Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالعلی ارژنگ در حاشیه بازدید خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از تصفیه‌خانه انتقال آب چشمه کوهرنگ به شهرکرد در گردنه خُلَک تاکید کرد: پس از گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ، خط انتقال آب این چشمه به مرکز استان براساس ضرورت از مدار خارج و تامین ۵۰ درصد آب شهرکرد دچار مشکل شد.

وی افزود: برهمین اساس بلافاصله جلسه‌های مدیریت بحران تشکیل و مقرر شد برخی منابع تأمین آب مانند چاه‌های کشاورزی جایگزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارژنگ تصریح کرد: علاوه بر نوساناتی در کدورت آب، اما شرایط فراهم شده تا حداقل دبی آب از چشمه کوهرنگ به مخزن تزریق شود تا آسیب نبیند.

وی تامین آب آشامیدنی پایدار برای شهرکرد را ضروری و مهم دانست و یادآور شد: علاوه بر قدردانی از همکاری‌های شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری، اما انتظار می‌رود همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

ارژنگ با اشاره به اذیت شدن مردم مرکز چهارمحال و بختیاری به‌علت قطعی‌های مستمر اخیر آب آشامیدنی در برخی نقاط شهر اظهار داشت: در این مدت سعی شد تا حداقل آب از طریق شبکه توزیع به مردم برسد، اما هنوز به‌صورت پراکنده در برخی نقاط شهرکرد مانند میرآباد غربی، فرهنگیان، کوی پلیس و هسته مرکزی شهر قطعی وجود دارد.

وی گفت: در شرایط کنونی تلاش می‌شود کُد ارتفاعی مخازن به حدی برسد که تمامی شبکه را پوشش بدهد تا طبقه‌های بالایی ساختمان‌ها هم آب داشته باشد.

فرماندار شهرکرد به اهمیت کنترل کیفیت آب آشامیدنی اشاره و تاکید کرد: در این مدت سلامت آب از سوی گروه‌های تخصصی در مکان‌های آب‌گیری و مخزن‌ها آزمایش می‌شود.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه آلودگی احتمالی در هر کدام از مخزن‌های آب آشامیدنی، مخزن مربوطه از مدار خارج خواهد شد.

ارژنگ تصریح کرد: درخواست می‌شود مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری و وزارت نیرو برای تامین آب آشامیدنی پایدار شهرکرد برنامه جامع ارائه دهند تا چنین مشکلاتی دوباره بروز نکند.

به‌سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به‌شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مردادماه جاری گل‌آلود و از مدار آب‌رسانی خارج شد و همین موضوع باعث ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای استان شد.

بیشتر بخوانید

طرح انتقال آب از تصفیه‌خانه سامان به شهرکرد منبعی پایدار است

اجرای ۳ خط پدافند اضطراری انتقال آب، فراخوان کردن تانکر‌های آب‌رسانی سیار از سراسر کشور و آب‌رسانی سیار در محله‌های شهرکرد، اضافه کردن ۱۵ حلقه چاه با اجرای ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی در محله‌ها، به‌کارگیری ۷۰ تانکر آب‌رسان، نصب پکیج کاهش گل‌آلودگی، تعبیه علمک برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، اتصال خطوط آب‌رسانی موقت، کنترل کیفیت آب، آب‌رسانی شبانه، ایجاد حوضچه ته‌نشینی، فعال‌سازی ایستگاه تعادلی و افزایش ظرفیت برداشت آب از تصفیه‌خانه سامان بخشی از فعالیت‌ها و اقداماتی است که در روز‌های اخیر برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهرکرد انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چشمه کوهرنگ خط انتقال آب مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری چشمه کوهرنگ آب آشامیدنی انتقال آب آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری