Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، جابر انصاری سرپرست شرکت عمران پردیس عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پیمانکاران پروژه‌های مسکن مهر درحال فعالیت هستند اما واحدها را نباید بر اساس ساخت بنا قضاوت کرد.

وی گفت: به غیر از ساخت بنا مسائلی مانند محوطه سازی، دیوار حائل، خدمات رسانی آب، برق و گاز مطرح است و در فاز ۱۱ تعداد بالایی واحد ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما در زون ۲ و ۳ باید ۱۰ کیلومتر دیوار حائل ساخته شود و خط لوله آب از این محل بگذرد و ۱۰ هزار واحد مسکونی معطل ساخت این دیوار هستند، زیرا هزینه ساخت آن حدود یک هزار و صد میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت عمران پردیس ادامه داد: قانوناَ این هزینه باید توسط متقاضیان پرداخت میشد اما این اتفاق در زمان خود انجام نشد و امروز دولت به این نتیجه رسیده که از متقاضیان هزینه‌ای دریافت نکند و این هزینه‌ها توسط دولت تامین شود و نمیتوان تمام این مبالغ را بصورت همزمان تامین و زمان برای تامین منابع نیاز داریم.

انصاری بیان کرد: بسیاری از تهاترهای شرکت عمران با پیمانکاران باعث پیشرفت پروژه‌ها نشده، زیرا نقد شدن این زمین‌های تجاری و مسکونی در سالهای گذشته زمان بسیار زیادی نیاز داشته و امروز از روش‌های تلفیقی برای تامین هزینه پیمانکاران استفاده میکنیم.

طلب یک هزار و پانصد میلیارد ریالی پیمانکاران از شرکت عمران

وی تصریح کرد: مطالبات پیمانکاران از شرکت عمران تا به این لحظه حدود یک هزار و پانصد میلیارد تومان است اما بدهی شرکت عمران بسیار بیشتر از این مبالغ است.

سرپرست شرکت عمران پردیس افزود: در سال ۹۱ از متقاضیان مسکن مهر پردیس پول دریافت شده و برای بسیاری از آنها در سال ۹۵ زمین تخصیص داده و تا سال ۹۸ این زمین‌ها دارای معارض بودند و با هزینه بیشتر دکل های برق از این زمین‌ها جا‌به‌جا و در انتهای این سال قراردادها بسته شده است.

پرداخت تفاوت قیمت ساخت مساکن مهر بر دوش دولت 

انصاری ادامه داد: قیمت ساخت در سال ۹۱ حدود ۳۰۰ هزار تومان و در سال ۹۸ این مبلغ به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است و این فقط در بحث ساخت ساختمان است نه انشعابات و غیره و این تفاوت قیمت توسط دولت پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: امروز ساخت تصفیه خانه فاصلاب حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است که این قیمت امسال است و سال آینده این قیمت افزایش پیدا می کند و شرکت عمران پس از ساخت این پروژه را تحویل شرکت آب و فاضلاب می دهد و این شرکت از مردم هزینه انشعاب گرفته و پساب آن را نیز بفروش می رساند.

فازهای مسکن مهر باید تحویل شهرداری شود

سرپرست شرکت عمران پردیس، افزود: جالب اینجاست که در این فازها تمام صدور پروانه‌های ساختمان توسط شهرداری انجام می شود و امروز در فاز ۸ آپارتمان های شخصی ساز از متری ۱۸ تا ۲۴ میلیون معامله می شود و صدور پروانه این آپارتمان‌ها و مراکز تجاری برعهده شهرداری است.

انصاری اضافه کرد: چون شرکت عمران در پردیس وجود دارد، همگی فکر میکنند این شرکت پولدار است میگویند همه چیز به این شرکت ربط دارد اما بنده اولویتم مسکن مهر، زیر ساخت‌ها و روبنایی‌ها، ساخت تصفیه خانه فاضلاب، و تکمیل آب و برق و سپس تحویل واحدهای آماده به مردم است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۳ واحد مسکن نهضت ملی مسکن پردیس بالای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و خرید و فروش این واحدها قانونی نیست.

سرپرست شرکت عمران پردیس عنوان کرد: قیمت قرارداد پیمانکاران برای این مساکن ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و دو بار در سال این قیمت‌ها تعدیل می شود و اگر با انضباط مالی این طرح به جلو برود در آینده‌ای نزدیک شاهد اتمام آن خواهیم بود‌.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرپرست شرکت عمران پردیس مسکن مهر پردیس طرح اقدام ملی سرپرست شرکت عمران پردیس مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند

 افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای، چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحد‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

در زمان حاضر ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن نیز در شهر جدید سهند در حال اجراست که غالب پروژه‌ها دارای پیشرفت بالای ۵۰ درصدی هستند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است