Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها افزود: چشمه کوهرنگ با وقوع سیلاب روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود شد و میزان کدورت آن به اندازه‌ای بود که از مدار مصرف خارج شد.

وی ادامه داد: برای علت‌یابی این رخداد که نادر است، تیمی از دانشگاه شهرکرد انتخاب شده است تا علت آن به طور علمی و دقیق اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۶۰ درصد آب شرب شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود، تصریح کرد: مشکل زمانی تشدید شد که در سال‌های گذشته برای این خط انتقال، طرح پدافندی پیش‌بینی نشده بود از همین رو برای رفع این مشکل سه طرح پدافندی در دستور کار قرار گرفت.

حیدری ادامه داد: یک خط از سامان وارد مدار شد که در روز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه و در شب ۱۳۰ لیتر بر ثانیه آب به منابع شهرکرد اضافه می‌کند و طرح عمان سامانی نیز که امروز وارد مدار شد حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب به شهرکرد انتقال می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یک طرح نیز تحت عنوان فدک تا پایان هفته وارد مدار می‌شود که بر این اساس می‌توان گفت تا حد زیادی نیاز شهرکرد به آب شرب تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

بلافاصله وزیر نیرو ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به همراه تیم های تخصصی را به استان اعزام کرد تا اقدام لازم برای رفع این مشکل انجام شود و سپس خود نیز با سفر به استان چهارمحال و بختیاری از نزدیک مشکلات را به صورت میدانی بررسی کرد و راهکارهای لازم را برای رفع هرچه سریع تر مشکل در دستور کار قرار داد. 

همچنین با فراخوان کردن تانکرهایی از سراسر کشور حدود ۷۰ تانکر به این استان ارسال شد و آبرسانی سیار در محلات شهر انجام گرفت.

اضافه کردن ۱۵ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی در محلات شهرکرد، به کارگیری ۷۰ تانکر آبرسان، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آبرسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آبرسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که طی روزهای اخیر برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

برچسب‌ها کوهرنگ شهرکرد چهارمحال وبختیاری آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ شهرکرد چهارمحال وبختیاری کوهرنگ شهرکرد چهارمحال وبختیاری آبرسانی برای رفع آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری

هادی قاسمی اظهار داشت: برای ساخت این هتل ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این هتل در شهرستان شهرکرد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶ نفر فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰۰ درصدی صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی

قاسمی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان بهشت بوم‌گردی ایران معروف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود