Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:07:55 GMT

آموزش حضوری در اولویت اصلی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۹۰۲۴

آموزش حضوری در اولویت اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده بعد از ظهر چهارشنبه در گردهمایی توجیهی کارشناسان، مسئولان و رابطان حوزه آموزش از راه دور استان‌های کشور در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش ما بر این است تا با اصلاح ایرادات و اشکالات بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های گذشته، تسهیل‌گری را در حوزه آموزش غیرحضوری و غیرمجازی برای گروه‌های خاص فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار نظر مخالفان و موافقان را در توسعه مدارس غیردولتی یادآور شد و تصریح کرد: هر چند برخی‌ها معتقدند وجود مدارس غیردولتی کمک به عدالت آموزشی است اما عده‌ای نیز این امر را تبعیض و نوعی فاصله طبقاتی در نظام آموزش و پرورش می‌دانند.

معاون مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضرورت توسعه آموزش‌های حضوری را با همکاری مدیران مدارس و واحدهای آموزشی یادآور شد و گفت: ما از نظام آموزش طبقاتی استقبال نمی‌کنیم و به هیچ وجه موافق این امر نیستیم و سعی ما بر این است تا شرایط مطلوب را برای آموزش عمومی و فراگیر مهیا کنیم.

محمودزاده به رویکرد سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما از ظرفیت خیرین در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌داری استفاده می‌کنیم و قطعاً سعی ما بر این است تا توسعه رشته‌های مختلف آموزشی به ویژه هنرستان‌ها را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین سند تحول دولت مردمی نیز بر تقویت نظام آموزشی عادلانه تاکید شده و سعی بر این است تا در یک فرآیند مطلوب حرکت‌ها و اقدامات مؤثر به انجام برسد.

محمودزاده اضافه کرد: برای سال تحصیلی پیش رو اولویت اصلی آموزش و پرورش اجرای برنامه‌های آموزشی چهره به چهره و حضوری برای ۱۶ میلیون دانش‌آموزی است که آماده شروع سال تحصیلی و رفتن به واحدهای آموزشی هستند.

وی بیان کرد: همه ذینفعان آموزش و پرورش از نهادهای انقلابی گرفته تا خیرین، واقفان و دستگاه‌های دولتی باید در ارتقای کیفیت آموزشی کمک‌کار آموزش و پرورش باشند تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

محمودزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار آموزش چهره به چهره، برای گروه‌های بزرگسال و بازمانده از تحصیل در برخی از مناطق محروم و دورافتاده برنامه‌های آموزش غیرحضوری و مجازی نیز در نظر گرفته شده که به صورت خاص از این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ترکیبی و تلفیقی حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هر چند آموزش حضوری و چهره به چهره ثمرات و فایده‌های بسیاری به همراه دارد اما در برخی از شرایط ما مجبور به برگزاری دوره‌های آموزشی، مجازی و غیرحضوری هستیم که در این زمینه سعی ما بر این است تا با اصلاح آئین‌نامه‌ها، مقررات گذشته و صدور مجوزهای فراگیر کمک‌کار فعالان این حوزه باشیم.

محمودزاده گفت: با توسعه آموزش مجازی و رفع ایرادات و اشکالات در این زمینه ضروری است تا از ساختارهای موجود نظام آموزش و پرورش در توسعه این بخش استفاده شود ولی امکان کمک‌های مالی در این حوزه وجود ندارد.

معاون مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود، افزود: ما باید از ظرفیت ساختمان‌ها، تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری بیشتر بهره بگیریم و قطعاً در این راستا همراه مؤسسان آموزش از راه دور خواهیم بود.

کد خبر 5565753

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش حضوری آموزش مجازی خانه معلم تسهیل گری بخشنامه دولت سیزدهم مدرسه سازی مشارکت مردمی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه آمار کرونا گرگان اردبیل اربعین 1401 روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا هفته دولت ایلام محرم 1401 مدارس غیردولتی آموزش و پرورش نظام آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم

ایسنا/کرمانشاه زنگ سپاس معلم به مناسبت روز معلم در مدارس کرمانشاه نواخته شد.

آیین نمادین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار و جمعی از مسئولین، امروز(یازدهم اردیبهشت) در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه برگزار و زنگ سپاس معلم توسط استاندار کرمانشاه به صدا درآمد.

سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان، افزود: همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید قدردان زحمات معلم‌های خود باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: همچنین قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی در ادامه اشاره‌ای هم به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر 100 و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردوهای دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعدادهای دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی همچنین با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در 1.5 سال گذشته قریب 60 مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستانها از 30 میلیارد تومان در سنوات قبل به 100 میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

امروز، زنگ سپاس معلم در دیگر مدارس استان کرمانشاه هم به صدا درآمد.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج