Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-01@16:07:19 GMT

پیروزی به جای پرسپولیس؛ از جعفر سمیعی تا رضا درویش!

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۹۳۳۲

پیروزی؛ نامی است که هواداران پرسپولیس به آن حساسیت دارند اما این نام هر از گاهی از زبان مدیران وقت باشگاه شنیده می شود...

از دوشنبه شب که رضا درویش در برنامه فوتبال برتر به پرسپولیس گفت پیروزی تا به حال، بارها هواداران استقلال این اشتباه مدیرعامل پرسپولیس را تبدیل به سوژه کرده اند اما واقعا چرا در حالی که هواداران پرسپولیس به این نام حساسیت دارند، مدیران باشگاه ناخواسته به جای پرسپولیس می گویند پیروزی؟

به گزارش طرفداری، حساسیت دوباره پرسپولیسی ها به نام پیروزی از اصرار بیش از حد مالک تراکتور به استفاده از این نام شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواداران پرسپولیس وقتی سال 1365 تصمیم گرفته شد نام این باشگاه به پیروزی تغییر کند، سال ها روی سکوها مقابل این تغییر مقاومت کردند و نام پرسپولیس را فریاد می زدند. این مقاومت جانانه، بعد از حدود 15 سال نتیجه داد و در اواخر دهه هفتاد حساسیت ها در قبال استفاده از واژه پرسپولیس در رسانه ها از بین رفت. البته از اواسط دهه هفتاد بازیکنان پرسپولیس هم مثل هواداران از واژه پرسپولیس استفاده می کردند اما در ادبیات رسمی نام این باشگاه، همچنان پیروزی بود.

با باز شدن فضا، اکبر غمخوار در سال 1382 نام پرسپولیس را داخل پرانتز کنار اسم پیروزی گذاشت تا این باشگاه حتی در ادبیات رسمی هم نامش باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) باشد.

سرانجام با آغاز دهه نود، سردار رویانیان نام پیروزی را از شناسنامه این باشگاه حذف کرد تا پرسپولیس به صورت رسمی دیگر تک اسمی و همان پرسپولیس شود.

اگرچه هنوز هم روزنامه هواداران پرسپولیس به نام پیروزی فعالیت می کرد اما هواداران دیگر حساسیت روی این نام نداشتند تا اینکه محمدرضا زنوزی سر به سر پرسپولیسی ها گذاشت و به تلافی رفتار هواداران پرسپولیس که نام تراکتور را جور دیگری تلفظ می کردند، در مصاحبه های رسانه ای اش تاکید می کرد استقلال و پیروزی نمایندگان تهران در لیگ برتر هستند.

در چنین شرایطی پرسپولیسی ها اصلا علاقه ندارند یک نفر از خانواده مجموعه سرخ به جای پرسپولیس از نام پیروزی استفاده کند اما ابتدا هفدهم آذرماه سال 1399 جعفر سمیعی در برنامه فوتبال برتر به جای پرسپولیس از نام پیروزی استفاده کرد و به هواداران تراکتور و البته طرفداران استقلال سوژه داد.

این بار هم رضا درویش در برنامه 24 مرداد 1401 فوتبال برتر وقتی خواست اسم دو تیم تهرانی را کنار هم بیاورد، به جای استقلال و پرسپولیس گفت استقلال و پیروزی تا همین اشتباه او سوژه طرفداران رقیب شود.

سال 1399 جعفر سمیعی در توجیه استفاده از واژه پیروزی به جای پرسپولیس گفته بود در دهه های شصت و هفتاد که نسل او نوجوانان و جوانان علاقه مند به فوتبال، از طریق تلویزیون و رسانه ها فوتبال را تعقیب می کردند، نامی که برای پرسپولیس به کار برده می شد، پیروزی بود و او هم این نام را به خاطر سپرده است. حالا رضا درویش نیز در توجیه اشتباه ناخواسته خود، مشابه همین حرف ها را می زند.

به گزارش یکی از سایت های ورزشی، رضا درویش در جمع دوستانش گفته ما وقتی طرفدار پرسپولیس بودیم، نام این تیم پیروزی بود و اتفاقا همین که من اسم پیروزی در خاطرم مانده نشان می دهد از قبل طرفدار این تیم بودم که نام این تیم در دهه های شصت و هفتاد را به خاطر سپرده ام.

رضا درویش چندان هم بی راه نمی گوید. به هرحال نزدیک به دو دهه گزارشگران تلویزیونی حق نداشتند از واژه پرسپولیس برای معرفی این تیم استفاده کنند. گزارش های عادل فردوسی پور، جواد خیابانی، زنده یاد بهرام شفیع، کوتی، صالح نیا، بهروان، زنده یاد کیانوش و... را اگر مرور کنید، تمام آن ها این تیم سرخ پوش تهران را پیروزی می نامیدند.

از سال 1382 وقتی نام پرسپولیس داخل پرانتز کنار اسم پیروزی قرار گرفت، گزارشگرهای تلویزیون هم به تناوب در گزارش های خود از واژه پرسپولیس کنار نام پیروزی استفاده می کردند. امروزه دیگر هیچ گزارشگری در معرفی سرخ پوشان اسم پیروزی را به زبان نمی آورد اما عجیب نیست اگر کسانی که دوران نوجوانی و جوانی شان در دهه های شصت و هفتاد گذشته، نام پیروزی را به خاطر سپرده باشند.

اخبار داغ 

بعد از انتقاد شدید در فضای مجازی؛ استقلال بالاخره به امیر قلعه نویی تبریک گفت! لوکادیا: بی صبرانه منتظرم تا برای پرسپولیس بزرگ بازی کنم؛ ارتش سرخ، از حمایت های شما ممنونم درخواست 10 میلیون یورویی مادر رابیو از منچستریونایتد به عنوان حق کمیسیون روز دوم دادگاه بنجامین مندی | باز شدن پای افرادی جدید به این پرونده

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هواداران پرسپولیس واژه پرسپولیس جای پرسپولیس اسم پیروزی نام پیروزی رضا درویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه

 با توجه به مطالب غیر واقع منتشر شده درباره بلیت فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و پنجم لیگ برتر خلیج فارس، اطلاعیه‌ای از سوی باشگاه پرسپولیس منتشر شد. در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع هواداران عزیز می‌رساند؛ باشگاه پرسپولیس طبق روال همیشگی با انجام تکالیف خود، مقدمات آغاز بلیت‌فروشی بازی پیش‌رو را انجام داده است. به این ترتیب، به زودی بخش خرید بلیت این بازی در وبسایت اختصاصی فروش بلیت به نشانی footballeticket.ir برای هواداران فعال می‌شود.

همچنین مطلب منتشر شده در صفحه منتسب به وبسایت بلیت‌فروشی به هیچ‌ عنوان صحت ندارد. دست اندرکاران سامانه فروش بلیت نیز منتظر اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذیصلاح برای شروع بلیت‌فروشی هستند.

منبع:خبرورزشی 

 

دیگر خبرها

  • تغییر نام‌هایی که به دل هواداران نمی‌نشیند/ «ریشه» تغییر نمی‌کند
  • تیتر مورد علاقه هواداران پرسپولیس پیش از جدال سپاهان
  • هواداران پرسپولیس چشم انتظار ارائه بلیت جدید
  • اوسمار: امیدوارم هواداران ما را تنها نگذارند
  • اوسمار: امیدوارم هواداران فردا مثل همیشه کنار پرسپولیس باشند/دلیل باخت به آلومینیوم تعویض‌های من نبود
  • اوسمار: امیدوارم هواداران فردا مثل همیشه کنار پرسپولیس باشند
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه