Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:45:07 GMT

کرمان جور کشور را در بحث مواد مخدر می‌کشد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۰۱۲۰

کرمان جور کشور را در بحث مواد مخدر می‌کشد

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان کرمان و نزدیکی به مرز افغانستان، استان با بحث مواد مخدر بشدت درگیر است و این مساله حاشیه‌های امنیتی برای کرمان ایجاد می‌کند که شاهد جرائم نیز در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی استان  کرمان تقریبا هر هفته با باندهای قاچاق مواد مخدر درگیر هستند و در این راه نیروها به درجه رفیع شهادت نائل می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کرمان بیان کرد: با وجود این شرایط و دشواری‌ها، لازم است ستاد مرکزی مبارزه با موادمخدر به صورت خاص به این استان کمک کند.

وی اظهار داشت: باید برای بحث بازگشت عواید حاصل از فروش املاک مصادره شده و راه‌اندازی کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در استان اقدام شود.

فداکار تاکید کرد: معتادان متجاهر به نوعی مجرم هستند، زیرا موجب احساس ناامنی در جامعه می‌شوند، لذا باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند و در این زمینه راه اندازی مرکز ماده ۱۶ برای این‌ معتادان  انجام‌ می‌شود.

وی افزود: اردوگاه کبوترخان برای نگهداری‌های بلند مدت معتادان، بازپروری، آموزش ها و مهارت آموزی آنان است که امیدواریم با کمک ستاد مبارزه با موادمخدر کشور بخشی از آن تکمیل و قابل بهره‌برداری شود؛ این مرکز در سفر اخیر رییس  جمهور جزو مصوبات لحاظ شد.

به گزارش ایرنا این نشست با حضور قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن پیامبر اعظم(ع) استانداری کرمان برگزار که از زحمات محمد رضا انارکی دبیر سابق این شورا در کرمان تشکر و احمد دهقان به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد.

برچسب‌ها کرمان معتادان متجاهر احمد دهقان محمد مهدی فداکار استان کرمان ستاد مبارزه با مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان معتادان متجاهر احمد دهقان کرمان معتادان متجاهر احمد دهقان محمد مهدی فداکار استان کرمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه