Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه عصر امروز چهارشنبه (۲۶مردادماه) که به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ادامه داد.

این جلسه به بحث و بررسی در خصوص بندهای مربوط به فعالیت‌های اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که رئیس و معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حضور داشتند، پس از بحث و بررسی در موضوع حدود فعالیت های اقتصادی دولت و نهادهای عمومی غیردولتی با هدف تقویت بخش خصوصی و تعاونی، مصوب شد: «در واگذاری شرکت های دولتی مشمول بند (ج) سیاست های کلی اصل۴۴ اولویت با بخش خصوصی و تعاونی است و تنها در صورتی که متقاضی بخش خصوصی و تعاونی واجد شرایط وجود نداشته باشد، به نهادهای عمومی غیردولتی واگذار می شود.»

همچنین در راستای شفافیت اقتصادی در کشور، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام «شفاف سازی دارایی ها و بدهی های نهادهای عمومی غیردولتی و ارائه گزارش سالانه به دولت برای درج در ترازنامه مالی کشور» را تصویب کردند.

در ادامه این جلسه که از ابتدای آن وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون علم و فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، روسای کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و صنایع و معادن مجلس، رئیس سازمان صداوسیما و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند مباحث علم، فناوری و آموزش در ارتباط با فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به پیشنهادهای مطرح شده از سوی حاضرین، بعضی از موارد مذکور جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک عودت داده شد.

اعضای مجمع در خصوص افزایش شتاب پیشرفت و نوآوری علمی و فناوری تصویب کردند «شتاب پیشرفت و نوآوری علمی و فناوری و تجاری سازی آنها به ویژه در حوزه‌های اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی، زیست فناوری، ریزفناوری، صنعت فضایی و انرژی های نو و تجدیدپذیر و دستیابی به افق های علم و علوم نوپدید افزایش یابد.»

ادامه بررسی بندهای دیگر سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه به جلسه آتی مجمع موکول شد. این سیاست‌ها، جهت بررسی و ابلاغ به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شفاف سازی دارایی های نهادها ترازنامه مالی کشور برنامه هفتم توسعه نهادهای عمومی غیردولتی سیاست های کلی برنامه هفتم بحث و بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال که توسعه پوشش فیبرنوری را به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های درحال پیش‌برد خود دارد، به تازگی و با هدف توانمندسازی پیمانکاران و  پرورش کارشناسان متخصص و ماهر در حوزه فیبرنوری، کارگاه آموزشی «Passive FTTH/FTTX Network» را توسط آکادمی ایرانسل و با همکاری تیم شبکه ایرانسل، برگزار کرده است.

در اولین دوره از این کارگاه که به مدت ۳۲ ساعت و با پنج موضوع تخصصی Fiber Basics، Test & Delivery، Fiber Design، Execution و Network Safety برگزار شد، شرکت‌کنندگان از طریق یک محیط آزمایشگاهی واقعی و قابل تست، توانمندی خود را در حوزه‌های مذکور، به سطوح بالاتری رساندند.

همچنین توانمندسازی و هماهنگی پیمانکاران ایرانسل جهت پروژه‌های FTTH/FTTX و به منظور طراحی و اجرای بهینه‌تر و اجرای شبکه‌های قوی‌تر در پروژه‌های فیبر، مطابق با استانداردهای بین المللی FOA و شخصی‌سازی آن در شبکه فیبرنوری ایرانسل، از اهداف دیگر برگزاری این کارگاه بود.

این کارگاه‌ها به صورت مستمر برگزار می‌شوند و تمامی علاقمندان می توانند از اینجا، پیش ثبت نام اولیه را برای حضور در دوره‌های بعدی، انجام دهند.

توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است