Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@06:07:43 GMT

تاثیر جالب فصل تولد روی اخلاق و رفتار افراد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۹۳۳۱

تاثیر جالب فصل تولد روی اخلاق و رفتار افراد

۱- احتمالا درشت هیکل و قد بلند هستید ۲- ساعت بدن تان دقیق‌تر کار می‌کند ۳- احتمال بروز افسردگی فصلی در شما کمتر است ۴- بیشتر از سایرین دچار نوسانات خلقی می‌شوید ۵- مثبت اندیش هستید ۶- احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت در شما بیشتر است ۷- احتمال آنکه تبدیل به شخص مشهوری شوید کمتر است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اشتباه نکنید صحبت از طالع بینی نیست، بلکه تحقیقات علمی هستند که نشان می‌دهند فصل یا ماهی که در آن متولد می‌شویم بر روی ویژگی‌های شخصیتی و وضعیت سلامتی ما تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عواملی مانند مواد غذایی مصرفی مادرتان زمانی که شما را باردار بوده (برای مثال، هندوانه در تابستان یا انار در پاییز) و محیط زندگی او در طی این مدت، می‌تواند تأثیر گذار باشد. با این وجود، ویژگی‌های مشترکی هم در میان متولدین یک فصل وجود دارد که دانشمندان هنوز نتوانسته اند توضیحی برای آن‌ها پیدا کنند. اما می‌خواهیم ببینیم علم چه نظری درباره‌ی متولدین تابستان دارد.

۱- احتمالا درشت هیکل و قد بلند هستید

درمورد نقش ژنتیک در ویژگی‌های ظاهری ما تردیدی وجود ندارد، اما تحقیقی نشان داده است نوزادانی که در ماه‌های تابستان متولد می‌شوند احتمال آنکه وزن آن‌ها در زمان تولد بیشتر از نوزادان بقیه‌ی فصول سال باشد بالاتر است. شاید تصور کنید این ویژگی کار به دنیا آوردن بچه را دشوار می‌کند، اما در هر صورت بهتر از آن است که بچه لاغر و ضعیف به دنیا بیاید. به علاوه تحقیق ذکر شده بیان می‌کند احتمال بلند قد بودن متولدین تابستان بیشتر است.

می دونی عطر ماه تولدت چیه؟ + معرفی می دونی متولدین هر ماه چطور عصبانی می شن؟ قصد ازدواج داری، عادات بد ماه های مختلف و بشناس اگر منظم و وسواسی هستی، با متولدین این ماه ها ازدواج نکن

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا این مسأله ناشی نور آفتاب زیادی است که در تابستان وجود دارد یا خیر، اما تحقیقات نشان داده است که نوزادان متولد ماه‌های ژوئن و ژوئیه (اواسط خرداد تا اواسط مرداد) بیشترین متوسط قد را دارند.

۲- ساعت بدن تان دقیق‌تر کار می‌کند

احتمالا شما از آن دسته افرادی هستید که هر روز بدون کوک کردن ساعت، در زمان مشخصی بیدار می‌شوند. این همان چیزی است که به آن ساعت بدن یا ساعت بیولوژیکی گفته می‌شود. پژوهشی نشان می‌دهد احتمالا ساعت بدن متولدین تابستان در مقایسه با سایرین بهتر کار می‌کند.

با آزمایش بر روی موش‌ها بررسی شد نوری که موش‌ها در تابستان یا زمستان با آن رشد پیدا کردند تا چه اندازه بر عملکرد بهتر ساعت بدن آن‌ها تأثیر دارد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد موش‌هایی که در نور تابستان متولد شدند و پرورش پیدا کردند ساعت بدن آن‌ها بهتر کار می‌کرد و در مقایسه با موش‌های متولد زمستان از الگو‌های رفتاری منظم تری برخوردار بدند. در مجموع، فصلی که در آن متولد می‌شویم روی مغز ما تأثیر گذار است.

۳- احتمال بروز افسردگی فصلی در شما کمتر است

محیط زمستانی نه تنها بر روی ساعت بدن تان تأثیر می‌گذارد بلکه شما را در برابر اختلالات عصب شناختی و روانشناختی آسیب پذیرتر می‌کند. اختلال عاطفی فصلی یا همان افسردگی فصلی نوعی اختلال است که بر اثر تغییرات آب و هوایی و کم شدن نور روز، منجر به افسردگی (و حتی گاهی افسردگی شدید) می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد احتمال بروز افسردگی فصلی در متولدین تابستان کمتر از متولدین زمستان است. تئوری مطرح شده در این مورد بیان می‌کند که نوع و میزان نور خورشید در تابستان به گونه‌ای است که باعث می‌شود متولدین این فصل تغییرات محیط شان را بهتر از متولدین زمستان مدیریت کنند.

۴- بیشتر از سایرین دچار نوسانات خلقی می‌شوید

اگرچه هنوز توضیح دقیقی درباره‌ی این مسأله ارائه نشده، اما تحقیقی نشان می‌دهد احتمال بروز نوسانات خلقی در متولدین تابستان بیشتر از سایرین است. طبق این پژوهش، فصلی که در آن متولد می‌شویم روی ساختار عصبی بدن از جمله سطح دوپامین و سروتونین تأثیر می‌گذارد. این دو ماده‌ی شیمیایی در مغز به تعیین میزان شادی و غم کمک می‌کنند.

این تحقیق نشان می‌دهد احتمالا بروز نوسانات خلقی در متولدین تابستان بیشتر است، یعنی تولد در تابستان با ویژگی‌ای همراه است که روی سطح دوپامین و سروتونین در مغز تأثیر می‌گذارد. البته این مسأله به معنای آن نیست که احتمال ابتلا به اختلالات روانی مثل دوقطبی یا اسکیزوفرنی در متولدین تابستان بیشتر است، اما ممکن است این افراد صبح‌ها کمی بداخلاق باشند.

۵- مثبت اندیش هستید

تحقیق فوق الذکر یافته‌ی دیگری هم داشت: متولدین تابستان در مجموع مثبت اندیش‌تر از سایرین هستند و گاهی این مثبت اندیشی شکل افراطی دارد. این مسأله هم وجه مثبت دارد و هم وجه منفی. مثبت اندیشی احساس شادی بیشتری به ما می‌بخشد، اما افراط در آن ممکن است باعث غفلت از خطرات و مشکلات مسیر پیش رو یا کوچک شمردن آن‌ها شود.

۶- احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت در شما بیشتر است

خطر ابتلا به بیماری‌های مهمی مثل دیابت و بیماری قلبی در متولدین تابستان بیشتر است. اما این فصل تابستان نیست که باعث می‌شود از سلامت کامل برخوردار نباشید. در حقیقت این مسأله مربوط به دریافت مواد مغذی مناسبی است که در سلامتی تأثیر گذار هستند. اگر نوزادی در مراحل اولیه‌ی رشد خود به مواد مغذی مناسب و غذا‌های سالم دسترسی داشته باشد (در زمانی از سال که اصطلاحا به آن فصل برداشت می‌گویند)، احتمال بیشتری وجود دارد که تبدیل به فرد سالمی شود. نوزادانی که در ماه‌های کم محصول سال به دنیا می‌آیند، احتمال آنکه در آینده به بیماری قلبی و دیابت دچار شوند بیشتر است.

۷- احتمال آنکه تبدیل به شخص مشهوری شوید کمتر است

طی تحقیق دانشگاه کنتیکت امریکا بر روی ۳۰۰ چهره‌ی مشهور در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست، سینما، موسیقی، ورزش و ... مشاهده شد چهره‌های مشهور بیشتر متولد ماه‌های ژانویه و فوریه (اواسط دی تا اواسط اسفند) هستند، نه ماه‌های تابستان.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ماه تولد طالع بینی اخبار عمومی اخبار مرتبط اگر منظم و وسواسی هستی، با متولدین این ماه ها ازدواج نکن ۱۴۰۱/۵/۲۲ اگر منظم و وسواسی هستی، با متولدین این ماه ها ازدواج نکن ۱۴۰۱/۵/۲۲ قصد ازدواج داری، عادات بد ماه های مختلف و بشناس ۱۴۰۱/۵/۱۹ می دونی عطر ماه تولدت چیه؟ + معرفی ۱۴۰۱/۵/۱۱ براساس ماه تولد ورزش کن تا لذت ببری ۱۴۰۱/۵/۱۱ فال شخصیت شناسی با حروف اول اسم ۱۴۰۱/۵/۸ آخرین ویدیو ها لحظه خفت گیری با قمه در اتوبان نیایش از زن جوان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۷:۰۶ متروی پاریس غرق شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۶:۴۳ اولین فروشگاه شناور اپل در سنگاپور ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۶:۲۲ ماجرای مردی که ۸۰۰ دختر ایرانی را برای بردگی جنسی به خارج برد ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۶:۰۴ لحظه مردن و زنده شدن این زن در نانوایی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۴:۳۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۹:۰۰ در صورت عدول طرف مقابل، به راحتی از برجام خارج می شویم ۱۸:۵۶ پیامک کد ورود به توییتر و تلگرام مسدود شد ۱۸:۵۲ واکسن ۱۰۰ساله ای که از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند ۱۸:۴۳ بهترین نوع چادر برای خانم های چاق و لاغر ۱۸:۴۲ توافق اسراییل و ترکیه در تبادل سفیر ۱۸:۳۳ ظاهر جالب و عجیب ماست فروش دوره قاجار + عکس ۱۸:۲۳ چند روش تضمینی برای از بین بردن بوی عرق ۱۸:۲۲ هشدار به افرادی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند ۱۸:۰۶ دلیل بسیار مهم درد زیر دنده راست و چپ ۱۸:۰۰ تلویزیون سایز بزرگ ال جی چند؟ (جدول) ۱۷:۵۶ کاهش قیمت تخم مرغ به زیر نرخ مصوب ۱۷:۵۰ رییس جمهوری: جمعیت یکی از مؤلفه های مهم قدرت کشور است ۱۷:۴۶ زیان ١٢٠ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در دهه ٩٠ ۱۷:۴۰ تداوم تحویل خودروهای SX۵ به مشتریان ۱۷:۳۷ مهلت رفع تعهد ارزی صادرات تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تمدید شد ۱۷:۳۱ مذاکره کنندگان آمریکایی برای رویکرد ایران احترام قائل هستند ۱۷:۲۱ تصویب توافق احیای برجام در مجلس الزامی است؟ ۱۷:۱۹ ترفند فوری و آسان پاک کردن چسب قطره ای از روی پوشت ۱۷:۱۸ به دنبال پایان حرکت سینوسی خودکفایی گندم هستیم ۱۷:۱۵ کاهش تدریجی دمای تهران تا هفته آینده ۱۷:۱۱ محصول نوآورانه بیمه سرمد برای دارندگان خودروهای سواری ۱۷:۰۰ پرداخت مطالبات شهرداری ها از طریق تهاتر نفت و املاک ۱۶:۴۸ مدافع لیگ برتر فوتبال تهدید به مرگ شد! + عکس ۱۶:۳۲ آیا شکلات تلخ واقعا برای بدن مفید است؟ ۱۶:۲۲ اولین فروشگاه شناور اپل در سنگاپور ۱۶:۱۹ اقتصاد سریلانکا احیا خواهد شد؟ ۱۶:۱۱ طالبان تنها فرمانده شیعه خود را کشت ۱۶:۱۰ پیش از به رگبار بستن محیط بان نجفی چه اتفاقاتی روی داد؟ ۱۶:۰۷ عمویی: با توافق فاصله چندانی نداریم ۱۶:۰۵ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز بیست و ششم مرداد ماه / دلار ارزان شد ۱۶:۰۵ نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس: نیازی به تصویب توافق در مجلس نیست ۱۶:۰۴ CeDeFi چیست و چرا اهمیت دارد؟ ۱۵:۵۳ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: روند توافق در حال انجام است ۱۵:۴۲ آیین نامه واردات خودرو در دولت تصویب شد ۱۵:۴۰ بازگشت قهرمانان تیم فوتبال ۶ نفره فولاد هرمزگان به بندرعباس ۱۵:۳۷ امروز پرونده افزایش حقوق بازنشستگان بسته می شود؟ ۱۵:۲۴ واریز ۱۱ میلیون به حساب معلمان ۱۵:۱۵ جزییات عرضه امروز خودرو در بورس کالا (۲۶مرداد) ۱۵:۱۳ روش عجیب بانک مسکن؛ جریمه ۸۰۰ هزار تومانی به ازای تاخیر هر قسط! ۱۵:۰۶ رونمایی از دختری که پیکه با او به شکیرا خیانت کرد + عکس ۱۴:۵۴ صدا و سیما: ۳۰ درخت در مجموعه ورزشی انقلاب قطع شده است ۱۴:۴۷ با سیاست های اقتصادی کوبا نباید انتظار زندگی در سطح سوئیس را داشته باشیم ۱۴:۴۱ پرداختی معلمان در قانون رتبه بندی مشخص شد + جزییات پرداخت ۱۴:۴۰ سازمان اطلاعات سپاه: همکاری با کلوزآپ ممنوع است ۱۴:۴۰ چگونه از آبله میمونی در امان بمانیم؟ ۱۴:۳۷ در جلسه غیرعلنی مجلس و تیم مذاکره کننده چه گذشت؟ ۱۴:۳۴ سرنوشت خودرو در انتظار صنعت لوازم خانگی ایران ۱۴:۳۲ هواداران چگونه به ورزشگاه بروند؟ ۱۴:۳۱ اعلام آمادگی ایران برای اجرای فوری توافق با آمریکا درباره «زندانیان» ۱۴:۲۶ ریزش قیمت سکه امامی اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماه تولد طالع بینی اخبار عمومی متولدین تابستان بیشتر متولدین تابستان بیشتر نشان می دهد احتمال تأثیر می گذارد نوسانات خلقی افسردگی فصلی احتمال بروز ۱۴۰۱ ۰۵ ۲۶ ساعت بدن ماه تولد ماه ها بر روی ۱۴۰۱ ۵ موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب

به گزارش همشهری آنلاین، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده فراجا در حاشیه مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از استادان، مدرسان و گروه‌های علمی فراجا که صبح امروز در ستاد فرماندهی فراجا برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح نور برای مقابله با کشف حجاب از سوی انتظامی کشور گفت:‌ اجرای طرح نور جزو اجرای فروع دین نیست و این مسئله نیز دستور خداست. وقتی آقا می‌فرمایند حرام شرعی و سیاسی است، یعنی حرام شرعی پای خود افراد است اما در حرام سیاسی یعنی ما مسئول هستیم.

افراد کاملا هدایت‌شده و باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند

سردار رضایی گفت: دشمنان می‌خواهند جامعه را به سمت تباهی ببرند و ما به عنوان بازوی حکومت نمی‌توانیم ساکت بشینیم و باید شرایط را مدیریت کنیم. بر اساس مستندسازی‌های آماده شده، افراد کاملا هدایت‌شده و باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور ادامه داد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود وقتی دهه ۴۰ امام فریاد زد که علما به داد اخلاق و دین برسید همین مسئله را می‌گفتند. ما این همه شهید دادیم و همه ما مدیون آنها هستیم. همه شهدا برای همین اهداف رفته‌اند و انقلاب امروز نباید سمت دیگری برود.

تشدید اقدامات قبلی در حال حرکت است/ بعضی‌ها نمی‌دانند جنگ کجاست

وی افزود: سواد یعنی فهم. برخی می‌گویند وکیل و دکترند اما اظهارات بی‌سوادانه‌ای دارند و متوجه نمی‌شوند که جنگ کجاست و جامعه به کدام سمت می‌رود. تشدید اقدامات قبلی در یک چارچوب در حال حرکت است و این کار جهادی و انقلابی است.

با قرارگاه نور جواب خود را به دشمن می‌دهیم

به گفته سردار رضایی جنگ‌های امروز در کشور از جنگ با عراق و تجزیه طلبان نیز بیشتر اهمیت دارد و حساس‌تر است. ما با این قرارگاه نور جواب خود را به دشمن می‌دهیم و این مسئله حتی از جنگ نیز حساس‌تر است.

این موارد غیرت مرد و نجابت زن را تخریب می‌کند

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور ادامه داد: به نظر من این تهاجم‌های فرهنگی بسیار پراهمیت و مخرب‌ترند. به عنوان مثال، اگر بمبی در جایی منفجر شود اثرات آن در همان منطقه می‌ماند اما اثرات این رفتارها بسیار تخریبگر است.

وی افزود: این موارد غیرت مرد و نجابت زن را تخریب می‌کند اما امروزه رنگ و لعاب دیگری دارد. برخی افراد با این رفتارها معانی حقوق شهروندی را لکه‌دار می‌کنند و خواسته الهی و وظیفه فراجاست که با این بی‌حرمتی‌ها مقابله کند.

ثواب این مسئله بیشتر از ۸ سال جنگ است

سردار رضایی با تاکید بر اینکه مسئله تکلیف الهی است، گفت: به نظر من ثواب این مسئله بیشتر از ۸ سال جنگ است زیرا جسارت و اعتقاد بالاتری می‌خواهد و باید در تربیت نیرو نیز این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در موضوع عفاف و حجاب، سی و چند دستگاه مسئولیت دارند اما هیچکدام بصیرت و شجاعت لازم را در این زمینه ندارند و خدا را شکر ما پای کار هستیم.

ادعای حقوق بشر غربی‌ها این روزها در دانشگاه‌های آمریکا دیدنی است

سردار رضایی همچنین با اشاره به رفتار دولت آمریکا با دانشجویان مدافع غزه در این کشور گفت: ادعای حقوق بشر غربی‌ها این روزها در دانشگاه‌های آمریکا دیدنی است که چگونه با دانشجویان خود رفتار می‌کنند.

کد خبر 848662 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها
  • استیو مک منمن: تاثیر بلینگام از زیدان و رونالدو نازاریو در رختکن رئال مادرید بیشتر است
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • اتفاق جالب در لیگ دسته 3 اسپانیا؛ تاثیر مستقیم مربی دروازه بان ها روی گل تساوی! / فیلم