Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال جاری عصر امروز با دستوراتی از جمله بررسی مطالبات مردم از شورای فرهنگ عمومی، ارائه سند کارگروه فرهنگی، اجتماعی جهاد تبیین و ارائه طرح اوقات فراغت تابستان دانش‌آموزان با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

احمدرضا بسیج در این جلسه سند تدوین شده در خصوص جهاد تبیین را ارائه داد و هر یک از اعضا نظراتی از قبیل در نظر گرفتن زمان‌بندی دقیق برای اجرای سند، فراگیرتر شدن بندهای سند، توضیح بیشتر و جامع‌تر از سند به دستگاه‌ها و افرادی که قرار است ذیل این سند فعالیت کنند و استفاده از جهاد نظامی در جهاد فکری در خصوص سند بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص این سند، گفت: اگر کلیات سند مورد تایید اعضای شورا است سند کارگروه فرهنگی، اجتماعی جهاد تبیین در این جلسه تصویب شود و جزییات مطرح شده در ادامه تبیین و یا اصلاح شود.

مسئله ما در جهاد تبیین چیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدین کاظمی‌نیا نیز در این خصوص اظهار داشت: باید دقت کنیم که مسئله ما در جهاد تبیین چیست؟ موضوعات مطرح شده در این سند همه دستورات مقام معظم رهبری است اما باید مشخص شود که مسئله و چالش اصلی ما در حوزه جهاد تبیین چیست؟

دبیر جبهه فرهنگی نیروهای انقلاب چهارمحال و بختیاری افزود: در جلسات گفت‌وگو شاید بتوان جوانان را از نظر عاطفی قانع کرد اما نمی‌توان ذهنیت افراد را تغییر داد که این امر نیازمند طرح منسجم و برنامه عملیاتی دقیق است و آنچه که باید در این سند مورد توجه قرار گیرد نوع اجرا و برنامه عملیاتی آن است.

احمدرضا بسیج در ادامه در پاسخ به نظرات مطرح شده گفت: محتوا و جامعه هدف جهاد تبیین موجود است اما حلقه مفقوده اتصال اطلاعات به جامعه هدف در کشور است.

محتوای قرارگاه جهاد تبیین چهره به چهره به مخاطبین ارائه شود

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اظهار داشت: اگر محتوای آماده شده از طریق تلویزیون یا فضای مجازی به مخاطبین برسد نیز ممکن است برخی از مخاطبان آن را دریافت نکنند لذا برای فراگیر شدن پیام به مخاطب باید از روش چهره به چهره استفاده کرد و هر اداره و دستگاهی برای حل مشکل کارکنان خود به قرارگاه جهاد تبیین مراجعه و محتوای مناسب با مشکل مطرح شده در دستگاه خود را از قرارگاه دریافت کند.

دستگاه‌ها برای حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی اهتمام داشته باشند 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در ادامه این جلسه با بیان اینکه روال کار در جلسات شورای فرهنگ عمومی به گونه‌ای است که در هر جلسه دستگاه‌ها متناسب با دستورات جلسات قبل موظف به ارائه گزارش از عملکرد خود هستند، افزود: متاسفانه در این جلسه مسئولانی که باید ارائه گزارش می‌کردند حضور نداشتند که این خوب نیست و دستگاه‌ها باید برای حضور در این جلسات اهتمام ورزند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سند مطرح شده در خصوص جهاد تبیین یک منشور مهم و ارزشمند است، ادامه داد: تبیین در همه عرصه‌های زندگی بشر مهم و ضروری است و انسان باید در همه شرایط مُبَین باشد اما باید توجه داشت که اگر مقام معظم رهبری جهاد تبیین را اعلام می‌کنند شرایط موجود و وضعیت دشمن را در نظر می‌گیرند لذا باید این نوع تبیین‌ها از یکدیگر تفکیک شود و به گونه‌ای نباشد که اصل هدف مقام معظم رهبری در دل کارهای دیگر ذبح و یا گم شود.

نکونام عنوان کرد: تفکیک کردن موضوعات در این سند، مهم است، شورای فرهنگ عمومی نقدهایی بر یک سری مسائل جانبی این سند داشت که با در نظر گرفتن اولویت‌ها قابل اصلاح هستند.

وی اظهار داشت: اما باید دقت شود که موارد مطرح شده تنها روی کاغذ و در حد ایده باقی نماند بلکه برای عملیاتی شدن آن‌ها تلاش شود و نگاه عملیاتی به آن داشته باشیم.

تصویب سند کارگروه فرهنگی، اجتماعی جهاد تبیین در شورای فرهنگ عمومی

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: اصل مسئله سند تبیین مورد تایید و تصویب شورای فرهنگ عمومی است تنها موارد گفته شده دنبال و گزارشات روند اجرای فعالیت‌ها به شورا اعلام شوند.

نکونام افزود: گزارشاتی در خصوص گرانفروشی اغذیه‌فروشی‌ها در این جلسه مطرح شد که متولیان این امر و استانداری باید به طور ویژه به این موضوع که مصوبه شورای فرهنگ عمومی نیز هست توجه کنند.

آثار زحمات مسئولان در منازل مردم مشاهده نشده 

وی ادامه داد: علیرغم زحمات کشیده شده آثار آن در رفع مشکلات آب دیده نشده و آب مطالبه سنگین، به حق و به جای مردم و به دغدغه‌ای نگران‌کننده تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: درست است که ۴ تا ۵ روز دیگر ورودی‌های جدیدی وارد مدار می‌شود و مشکل آب برای همیشه برطرف خواهد شد اما تا مهیا شدن این شبکه‌ها مسئولان باید ورودی‌های دیگری را به مدار اضافه کنند تا مردم کمتر سختی بکشند.

وی با بیان اینکه حرف مردم این است که این مسئله به طور کامل رسانه‌ای نشده است، گفت: ممکن است رسانه‌ای شدن این موضوع نکته مثبتی به خاطر ملاحظات باشد اما از طرف دیگر اگر مطالبات مردمی رسانه‌ای و جهانی شود دشمن و رسانه‌های بیگانه خلع سلاح و مردم امیدوار می‌شوند.

 نکونام در پایان گفت: گزارشات مستمر، کامل و اطلاعات نو از روند پروژه‌های آبی و تلاش شبانه‌روزی مسئولان نگرانی و سردرگمی مردم را کاهش می‌دهد مردم باید شاهد کارهای انجام شده باشند تا نسبت به رفع مشکل امیدوار و موج‌های منفی روانی جامعه آرام شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری قطعی آب گرانی جهاد تبیین شورای فرهنگ عمومی مطرح شده جهاد تبیین دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز افزود: مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسئولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر  در جهش تولید و ایجاد اشتغال  تلاش نمایند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: مسئولین باید پاسخگو باشند و درخصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اظهار کرد:جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند و با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در جهت اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحولات و پیروز یهای بزرگی ایجاد شده است و انشالله ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه اهواز با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: باید همه ما از سیره و منش این امام همام الگو بگیریم و ایشان نقش بسزایی در ترویج مذهب آل الله داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح نور اظهار کرد: از طرح نور فراجا باید حمایت شود و بحث حجاب مهم است و مردم و همه  دستگاه‌ها کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی بایستند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران  باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته است و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است