Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از تخصیص بودجه ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری به این صندوق خبر داد و گفت:  تاکنون توانسته‌ایم ۴۰۰ میلیار تومان این بودجه را اخذ کنیم و امیدواریم همچون سال گذشته این مبلغ را کامل از سوی دولت دریافت کنیم.

بیت‌الله برقراری در نشستی با خبرنگاران که شامگاه امروز (چهارشنبه، ۲۶ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایان و عشایر بر اساس نظام اسلامی و سیاست‌های انقلاب شکل گرفته و به جامعه ارائه  خدمت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآورد جمعیت هدف ما به صورت ناخالص حدود  ۳۰ میلیون نفر  است که این آمار شامل عشایر، کشاورزان ساکن و غیر ساکن می‌شود که یک سوم جمعیت کشور  را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به محدودیت سنی بیمه‌شوندگان، گفت: سن ورود در این صندوق حداقل  ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و افرادی که در این بازه سنی قرار ندارند، بیانگر آمار خالص بیمه‌شوندگان هستند، به طوری که اکنون حدود ۱۰ میلیون نفر نشان دهنده آمار بیمه‌شوندگان خالص هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اعلام اینکه این صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایان و عشایر از سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است، توضیح داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایان و عشایر مولود نظام مقدس اسلامی به شمار می‌رود. در مدت ۱۷ سالی که از عمر این صندوق می‌گذرد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون نفر بیمه شدند که از این تعداد، حدود ۱ هزار و ۵۰۰ میلیون نفر بیمه شده فعال هستند.

وی درباره تعداد افرادی که در آینده باید جذب صندوق شوند، گفت: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایان و عشایر حدود ۷ میلیون نفر جامعه هدف وجود دارد که این افراد باید تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند، قطعا این آمار جمعیت بزرگی است که باید بر اساس رسالت صندوق تحت پوشش باشند.

برقراری تاکید کرد: ما مسئولان این صندوق در اقدام جهادی به جهت تحولی عظیم راهی را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم در مدت یک‌سال، ۱ میلیون نفر بیمه شده فعال جذب کنیم. اگر این کار انجام شود، معادل ارزش کاری است که در مدت ۱۰ سال انجام شد. برای شروع این تحول از صفر تا صد کارمان با نیرو و خدمات فعلی تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان عنوان برترین استان در جذب بیمه‌شوندگان را داراست، افزود: ما در اقدام تحولی به اندازه مقدار سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفتیم فعالیت خواهیم کرد، تاکنون  هم در جذب سهم خود موفق عمل کردیم. همچنین در تلاش هستیم سهمیه تخصیصی ۲۸ هزار نفر بیمه شده اصفهانی قبل از موعد مقرر، تحقق پیدا کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور خاطرنشان کرد: هر چقدر جامعه هدف را تحت پوشش را گسترش دهیم در راستای تحقق اهداف عدالت اجتماعی گام خواهیم برداشت.

وی توضیح داد: یکی از مولفه‌های عدالت اجتماعی، گسترش چتر بیمه‌ای به خصوص در جامعه هدف کشاورزان، روستایان و عشایر است. کشاورزان یکی از مهمترین حلقه های تولید در کشور و افزایش توانایی اقتصادی و مالی هستند که منجر  به توسعه اقتصادی خواهد شد.

برقراری از عشایر به عنوان میراث داران فرهنگی یاد کرد و افزود: ما از این قشر ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم. کشاورزان، روستاییان و عشایر نقش کم نظری در جامعه ایفا کردند و همیشه در دفاع از آرمان های انقلاب پیشگام بودند.

وی با اشاره به اینکه بیمه کارفرمایی، کارگری و کارمندی یک بیمه اجباری است، اما بیمه کشاورزان، روستایان و عشایر یک بیمه اختیاری خواهد بود، توضیح داد:  اصحاب رسانه هرچقدر بیشتر رسالت این صندوق را تبیین کنند، باعث استقلال بیشتر جامعه هدف یعنی کشاورزان، روستایان و  عشایر خواهند شد. از اصحاب رسانه درخواست داریم تا با قلم توانمند خود کاری کنند تا این صندوق بیشتر از گذشته به جامعه هدف و افراد بیمه شونده شناسانده شود.  این کار باعث خواهد شد علاوه بر توقف مهاجرت، مهاجرت معکوس صورت بگیرد و روستاها آبادتر شوند.

وی با اعلام  اینکه در استان اصفهان  ۳۱۲ هزار نفر کشاورز، روستایی و عشایر وجود دارند که ۹۷ هزار نفر آن‌ها با احتساب خانواده هایشان تحت پوشش صندوق بیمه هستند، گفت: همچنین ۱۲ هزار نفر در شهر اصفهان بیمه پرداز این صندوق خواهند بود که  تلاش می‌کنیم با افزایش سطح پوشش این بیمه مستمری ها افزایش یابد.

برقراری با اشاره به طرح جذب ۱ میلیون نفر بیمه‌ شونده‌، بیان کرد: استان اصفهان سهم ۲۸ هزار نفری دارد. علاوه بر این آمار، در استان اصفهان حدودا به ۱۰ هزار نفر از بازنشستگان مستمری پرداخت می‌شود و قطعا بیمه آینده این افراد را تضمین خواهد کرد.  

وی حق بیمه در این صندوق را مبلغ کمی دانست و توضیح داد: افراد با حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر با ۱۳۳ هزار تومان می‌توانند خودشان را بیمه کنند تا دولت دو برابر این مبلغ را به آن‌ها پرداخت کند. همچنین بیمه شوندگان این امکان را دارند که حق بیمه خود را به‌صورت اقساطی  پرداخت کنند.  

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با یادآوری اینکه سال گذشته توسط دولت حدود ۱ هزار ۷۰ میلیارد تومان بودجه به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر تخصیص داده و به‌صورت کامل اخذ شد، افزود: امسال این مبلغ با افزایش ۴۰ درصدی همراه بود که طبق مصوبات ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده و تاکنون  ۴۰۰ میلیار تومان آن‌ را  توانسته‌ایم اخذ کنیم.

وی گفت: صندوق بیمه در حالی که افراد کشاورز بیمه خواهد کرد محصولاتی کشاورزی را هم بیمه می کند، رئیس هیئت امنا این صندوق وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی است و بودجه این صندوق هم در هیئت امنا و تعیین و پرداخت خواهد شد.

برقراری با اشاره به اینکه در این صندوق سطوح درآمدی وجود دارد، تصریح کرد: این سطوح بر اساس سقف در آمد ماهیانه افراد تعیین می‌شود، در مجموع ۸ سطح درآمدی وجود دارد که از ۲ میلیون و ۶۶۰ تومان تا ۱ میلیون درآمد برای هر کشاورز تعیین شده است، همچنین  ۵ درصد آن را کشاورز موظف است حق بیمه بپردازد و دولت هم دو برابر آن مبلغ را به مقدار پرداختی فرد اضافه می‌کند.

وی در خطاب به بیمه شدگان، گفت: اگر کشاورزی ۳۰ سال ۵۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کند، بعد از ۳۰ سال ماهانه یک میلیون تومان دریافت می‌کند، البته افزایش سالیانه حقوق لحاظ می‌شود. قابلیتی که در صندوق بیمه کشاورزان، روستایان و عشایر وجود دارد، همه اعضای خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند، یعنی بیمه پرداز به تعداد اعضای خانواده حق بیمه پرداخت می‌کند و بعد از ۳۰ سال به تعداد اعضایی که بیمه شونده حق بیمه پرداخت کرده، مستمری دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، برقراری تعداد  کارگزار های فعال را کافی دانست و بیان کرد: در گذشته حدود ۳۳۰۰ کارگزاری در کشور فعالیت داشت که پس از ساماندهی‌های لازم اکنون حدود ۱۸۰۰ کارگزاری فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایان و عشایر در کشور فعالیت دارند. سهم استان اصفهان در این آمار ۶۳ کارگزاری در سطح شهر و شهرستان‌هاست.

وی همچنین با اشاره به آمار بازنشستگان اظهار کرد: تاکنون ۱۱۰ هزار نفر بازنشسته داشته‌ایم که هر ساله حدود ۱۰ هزار بازنشسته به تعداد آنها اضافه می‌شود و در طول این مدت تا سال آینده این تعداد باتوجه به افزایش سن بیمه شدگان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به جلسات سفر به اصفهان، افزود: مصوباتی که در جلسات برگزار شده در شهر اصفهان مطرح شد ابلاغ و در آینده نزدیک اجرایی می‌شوند. در هر استان  ۱۰ اداره تحت نظر وزارت کار و رقاه به منظور هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تعامل دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بيمه صندوق بيمه روستاييان و عشاير بیمه روستایی و عشایر مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی روستائیان و عشایر کشور روستایان و عشایر میلیون نفر بیمه بیمه شوندگان استان اصفهان هزار و ۵۰۰ جامعه هدف هزار نفر تحت پوشش بیمه شده حق بیمه ۱ هزار حدود ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور