Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردوس کریمی افزود: طرح پدافندی انتقال آب آشامیدنی اضطراری، از تصفیه‌خانه سامان به شهرکرد، به‌طول ۱۲.۵ کیلومتر از بهمن‌ماه پارسال با ۲۰۰ لیتر بر ثانیه اجرایی شد.

وی گفت: به‌دنبال تنش‌ها و مشکلات آبی استان و کاهش دبی چشمه کوهرنگ و کدورت آن، طرح‌های کوتاه‌مدت و ضربتی برای تامین آب آشامیدنی مرکز استان اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی افزود: در این مدت طرح اضطراری انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی از عمان سامانی به شهرکرد از طریق یک کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی اظهار کرد: همچنین طرحی دیگر پدافندی انتقال آب آشامیدنی اضطراری به شهرکرد برای جبران کمبود آب آشامیدنی مرکز استان و شهر‌ها و روستا‌های اطراف با ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در دستور کار قرار گرفت.

کریمی یادآور شد: عملیات اجرایی این خط از سه روز قبل آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی نصب ایستگاه‌های پمپاژ و پُست برق قرار گرفته است که تا فردا متصل می‌شود.

به‌سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به‌شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مردادماه جاری گل‌آلود و از مدار آب‌رسانی خارج شد و همین موضوع باعث ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای استان شد.

بلافاصله وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب به‌همراه تیم‌های تخصصی را به چهارمحال و بختیاری اعزام کرد تا اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام شود و سپس خود نیز با سفر به این استان از نزدیک مشکلات را به‌صورت میدانی بررسی کرد و راهکار‌های لازم را برای رفع هرچه سریع‌تر مشکل در دستور کار قرار داد.

همچنین با فراخوان کردن تانکر‌های آب‌رسانی سیار از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این چهارمحال و بختیاری اعزام و آب‌رسانی سیار در محله‌های این شهر انجام شد.

بیشتر بخوانید

بسیج امکانات برای حل مشکل آب شهرکرد صورت گرفته است

اضافه کردن ۱۵ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی در محله‌ها، به‌کارگیری ۷۰ تانکر آب‌رسان، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آب‌رسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آب‌رسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که در روز‌های اخیر برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهرکرد انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح پدافندی چشمه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری آب آشامیدنی آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سفر استاندار به بخش ناغان شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.

وی افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید

حمل و بارگیری دو دستگاه پست برق طرح انتقال آب اراضی دهکهنه

برزگر ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان چهار هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی