Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرماندار شهرکرد با اشاره به لزوم کنترل کیفیت آب، گفت: تاکید ما با مرکز بهداشت و آب و فاضلاب این است که سلامت آب مدنظر قرار گیرد در همین راستا تیم‌های تخصصی در محل‌های آبگیری مستقر شدند و کنترل کیفیت صورت می‌گیرد و مراکز بهداشت برای همه مخازن به‌صورت مستمر و روزانه تست سلامت آب را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعلی ارژنگ امشب در حاشیه بازدید از خطوط پدافندی انتقال آب به شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ و ایجاد کدورت در آن خط انتقالی کوهرنگ از مدار خارج شد و تقریبا ۵۰ درصد از آب شرب شهرکرد دچار مشکل شد.

فرماندار شهرکرد افزود: بر همین اساس جلسات متعدد مدیریت بحران تشکیل شد و تصمیم گرفته شد از چاه‌های کشاورزی و دیگر چاه‌های موجود در خود شهرکرد برای آب‌رسانی استفاده شود و در کنار آن از تانکرهای سیار نیز بهره برده شد.

وی ادامه داد: در کنار این شیوه توزیع آب توزیع آب معدنی و آب بسته‌بندی هم در برنامه بود، همچنین به موازات آن بر اساس بررسی‌ها خطوط انتقالی پدافندی نیز در دستور کار قرار گرفت.

ارژنگ اولین اقدام در این زمینه را افزایش دبی سامان به شهرکرد عنوان کرد و بیان داشت: بر این اساس به دو برابر افزایش یافت و از ۵۰ لیتر بر ثانیه به ۱۰۰ لیتر بر ثانیه تغییر یافت.

فرماندار شهرستان شهرکرد یادآور شد: خط پدافندی دوم خط عمان سامانی است که طی چند روز کار شبانه‌روزی و با مدیریت مسئولین کشوری و پشتیبانی استاندار و سایر مسئولین امروز وارد مدار شد و براساس آخرین اخبار و اطلاعات در مخزن چاه آهکی در منظریه ۱۸۰ تا ۱۹۰ لیتر بر ثانیه آب است.

وی تصریح کرد: طرح فدک طرح پدافندی سوم است که مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند و درخواست ما این اسن که این طرح پدافندی هرچه سریع‌تر تکمیل و آب مورد نیاز مردم را به شهرکرد برساند. ارژنگ تاکید کرد: آنچه مهم است بازگشت چشمه کوهرنگ به مدار آبرسانی است، از همین رو تیم‌های فنی و تخصصی در تصفیه خانه خلک درحال فعالیت هستند و براساس گزارشات دریافت شده علی‌رغم نوسانات در کدورت آب شرایط رو به بهبود است.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه حداقل دبی آب از کوهرنگ به مخزن تزریق می‌شود و این مقدار برای جلوگیری از آسیب به شبکه باید حفظ شود، ادامه داد: آنچه که مهم است تامین منبع آب پایدار برای شهرکرد است.

وی با تاکید بر اینکه مردم در این مدت همکاری خوبی داشتند اما باز توصیه می‌شود صرفه‌جویی در دستور کار قرار گیرد اذعان کرد: برخی از نقاط شاهد قطعی‌های مستمر آب بودیم و در یکی دو روز گذشته سعی شد به این نقاط هم آبرسانی انجام شود، براساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته هنوز به‌صورت پراکنده در برخی نقاط شهر ازجمله میرآباد غربی، فرهنگیان، کوی پلیس و... قطعی‌های پراکنده داریم که امیدواریم به زودی مشکل رفع شود.

ارژنگ با اشاره به لزوم کنترل کیفیت آب افزود: تاکید ما با مرکز بهداشت و آب و فاضلاب این است که سلامت آب مدنظر قرار گیرد در همین راستا تیم‌های تخصصی در محل‌های آبگیری مستقر شدند و کنترل کیفیت صورت می‌گیرد و مراکز بهداشت برای همه مخازن به‌صورت مستمر و روزانه تست سلامت آب را انجام می‌دهند و آخرین وضعیت را به فرمانداری گزارش می‌دهند و مخازن آلوده حتما از مدار خارج می‌شوند.

خطوط آبرسانی پدافندی کمبود آب شهرکرد را جبران می‌کند

در ادامه بازدید از خطوط پدافندی انتقال آب به شهرکرد فردوس کریمی_مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درپی مشکلات آبی و تنش‌هایی که در استان طی روزهای اخیر اتفاق افتاد و شاهد کاهش دبی چشمه کوهرنگ و ایجاد کدورت در آن مطالعاتی صورت گرفت تا از این طریق بتوانیم طرح‌های کوتاه‌مدت و ضربتی را را تحت عنوان طرح‌های پدافندی به اجرا در آوریم که در این مدت طرح عمان سامانی را که آب‌های سطحی را انتقال می‌دهد اجرا کردیم، که حدود دو کیلومتر طول آن است و ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت آن است.

وی افزود: این خط انتقال از حوالی سامان به شهرکرد کشیده می‌شود، طرح دوم طرحی است که در شمال سامان اجرا می‌شود و انتقال‌دهنده آب‌های سطحی است و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد.

کریمی ادامه داد: عملیات اجرایی این خط از چند روز پیش آغاز شده و درحال تکمیل است، و شامل نصب ایستگاه پمپاژ و پست برق بوده و امید است و به‌زودی بتوان این جزئیات را به هم متصل کرد و آب شرب را برای مردم انتقال داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از طرح‌های قابل توجه طرح انتقال از تصفیه‌خانه سامان است که از بهمن‌ماه سال گذشته با یک خط به اجرا درآمد و ظرفیت قابل توجهی را تامین می‌کند و در مدار برای تامین آب شرب شهرکرد و سامان قرار دارد.

وی با اشاره به طرح‌های کوتاه‌مدت در حوالی شهرکرد، خاطرنشان کرد: پیگیر تکمیل این طرح‌ها هستیم، یک را ارتباطی بین سه‌راه سامان تا مخزن تهلیجان در غرب شهرکرد و خط هشت و نیم کیلومتری است و هفت کیلومتر آن اجرا شده است، طرحی دیگر که از شمال شهرکرد سرچشمه گرفته و به طول ۲۸ کیلومتر برای شهرهای هفشجان، بهرام‌آباد ، شهر کیان و روستاهای اطراف آب انتقال می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری انتقال آب آب شرب آبرساني سيار لیتر بر ثانیه کنترل کیفیت سلامت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار