Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا به تشریح کلاهبرداری و پولشویی افراد سودجو با شگرد سپرده‌گذاری رمز ارز و دریافت سود روزانه پرداخت و در این خصوص به شهروندان هشدار داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: اخیرا پرونده‌های کلاهبرداری و پولشویی از طریق سایت دیوار با ترفند تبدیل وجه سرقتی به رمز ارز رواج زیادی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بدین طریق کلاهبرداران با ترفند درآمد هفتگی در منزل با آموزش رمز ارز و به بهانه داشتن درآمد 2 میلیون تومانی، دام خود را در اپلیکیشن دیوار و سایر شبکه‌های اجتماعی پهن کرده و افراد ناآشنا با برقراری ارتباط با این افراد نهایتا به شبکه اجتماعی تلگرام هدایت می شوند.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا افزود: کلاهبرداران در ادامه شگرد فریبکارانه خود به افراد پیشنهاد می‌کنند با نصب برخی صرافی دیجیتال مرتبط با رمز ارزها و ... به افتتاح یک حساب بانکی اقدام کنند و در نهایت عکس کارت بانکی و شماره تماس خودشان را از طریق تلگرام برای وی ارسال کنند.

وی همچنین عنوان کرد: افراد کلاهبردار با سرقت موجودی حساب بانکی افراد غیر، وجه را مستقیما به حساب قربانی واریز و بعد آن به فرد واسط قربانی اعلام می‌کنند تا بابت ارسال وجه مذکور اقدام به شارژ کیف پول دیجیتال خود کرده و با آن رمز ارز خریداری کند و سپس به آدرس کیف پولی که به وی اعلام می‌کنند، انتقال دهند.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: از آنجایی که آدرس‌های کیف پول مقصد در رمز ارزها قابل شناسایی نیست عملا کلاهبرداران اقدام به پولشویی کرده و تمام مسئولیت عواقب تعقیب قانونی از قبیل مسدودی حساب و ... بر ضمه فرد قربانی که حساب خودش را در اختیار کلاهبرداران قرار داده، است و در این شگرد کلاهبرداران از خودشان اثری باقی نمی‌گذارند.

پاشاییخاطرنشان کرد: هموطنان گرامی و به خصوص کاربران فضای مجازی همواره باید هوشیاری لازم را در برخورد با تله افراد کلاهبردار و شیاد داشته باشند و به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری و سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارشات مردمی گزارش کنند.

کشف 71 درصد سرقت‌ها در پایتخت توسط پلیس پایتختدستگیری 304 اراذل و اوباش خطرناک در تهران/ برخورد پلیس با فروشندگان لباس‌های نامتعارف

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس فتا رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی

سرهنگ اکبر محمدجعفری گفت: در موضوع واریز سود سهام عدالت به حساب شهروندان و بحث کالابرگ و موارد این چنینی سوءاستفاده‌هایی از طرف مجرمین و کلاهبرداران سایبری صورت می‌گیرد و پیامک جعلی ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی