Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

موضع‌گیری مشترک رضا ربع پهلوی و دیپلمات اصلاح‌طلب درباره حمله به سلمان رشدی

رضا ربع پهلوی فرزند شاه مخلوع که به دلیل بی سوادی مفرط و گاف های متعدد، هر از چندگاهی به سوژه خنده در فضای مجازی و افکارعمومی بدل می شود، در جدیدترین اظهارنظر حمله به سلمان رشدی را محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه چنین فردی با چنین سابقه و دیدگاهی حمله به نویسنده مرتد و هتاک را محکوم می کند، اصلا عجیب و غیرقابل تصور نیست. عجیب اینجاست که در روزهای اخیر برخی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب در داخل، همصدا با دشمن، حمله به سلمان رشدی را محکوم کردند.

 

برای نمونه، در روزهای گذشته «جاوید قربان اوغلی» دیپلمات سابق و از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:«سلمان رشدی در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای گفت که زندگی عادی مانند همه مردم جهان دارد و بدون هیچ محافظی در رفت‌وآمد است. سوار مترو می‌شود و... قس علیهذا. به بیان بهتر او در پنج سال گذشته محافظی به همراه نداشت و طبعاً هدفی آسان برای هادی مطر و کسانی بود که قصد جان او را باهدف عمل به فتوا یا گرفتن جایزه تعیین‌شده، داشتند.»

وی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت:«در چند سال اخیر حرفی از آن فتوا حتی در میان کسانی که امروز از تحقق و انتقام الهی حرف می‌زنند، در میان نبود. رشدی در سن ۷۵ سالگی و گرفتار انواع بیماری‌ها مهره سوخته و مرده سیاسی بود که چاقوی هادی مطر او را دوباره زنده کرد.»

سوال اینجاست که چرا یک رسانه داخلی که با پول بیت المال منتشر می شود، دقیقا همان حرفی را می زند که دشمنان قسم خورده ملت ایران بر زبان می رانند؟!

هم‌صدایی اصلاح‌طلبان با BBC فارسی در هلهله بر مشکل آب شهرکرد

«سیل آمد، تشنگی آورد»، «خشک آمد کشتگاه من»؛ تجمع اعتراضی در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل قطع چند روزه آب، بی آبی 8 روزه در 10 شهر و روستای چهارمحال و بختیاری، قطعی 9 روزه آب شهرکرد و...اینها بخشی از تیترهای رسانه های اصلاح طلب درباره وضعیت فعلی استان چهارمحال و بختیاری است.

همزمان در آنسو رسانه های معاند با تیترهایی از جمله «اعتراض مردم شهرکرد به قطعی آب»، «تجمع مردم شهرکرد مقابل استانداری در اعتراض به قطعی آب» و...بر این موضوع متمرکز شدند.

 

فصل مشترک تحلیل های برخی رسانه های اصلاح طلب با رسانه های معاند این است که حاکمیت و نهادهای حاکمیتی در چهارمحال و بختیاری هیچ اعتنایی به این مسئله ندارند.

واقعیت این است که به دلیل بارش های شدید و سیلاب های عظیم در هفته های گذشته، خط لوله‌ای که ۶۰ درصد آب شهرکرد از طریق آن تأمین می‌شد از مدار خارج شده است و خطوط اضطراری هم به دلیل ترک فعل دولت قبل قابل استفاده نیست.

اما برخلاف فضاسازی مسموم رسانه های معاند و برخی رسانه های اصلاح طلب در داخل، مسئولان و نهادهای حاکمیتی با تلاش شبانه روزی در پی رفع این مشکل هستند. بر همین اساس در یک نمونه، 27 کیلومتر لوله در یک روز از تهران و سایر نقاط کشور به شهرکرد می‌رسد و تنها در چندین ساعت این اتصالات انجام می‌شود.

 

 

 

 

هم زمان اقدامات عمرانی برای ساخت یک حوضچه آرامش و خط تصفیه‌خانه موقت به ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه آغاز می‌شود و کاری که باید در چندین ماه تمام شود در طول چند روز انجام می‌شود. همچنین وزیر نیرو به شهرکرد سفر کرده و با دستور وزیر اقدامات اتصال چهار خط اضطراری آبرسانی به شهرکرد آغاز می‌شود. چاه‌های کشاورزی نیز بعد از انجام آزمایشات بهداشتی یک به یک وارد مدار می‌شود.

امکانات سراسر کشور نیز برای حل بحران آب در چهارمحال و بختیاری بسیج شده است، ارسال فیلتر شنی عظیم، تجهیزات سنگین، تانکرهای آبرسان، آب بسته‌بندی، آب معدنی و ... از جمله این کمک‌ها است که در طی چند روز به دست مردم رسیده است.

اما این موارد هیچگاه در تیترهای رسانه های اصلاح طلب به چشم نمی آید. متاسفانه بخشی از جریان اصلاح طلب همصدا با رسانه های معاند در پی آن است تا به بهانه های مختلف، مردم را عصبی کرده و بهخیابان بیاورد و آشوب و التهاب خیابانی را رقم بزند.

تبلیغ پروژه صهیونیستی در روزنامه اصلاح طلب

روزنامه شرق در شماره امروز در مطلبی با عنوان «می خواهیم فضا را امن کنیم؛ گفت‌وگو با غزاله معتمد و هانیه توسلی درباره بیانیه ۸۰۰ زن» نوشت:«چند ماه پیش بود که سمیه میرشمسی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سینما روایتی از خشونت، اذیت و آزار در محیط کار از سوی یک بازیگر سرشناس را منتشر کرد. بعد از این روایت، 800 سینماگر زن در بیانیه‌ای، با تأیید «خشونت سیستماتیک» علیه زنان در سینمای ایران، خواستار برخورد قانونی با متخلفان شدند.»

 

بنابر مستندات منتشر شده، جنبش «Me Too» یک پروژه پخت و پز شده توسط سرویس های اطلاعاتی غربی است. در حقیقت این به اصطلاح جنبش، پروژه ای صهیونیستی است که اهدافی را دنبال می کند که نه در جهت احقاق حقوق قربانیان تجاوز است و نه بر علیه فرد متجاوز.

یکی از خروجی های اصلی «می تو»، قبح زدایی از اقداماتی از جمله آزار جنسی و تجاوز جنسی است. این جنبش در پی آن است تا این رفتارهای رذیلانه را امری رایج و عادی و فراگیر در جوامع مختلف و از جمله جوامع مسلمان و به خصوص ایران تلقی کند.

در پروژه «می تو» در ایران اصلا به مسئله شکایت و پیگیری حقوقی توجهی نشده و از سوی دیگر حتی اگر در مواردی پیگیری قضایی نیز صورت گیرد، برخی فعالین این جنبش به اجرای اشد مجازات برای فرد متجاوز اعتراض کرده و مدعی می شوند که فرد متجاوز نباید به اشد مجازات برسد.

پیش از این یکی از کارشناسان گفته بود:«آنچه که در جنبش me too در ایران دیده می‌شود این است که نوک حمله افشاگران به سمت کسانی است که خیلی قدرت اقتصادی و اجرایی یا تصمیم‌گیری در فضای سینما و هنرهای نمایشی و تجسمی ما ندارند. نوک پیکان انتقادات و افشاگری‌ها به سمت بازیگران یا کسانی است که در سینمای ایران خیلی تاثیرگذار اصلی نیستند. در ایران نهایتاً بازیگران محل چالش و پرسش قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد جنبش me too یک گزینشی دارد که حاضر نیست آن مهره‌های اصلی یا آزارگران اصلی به سوژه‌های اصلی را افشا کند؛ برای اینکه از به خطر افتادن موقعیت و امنیت شغلی‌اش می‌ترسد. لذا بیشتر سمت و سوی این جنبش به سمت بازیگران بی‌خطر یا کم‌خطر است تا کارگردانان و تهیه‌کنندگان که قدرت اصلی سینما در دست آن‌هاست.»

منبع: فارس

کلیدواژه: جاوید قربان اوغلی سلمان رشدی خط ویژه مشکل آب بی بی سی آرمان شرق اعتماد رسانه های اصلاح طلب چهارمحال و بختیاری رسانه های معاند اصلاح طلب سلمان رشدی آب شهرکرد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»

وبگاه المیادین در گزارشی به تاثیر عملیات وعده صادق پرداخته است و نتیجه‌گیری می‌کند علی‌رغم تحریم‌ها، ایران توانسته است اقتصادش را دگرگون سازد، همچنین موفق شد معادله سیاسی علیه رژیم صهیونیستی را با عملیات وعده صادق تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وبگاه شبکه خبری المیادین در تحلیلی نوشته است که آخرین تحولات بین تهران و تل‌آویو بازتابی از تغییر استراتژی قبلی ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی است که شامل تغییر آنچه مقامات ایرانی «صبر استراتژیک» می‌نامیدند، می‌شود.

به گفته المیادین، برد گسترده عملیات موشکی که در اعماق سرزمین‌های اشغالی انجام شد نشان می‌دهد که ایران به دنبال ایجاد بازدارندگی علیه رژیم اسرائیل و سیاست‌های نظامی متحدان غربی‌اش در خاورمیانه است. با این ملاحظه دیدگاه ایران برای ما روشن می‌شود: عصر تحول آغاز شده است و آینده نظم امنیتی منطقه بدون حفظ منافع سیاسی و اقتصادی ایران پایدار نخواهد بود.

تغییراتی که پس از هفتم اکتبر (طوفان‌الاقصی) و تلاش رژیم صهیونیستی برای شکست حماس رخ داد، تنها به ایجاد رویکرد امنیتی استراتژیک جدید ایران سرعت بخشید. نیروهای مسلح یمن با ارتش خود و رزمندگان مقاومت انصارالله مستقیماً علیه رژیم صهیونیستی به درگیری پیوستند و منافع این کشور را در تنگه باب المندب تهدید کردند که به‌طور هم‌زمان باعث جلب توجه جهانیان شد.

المیادین معتقد است که تهران از طریق روابط راهبردی خود با صنعا به دیگران این پیام را می‌دهد که تحرکات علیه منافع خود در منطقه را ساده نمی‌گیرد. کشورهای غربی اکنون به خوبی از این واقعیت آگاه هستند و با توجه به نگرانی‌های فزاینده خود در مورد ضررهای اقتصادی ناشی از خطرات پیش روی امنیت تجارت دریایی، در هفته‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای بر رژیم اسرائیل فشار آورده‌اند تا عملیات نظامی خود در غزه را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، دولت اخلالگر نتانیاهو شدیدترین آسیب را متحمل شد که ممکن است منجر به برکناری او در اواسط جنگ شود. نتانیاهو برای غلبه بر این بحران سعی کرد گوشه امنی برای خود خلق کند و با هدف قرار دادن مستقیم کنسولگری ایران در دمشق و افزایش تنش‌ها، سعی کرد مخالفان را کنترل کند.

تغییر در معادله سیاسی-راهبردی

المیادین تصریح کرده که حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اول آوریل از یک سو منجر به شهادت هفت تن از نظامیان ایرانی شد، اما از سوی دیگر مقامات ارشد ایران مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای آن را حمله به حاکمیت و سرزمین ایران خواندند. به عبارت دیگر، رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز ایران فراتر رفت و پاسخ قاطع ایران را برای حفظ معادله راهبردی تثبیت شده و تعیین مرزهای مشخص در برابر سیاست تجاوزکارانه رژیم اسرائیل ضروری کرد.

به گفته این شبکه خبری، در روزهای اولیه پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران، کارشناسان واکنش ایران را ارزیابی کردند اما نظرات متناقضی از خود نشان دادند. برخی حدس می‌زدند که برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها یا رویارویی مستقیم نظامی علیه ایالات متحده واکنش ایران محدود خواهد بود. در همین حال، برخی از مقامات غربی تا آنجا پیش رفتند که تهران را از پاسخگویی به رژیم اسرائیل با استناد به هشدارهایی درباره عواقب آن منصرف کنند، اما واکنش ایران نشان‌دهنده یک شوک در واقعیت بود و تحلیل‌های متفاوتی از ایران را برانگیخت.

حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای که از خاک ایران علیه پایگاه‌های نظامی رژیم اسرائیل انجام شد دیگر جای بحث برای تحلیلگران و مقامات در سراسر جهان نگذاشت. شکست پدافندی رژیم اسرائیل و اصابت چندین موشک ایرانی به اهداف نظامی، صحنه آشکاری از ضعف پدافند اسرائیل را ترسیم کرد؛ این نتیجه‌گیری، بدون توجه به ادعای دروغین رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست حمله ایران یا مداخله چندین کشور به‌ویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس که در جریان این حمله از رژیم اشغالگر دفاع کرده‌اند، صورت می‌گیرد.

المیادین تاکید کرده است که این حمله در واقع گامی عظیم در شکل‌گیری معادله‌ای جدید برای ایجاد تعادل بین قدرت‌های منطقه‌ای بود. هشدار ایران به واشنگتن نسبت به مداخله در مناقشات منطقه‌ای، قطعه دیگری به این دومینو اضافه کرد که اکنون با عقب‌نشینی آمریکا تکمیل شده است.

علاوه بر اعتماد مقامات ایرانی به توانایی‌ها و قدرت نظامی خود، به نظر می‌رسد ایران برای ماه‌ها آماده این مرحله می‌شد و تشدید تنش‌ها را به عنوان یکی از سناریوها پیش‌بینی کرده بود. پس از دهه‌ها تحریم‌های شدید اقتصادی، رژیم صهیونیستی انتظار داشت محاسبات ایران در خصوص تلافی با توجه به نگرانی از افزایش مشکلات اقتصادی متفاوت باشد. آنها حدس می‌زدند که این عملیات تأثیر کمی بر رژیم صهیونیستی داشته باشد، اما حمله موشکی گسترده ایران ثابت کرد که بر این نگرانی‌ها غلبه کرده است.

تحول اقتصادی علی‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه

المیادین در بخش پایانی تحلیل خود نوشته است که رسانه‌های ایران گزارش‌های متعددی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد دولت ابراهیم رئیسی طی چند ماه گذشته به میزان قابل توجهی ذخایر ارزی خود را افزایش داده و به بخش قابل‌توجهی از وابستگی خود به صادرات پایان داده است. اما کارت قوی‌تر روی میز، تغییر ذخایر دارایی‌های خارجی در بانک مرکزی بود، زیرا کشورهای تحریم شده سعی دارند بدون ایجاد بحران اقتصادی با تبدیل ذخایر خود به طلا و فلزات گرانبها تعداد زیادی از تحریم‌های اعمال شده علیه خود را خنثی کنند.

این شبکه خبری مدعی است که اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط منابع معتبر خارجی حاکی از آن است که بانک مرکزی ایران طی سه ماه گذشته در اقدامی بی‌سابقه، ذخایر طلا و فلزات گران‌بها خود را افزایش داده است. این نشان می‌دهد که ایران با وجود فشار تحریم‌های ایالات متحده، در حال کار روی یافتن روشی مطمئن برای تأمین مالی تجارت خارجی است و با آغاز کار در بخش خصوصی و تجارت غیرنفتی، به تجار ایرانی اجازه داده است تا خریدهای ارزی خود را با طلا بپردازند.

در همین راستا، ثبات و کاهش ارزش دلار آمریکا در بازار ایران پس از حمله رژیم صهیونیستی و واکنش ایران نیز نشانگر موفقیت بانک مرکزی در مهار اثرات اقدامات سیاسی بر بازار و موفقیت ایران در جلب مجدد اعتماد تجار است. عملیات رژیم صهیونیستی در نوزدهم آوریل ثابت کرد که مقامات این رژیم با تغییر در ایده‌های قبلی خود در مورد عزم ایران برای پاسخ نظامی مواجه شده‌اند که جایگاه رژیم غاصب را روی صفحه شطرنج با ایران متزلزل کرده است.

کد خبر 748570

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است