Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مسعود عظیمی در گفت و گو با خبرنگاران استان افزود: تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان از سوی مردم یزد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در قالب پویش هر هیئت آزادی یک زندانی به این ستاد اهدا شده که این رقم در مقایسه با ماه محرم سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و این پویش تا پایان ماه محرم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری با تبلیغات مجازی و فضا سازی شهری شاهد مشارکت چشمگیر عزاداران حسینی و همشهریان در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بودیم که نشان می‌دهد لقب حسینیه ایران برازنده این استان است.

وی اظهار کرد: در کنار کمک هیئت‌های عزاداری شاهد کمک از سوی صنعتگران بودیم و در بسیاری از موارد افراد نذورات خود را به امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص می‌دهند که این خود نشان از اعتقاد و اعتماد مردم به این ستاد مردمی است.

این مسئول ضمن تشکر از کارکنان ستاد دیه گفت: ساعت کاری دفتر نمایندگی ستاد دیه در محرم محدود به ساعات اداری نبوده و تا ساعت ۲۱ شب جهت حضور خیرین مفتوح بوده و حتی در ایام تعطیلی تاسوعا و عاشورای حسینی این نمایندگی شاهد حضور خیرین و عزادارن حسینی بود.

عظیم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود باز گشتند.

***

فرماندار مهریز از بهره‌برداری از ۱۲ طرح شاخص عمرانی، صنعتی و گردشگری در این شهرستان در هفته دولت امسال خبر داد.

محمد دهقان بنادکی در نشست با جمعی از مدیران شهرستان افزود: در هفته دولت امسال این تعداد طرح عمرانی، فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و تولیدی با صرف دویست میلیارد تومان در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی این شهرستان افتتاح می‌شود.

وی گفت: افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال صد و پنجاه نفر فراهم می‌شود و نقش مهمی در رونق تولید دارد.

دهقان افزود: برگزاری یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای شهرستان، دیدار با امام‌جمعه، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، بیان عملکرد، برپایی میز خدمت متفاوت، جلسات پرسش و پاسخ، همایش دوچرخه‌سواری و مسابقات اهم برنامه‌های هفته دولت است.

***

کارگاه تخصصی مستندسازی با موبایل با حضور روح‌الله رفیعی مستندساز و جمعی از هنرجویان و علاقه‌مندان به مستند در حوزه هنری استان یزد برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه هنرجویان مهارت‌های پیدا کردن پیام، معنا و نشانه، مهارت‌های زبان بدن، زبان تصویر، قالب‌های تصویری، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی مقدماتی را فراگرفته و به صورت عملی در موضوعات مختلف دست به تولید اثر زدند.

روح‌الله رفیعی در این کارگاه با اشاره به اهمیت مستند گفت: مستند می‌تواند بر امروز و فردای جامعه تأثیرگذار باشد.

وی افزود: با ظهور دوربین‌های موبایل و در دسترس عموم بودن این فن‌آوری، امروزه مستندسازی و ثبت وقایع به سختی گذشته نیست بلکه هر فردی با اندک دانشی می‌تواند این محتوا را تولید کند.

این مستندساز ادامه داد: با آموزش و تربیت علاقه‌مندان حوزه مستندسازی با موبایل می‌توان در مواجهه با مسائل، بحران‌ها و اتفاقات مختلف، تصاویر با کیفیت و استاندارد ثبت و آثار مؤثر و ارزشمندی را تولید کرد.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های یک مستندساز موبایل گفت: مستندساز موبایل باید بداند در کجا از موبایل استفاده کند، ما هر جایی اجازه استفاده از تصویر موبایل نداریم. ما قرار نیست با تصویربرداری با موبایل مچ‌گیری کنیم، بلکه باید معضلات و مشکلات جامعه را به نحوی به تصویر بکشیم که آبروی افراد و حریم خصوصی آنان حفظ شود و بتوانیم مصلحانی برای جامعه باشیم.

این کارگاه آموزشی با همکاری حوزه هنری استان یزد، انجمن سواد رسانه‌ای طلاب و مؤسسه رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار شد.

***

چهارمین دوره مجمع سلامت بافق با محوریت نقش و جایگاه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت برگزار شد.

مشاور امور اجتماعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به بررسی ۱۴ عامل موثر بر سلامت در این مجمع گفت: سه عامل از این تعداد در شهرستان بافق در اولویت قرار دارند که باید در برنامه ریزی مسئولان گنجانده شود.

لطفی افزود: سبک زندگی سالم، سلامت معنوی و روانی، سوانح و حوادث از این عوامل به شمار آمده که با اجرای آن می‌توان شاخص سلامت را بالا می‌برد.

رئیس بهداشت و درمان بافق هم تصریح کرد: در حال حاضر شیوع بیماری‌های غیرواگیردار در حال افرایش است و بیش از ۳۰ درصد جمعیت بافق دچار فشار خون شده و بیش از ۱۵ درصد هم با دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند.

دانشی ادامه داد: مشارکت مردم و نهادهای شهرستان در کاهش آمار بیماری‌های غیرواگیر موثر است.

برچسب‌ها یزد سازمان زندان‌ها بافق بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد سازمان زندان ها بافق یزد سازمان زندان ها بافق بهداشت و سلامت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

مدیر کل زندان های استان فارس گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیرین و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

رئیس ستاد دیه استان فارس دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و ادامه داد: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز بدانند کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فهیم، نوع دوست و فرهنگ ساز استان خواهد بود.

کد خبر 747910

دیگر خبرها

  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس