Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین تجلیل از خبرنگاران دزفول در سالن مجتمع فرهنگی این شهرستان با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز بازگشت آزادگان به وطن افزود: متاسفانه تحریف حقایق و واقعیت.ها در فضای مجازی زیاد است.

وی ادامه داد: جنگ رسانه ای یک جنگ ترکیبی و پیچیده است که هرکس بتواند در این حوزه خوب عمل کند پیروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دزفول با اشاره به تاخیر برگزاری مراسم روز خبرنگار اظهارداشت: مسئله خبرنگار چیزی نیست که از یاد برود بخاطر تقارن روز عاشورا و رور خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران به تعویق افتاد.

وی کار رسانه را بسیار دشوار، پیچیده و مسوولیت آور دانست و افزود: نقش و وجود رسانه و خبرنگار به منزله تنفس و اکسیژن برای جامعه بشری است و امروز استمرار نظام بشری بدون رسانه ممکن نیست.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: افرادی که نقش و اثرگذاری رسانه و خبرنگار را نمی.توانند درک کنند از واقعیات دنیا به دور هستند؛ امروز به عینه می‌بینیم فردی می‌تواند افکار عمومی را به دست بگیرد که قدرت رسانه ای داشته باشد.

وی افزود: اگر بتوانیم جامعه را به سمت ارزش‌های اخلاقی و انسانی که جامعه را به سمت رشد، تعالی و اعتلای فرهنگی سوق دهیم باید تکنیک‌های رسانه‌ای را تقویت کنیم.

امام جمعه دزفول بیان کرد: نقش رسانه‌ها در وادارکردن مسوولان و جریاناتی که در تعارض منافع شخصی و گروهی هستند بسیار مهم است تا این جریانات را به سمت مصالح و منافع جامعه سوق دهند.

وی افزود: برای جوان ماندن ایران شعار می دهیم در صورتی که باید وام و تسهیلات بدهیم؛ تحقق این شعارها باتوجه به بروکراسی و تنبلی برخی مسوولان در گل می‌نشیند و با یک حرکت لاک پشت گونه جلو می‌رود.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: خیلی از مسوولان در حد رفع تکلیف، عمل می‌کنند که نقش رسانه ها به حرکت در آوردن این موتور جامعه است.

وی نقش رسانه را بسیار دشوار خواند و افزود: در حوزه معضلات و مشکلات سیاسی و فرهنگی جامعه نیازمند عملیات استشهادی فرهنگی هستیم؛ مسائل و مشکلات فراوانی وجود دارد که باید اولویت بندی شوند برای مثال مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید به آنها پرداخته شود.

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم پرداختن به مسائلی چون مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان گفت: کار رسانه بسیار گسترده است و باید در این حوزه مواظب باشیم.

وی امانت داری را از نکات بسیار مهم رسانه و خبرنگاری دانست و افزود: امانتداری در اثرگذاری کار رسانه‌ها مهم است و خبرنگار باید خبر را آنچنان که بوده بیان کند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه انتقاد با زبان دلسوزی و امانتداری اثر بیشتری دارد، اظهارداشت: سعه صدر داشتن در گوش دادن از ویژگی‌های رسانه‌ها است ضمن اینکه مسوولان باید به انتقادها گوش دهند و سریع موضع گیری نکنند.

فرماندار ویژه دزفول نیز از حمایت‌های اصحاب رسانه در مسائل مختلف ایام کرونا، تاسوعا، عاشورا و سایر عرصه‌ها قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها جایگاه خاصی در شهرستان دزفول دارند.

علی فرهمندپور بر ضرورت انعکاس اتفاقات خوب شهرستان دزفول تاکید کرد و افزود: یک دبیرستان دزفول رتبه اول را در امتحانات نهایی کل کشور کسب کرده که باید منعکس شوند علاوه بر این دزفول ۶ موکب فعال در مرز چزابه دارد که ظرفیت بالایی است.

فرماندار دزفول تاسوعا و عاشورای دزفول را بی نظیر دانست و اظهارداشت: متاسفانه برخی فعالان مجازی به جای انعکاس عظمت این مراسم به موارد بی‌ارزش پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول نیز از خبرنگاران این شهرستان که با تمام کمبودها و مشکلات برای شهرستان تلاش کردند و با کمک مسوولان باری از دوش مردم برداشتند قدردانی کرد.

علیرضا چرخابی افزود: ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار و شهادت محمود صارمی و تقارن آن با روز عاشورا نشانه وظیفه خطیر خبرنگاران بود.

وی ادامه داد: اهمیت کار خبرنگاران به حدی است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده و در اصل ۲۴ قانون مطبوعات نیز به آن پرداخته شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه ۲ رسانه مکتوب و ۱۶ پایگاه خبری در شهرستان وجود دارد که مجوز یک رسانه مکتوب به علت فعالیت نکردن لغو شده است، گفت: اکنون ۱۵ رسانه برخط در دزفول داریم؛ دفاتر نمایندگی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و مطبوعات دزفول به طبع عصر ارتباطات تغییراتی داشته اند.

وی سواد حرفه‌ای و آکادمیک را از الزامات کار رسانه دانست و افزود: بعد از آن سواد رسانه ای و هوش رسانه ای مدنظر است که در عصر ارتباطات اهمیت زیادی دارد.

چرخابی اظهارداشت: تلاش کردیم برنامه ای منسجم و یکپارچه برای وحدت رسانه‌های دزفول تدارک ببینیم که با همت جمعی و تشریک مساعی این مهم محقق می‌شود.

وی افزود: تکالیف بر زمین مانده بسیار زیادی داریم برای مثال بانک اطلاعاتی مدون و قوی دراین حوزه نداریم به همین منظور در چند نوبت به رسانه‌ها به صورت مکتوب اعلام شد نیروهای خود را معرفی کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: درحالی که بیش از ۱۰۰ نفر فعال رسانه ای مدعی در دزفول داریم فقط ۱۶ نفر از آنها عضو خانه مطبوعات استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه می‌توان دفتر خانه مطبوعات را برای انسجام صنفی رسانه‌ها راه اندازی کرد، افزود: دستورالعمل‌های جدیدی برای بیمه خبرنگاران داریم زیرا نداشتن درآمد ثابت و بیمه از مشکلات اصلی رسانه‌ها است.

چرخابی بیان‌ کرد: قرار بود در قالب یک برنامه از همه رسانه های مجوزدار قدردانی کنیم ولی به دلایلی نشد زیرا برخی دوستان بدون مجوز و دلسوز پای کار بودند که زحمات آنها باید دیده می‌شد.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود رسانه‌های بدون مجوز از حمایت‌ها استفاده کنند. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهارداشت: رسانه‌های مجوزدار از نظر کمی زیاد هستند که باید از نظر کیفی نیز مورد توجه قرار گیرند. 

وی افزود: دوستان از جنجال‌ها و اخبار احساسی و حاشیه‌ها پرهیز کنند که این موضوع به هوش رسانه ای و سواد رسانه ای آنها برمی‌گردد.

چرخابی بیان‌ کرد: باید ۲ طرف قضیه را ببینیم خبرنگار پل ارتباطی مردم و مسوولان است که اول باید صداقت خود را ثابت و واقعیت‌ها را بدون حواشی بیان کند.

وی افزود: باید برای افزایش آگاهی رسانه ها و ارتقای سواد رسانه ای تلاش کنیم و دوره های آموزشی برگزار کنیم و با همکاری مسولان شاهد افق روشنی در حوزه رسانه های دزفول باشیم.

برچسب‌ها محمود صارمی روز خبرنگار دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود صارمی روز خبرنگار دزفول محمود صارمی روز خبرنگار دزفول خوزستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امام جمعه دزفول قاضی دزفولی روز خبرنگار کار رسانه رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی امروز نماز جمعه ساوه اظهار کرد: توصیه دین توجه ویژه به مقوله کار، کارگری و تولید است و چنانچه ملتی بخواهد استقلال سیاسی خود را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی کشور خود را محکم کند و تحقق این مهم، مهارت آموزی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: امروزه بزرگترین راه حمایت از کار و کارگری، مصرف کردن کالای داخلی، افزایش کیفیت کالا و ممنوعیت واردات کالاهای خارجی است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به موضوع فلسطین گفت: بدون شک اکنون موضوع فلسطین دچار تحولات زیادی شده که پیش از این سابقه نداشته است، این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مهم رهبری در مورد مسئله حجاب اظهار کرد: در مسئله حجاب، دخالت بیگانگان، واضح و آشکار بود، هرچند عده‌ای هم در داخل کشور، تأثیرگذار بودند.

امام جمعه ساوه در خصوص وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است همچنین مسأله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد و مسأله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار و مسأله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

امام جمعه ساوه افزود: اهمیت و تعیین‌کننده‌بودن رسانه در دنیای امروز، انکارناپذیر است و در بیانات رهبر انقلاب نیز فراوان به موضوع رسانه پرداخته شده است.

وی گفت: اکنون در دنیا، درگیری و چالش‌های رسانه‌ای مشهود است و بیش از آنچه موشک، پهپاد، هواپیما و ابزارهای جنگی تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها نقش برجسته و بی بدیلی دارند.

کد خبر 6089128

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود