Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: احتمال اینکه امسال برای نخستین بار، کردستان به‌عنوان مسیر تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شود، وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با گرامیداشت 26مردادماه سالروز آزادگان به میهن اسلامی که در همه برهه‌ها مایه افتخار بوده‌اند، اظهار داشت: آزادگان در مقابل دشمن بعثی سر خم‌ نکردند و سختی‌ها و سخت‌ترین شکنجه‌ها را به جان خریدند و در مقابل دشمنان ایستادند و رشادت‌های آنان همواره ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عمده مصوبات جلسه گذشته اجرایی شده است، گفت: خوشبختانه ساماندهی بسیار خوبی علی‌رغم همه فشارهای نمایندگان مجلس و بازرگانان در مرز سیران‌بند بانه انجام شده و اقدامات قابل تقدیر است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در مرز باشماق مریوان نیز اقدامات خوبی همچون تفکیک مسیر مسافربری و ترانزیتی انجام شده است،  تصریح کرد: به احتمال زیاد امسال برای نخستین بار این‌ مرز مسیر ترددی زائران اربعین‌ حسینی در نظر گرفته خواهد شد که در صورت نهایی شدن، برکات زیادی شامل استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی تردد 10تا 15هزار زائر از مرز باشماق مریوان صورت گرفته است، افزود: انتظار می‌رود با رویکرد جهادی کارهای مرز دنبال شود.

زارعی‌کوشا به قاچاق سوخت و افزایش مصرف سوخت اشاره و بیان کرد: در چند ماه اخیر مصرف سوخت در استان کردستان رکورد زد و مشکلاتی در تامین ایجاد کرده که خوشبختانه به‌خوبی مدیریت شد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا در استان با جدیت بیشتری پیگیری و دنبال شود، اظهار کرد: گرچه حجم قاچاق صورت گرفته در کردستان نسبت به استان‌های دیگر کشور بالا نیست اما باید این مقدار هم ریشه‌کن شود.

استاندار کردستان گشت مبارزه با قاچاق را نیازمند نظارت و گشت‌های مستمر دانست و خاطرنشان کرد: مشکل سامانه جامع گمرکی نیز باید پیگیری و با تامین زیرساخت‌ها، مشکلات برطرف شود.

وی برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌ها به منظور احصا مشکلات را ضروری دانست و ابراز داشت: از زحمات همه متولیان امنیت در مرزها، صدا و سیما و اصحاب رسانه در کردستان صمیمانه تشکر می‌کنم.

بزرگترین قاچاقچی مسلح مواد مخدر دستگیر شدفیلم| عواقب خطرناک سموم قاچاق بر امنیت غذایی کشور

زارعی‌کوشا با اشاره به 227کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق یادآور شد: انسداد مرزی و ساماندهی مرز بایستی از سالیان قبل آغاز می‌شد، در سفر اخیر رئیس‌جمهور از کل مرز از مبدا تته تا زریبار، دیواره دره شیلر تا سقز بازدید و همه مشکلات و خلاها مطرح شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه انسداد مرزهای اولویت‌دار کشور نیازمند 3میلیارد دلار است، عنوان کرد: انسداد مرزها بایستی از یک جایی آغاز شود چراکه نیروهای مرزبانی و متولیان امنیت علی‌رغم همه مشکلات و تهدیدات مرزی، با جان و دل از امنیت مرزها دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/486/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار کردستان مبارزه با قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل

سردار جواد تقوی با اشاره به تلاش مسؤولانه و جهادی پليس استان اردبيل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سلب تحرک از قاچاقچيان و نا امن کنندگان اقتصاد کشور، گفت: در اين راستا مرحله جديدی از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولويت نظارت و واپايش انبارها و محل های دپو کالا با حداکثر توان و بهره مندی از امکانات و تجهيزات اجرا شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به دستاوردها و نتايج اجراي اين طرح افزود: کشف ۲ هزار و ۵۵۵ قلم انواع دارو، کشف ۴ هزار متر پارچه، کشف ۲۵ تن گندم، کشف ۷ تن و ۵۶۰ کيلو آرد، کشف يک دستگاه موتورسيکلت، کشف ۶ تن چوب، کشف ۴ تن و ۷۵۰ کيلو کود شيميايی، کشف ۸۰ هزار بسته قهوه، کشف ۱۲۰ قوطی نوشابه، کشف ۲۸۰ ليتر سوخت ، و ۱۲ هزار و ۸۷۰ قلم انواع ديگر کالا که همگی قاچاق بودند کشف و ۱۳ نفر در اين رابطه دستگير شدند.

او از توقيف ۱۰ دستگاه خودرو در اين طرح خبر داد و گفت: در اين طرح ۲ انبار پلمب و ۱۶ فقره پرونده کشف شد.

سردار تقوی با اشاره به تشکيل ۲ فقره پرونده تصريح کرد: ارزش کشفيات به دست آمده در اين طرح ۵۶ ميليارد و ۶۰۵ ميليون ريال است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل