Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:02:33 GMT

مصوبات جلسه امروز مجمع تشخیص

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۰۲۱۰

مصوبات جلسه امروز مجمع تشخیص

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص اجرایی شدن سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در جلسه سی و ششم کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی از اعضای مجمع، وزیر آموزش و پرورش و نمایندگانی از دولت، قوه قضائیه و مجلس برگزار شد در خصوص نظام آموزشی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد: «اجرایی شدن سند سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور با رفع موانع قانونی و اجرایی و تعیین تکالیف دستگاه‌ها در قبال آموزش و پرورش کشور با تاکید بر تقویت مهارت‌های زندگی در ساحت‌های مختلف بویژه در دوره ابتدایی و طراحی و استقرار الگوی مدرسه تراز جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عدالت تربیتی و فرصت برابر آموزشی با استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت مردم»

اعضای کمیسیون مشترک همچنین در مبحث توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی سیاست‌های کلی برنامه هفتم، بند زیر را مصوب کردند: «توسعه و تبدیل صنعت گردشگری به عنوان یکی از پیشران‌های رشد و رونق اقتصادی و رفع موانع و صیانت از میراث فرهنگی با مشوق‌های حمایتی و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی»

همچنین در این جلسه موضوع واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول بند (ج) سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با اولویت دادن به بخش خصوص و تعاونی ­مورد بحث قرار گرفت و مصوب شد:­ «در واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول بند (ج) سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اولویت با بخش خصوصی و تعاونی است و تنها در صورتی که متقاضی بخش خصوصی و تعاونی واجد شرایط وجود نداشته باشد، به نهاد‌های عمومی غیردولتی واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این جلسه آقایان محمدرضا باهنر، حسین مظفر، مجید انصاری، سعید جلیلی، پرویز داودی، داود دانش جعفری، سید مرتضی نبوی، غلامرضا آقازاده، محمد جواد ایروانی و محمد فروزنده از اعضای مجمع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مباحث، دیدگاه‌های خود را بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر بند‌های سیاست‌های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

مصوبات کمیسیون مشترک در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و پس از تصویب جهت بررسی و ابلاغ به محضر مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: مجمع تشخیص کمیسیون مشترک آموزش و پرورش سیاست های کلی مجمع تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قربان ولی زاده در جلسه مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت‌ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزشهای دینی و الهی قابل تقدیر است، گفت: در بحث راهیان نور به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیتی استفاده می‌کند.

ولی زاده در ادامه بیان داشت: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود، را به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم کنگره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می‌شود اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6090428

دیگر خبرها

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند