Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@14:14:34 GMT

کلاه‌برداری در پوشش تایپ متن!

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۱۱۹۴

کلاه‌برداری در پوشش تایپ متن!

جویندگان کار هدف کلاه‌برداری در فضای مجازی
سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این پرونده به خبرنگار ما گفت: متأسفانه رصدهای کارشناسان ما در فضای سایبری نشان می‌داد برخی سودجویان به بهانه کاریابی در تلگرام، کانال‌هایی ایجاد می‌کنند که تایپ متون، پوششی برای آن است. آن‌ها از افراد می‌خواهند اگر تمایل دارند برای کار در خانه اقدام کنند، ابتدا مبلغ اندکی نظیر ۳۸ هزار تومان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پرداخت کنند تا در فهرست ارسال متون قرار بگیرند.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: افراد وقتی این کار را انجام می‌دهند، آن‌ها هم متون را برایشان ارسال و به آن‌ها زمان می‌دهند که باید در بازه زمانی اعلام شده صفحه‌های ارسالی را تایپ و ارسال کنند؛ اما کار را به سمتی می‌برند که کارجو نمی‌تواند در زمان مشخص شده، متن را تایپ و ارسال کند.
وقتی کارجو دیرتر اقدام به ارسال متون می‌کند آن‌ها بهانه می‌آورند که شما برای استخدام در این حوزه انتخاب نشده‌اید. طعمه هم تصور می‌کند مقصر همه چیز، خودش است. در صورتی که این بلا سر همه می‌آید و کلاهبرداران ارقام را به جیب می‌زنند.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: از همین رو از شهروندان درخواست می‌شود، به آگهی‌های بی‌نام و نشان کاریابی در شبکه‌های اجتماعی توجهی نداشته باشند و اگر عده‌ای خود را نماینده کاریابی معرفی می‌کنند، باید به صورت حضوری موضوع را پیگیری کنند و از ارسال هر گونه وجهی خودداری کنند.
وی گفت: در این روش، اشتباه دیگری که افراد می‌کنند ارسال مدارک هویتی برای کلاهبرداران است که به هیچ وجه هویت آن‌ها مشخص نشده و این امر می‌تواند عواقب ناخوشایندی مانند سوء استفاده از این مدارک را در پی‌داشته باشد.

۱۸ شاکی و کلاه‌برداری ۱۰میلیاردی
سرهنگ جواد جهانشیری؛ رئیس پلیس فتا خراسان رضوی به پرونده دیگری هم اشاره کرد و در این زمینه گفت: با تشکیل دو فقره پرونده به ارزش ۱۰میلیارد ریال، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: در بررسی دقیق دو فقره پرونده مذکور که دارای ۱۸ شاکی است، مشخص شد متأسفانه تمامی شکات موصوف با یک شیوه در دام کلاه‌برداری سایبری افتاده‌اند. ماجرا هم این‌گونه بود که این تعداد با وعده سپرده‌گذاری روزانه در حوزه رمز ارز و به همین واسطه دریافت سود روزانه، گرفتار دام کلاهبرداران شده بودند. در ادامه، کارشناسان اقدام فنی و پلیسی خود را در این زمینه آغاز کردند.
این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس‌فتا همچنین دریافتند پیام‌های تلگرامی
و... حاوی پیشنهاد سرمایه‌گذاری در واحد رمزارز و دریافت سود روزانه، شاکیان را فریب داده و پس از اینکه افراد را به سایت‌های طراحی شده هدایت کرده و طعمه‌ها مبلغی را به تصور خود سرمایه‌گذاری کردند، حالا وقت اجرای نقشه اصلی کلاهبرداران است که مبلغی را به عنوان سود روزانه به حساب افراد واریز می‌کنند تا اعتمادشان به این روش سرمایه‌گذاری جلب شود. این کار موجب می‌شد هر یک نفر به چند نفر دیگر هم برای ورود به این بازی خطرناک پیشنهاد ارائه کند تا آن‌ها هم از سود روزانه بهره‌مند شوند.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی کلاهبرداران از ورود پول که مبلغ‌هایی بین ۱۰ میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال بود، اطمینان پیدا کرده و همه چیز را برای ناپدید شدن فراهم می‌دیدند، با یک چشم به هم زدن، سایت سرمایه‌گذاری بسته می‌شد.
جهانشیری با بیان اینکه مستندات فنی بدست آمده از دو فقره پرونده برای شناسایی مجرم یا مجرمان احتمالی به واحد حقوقی و پلیس اینترپل ارسال شده است، اذعان کرد: با توجه به ماهیت رمز ارزها متأسفانه پروسه رسیدگی به پرونده‌های ارز دیجیتالی یا همان رمز ارز مشمول زمان است. بنابراین به تمام شهروندان و کاربران فضای سایبری توصیه می‌گردد مراقب پیشنهادهای دریافت شده در فضای سایبری بوده و به یاد داشته باشند فضای سایبری، فضای بدون مرز و سرمایه‌گذاری در واحد رمز ارز به دلیل جهانی بودن آن، مشمول زمان است.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تایپ متن کلاهبرداری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی سرمایه گذاری فضای سایبری کلاه برداری سود روزانه پلیس فتا رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد

 سعید مولایی  گفت:هفت سری جهیزیه به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان با کمک خیرین شهرستان بستان آباد جمع آوری و بین نوعروسان تحت پوشش این کمیته در این شهرستان اهداء شد.

وی افزود:شهرستان بستان آباد پیشرو در کار‌های خیر در استان و جزء اولین‌ها بوده به طوریکه امسال یک میلیارد تومان بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • (ویدئو) پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت