعامل را دنبال کنند.

در این نشست حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان از طرف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل به استاندار خراسان جنوبی تقدیم شد.

همچنین معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی کرد.

وی امروز از برخی مراکز حساس و قابل حفاظت دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بستری، نمونه‌گیری و واکسیناسیون کرونا نیز بازدید کرد.

بازدید از تصفیه‌خانه بیرجند به همراه نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر برنامه‌های وی در مرکز استان بود.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل سازمان پدافند غیرعامل کشور خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل سازمان پدافند غیرعامل کشور خراسان جنوبی پدافند غیر عامل سازمان پدافند غیرعامل کشور خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل وزارت بهداشت خراسان جنوبی طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر