Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان عباسپور سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار از دیمزار‌های استان در مناطق میان بند و کوهستانی شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، سوادکوه، سوادکوه شمالی و نوشهر منجر به افزایش تولید ۱۵ تا ۱۲ درصدی در واحد سطح محصولات زراعی گندم، جو، علوفه، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در این راستا نظارت بر مزارع و آموزش کشاورزان در مراحل مختلف رشدی توسط محققین مرکز تحقیقات، کارشناسان ستادی استانی، شهرستانی، مراکز جهاد کشاورزی و بسته‌های حمایتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام شامل پرداخت تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات، تحویل بذرمال به میزان ۸ تن، تحویل کود‌های اسید آمینه و پرداخت یارانه بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان انجام پذیرفت.

عباسپور گفت: برای افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت محصول، ثبات درآمدی کشاورزان، مدیریت فنی تولید، تامین امانی و توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی، حذف واسطه‌ها و ایجاد ثبات قیمت برنج در بازار برای حمایت از تولیدکنندگان، بیمه محصول برنج با تخفیف ۱۰ درصد، خرید توافقی محصول و طرح کشت قراردادی زراعت برنج در ۳۸ هزار هکتار از شالیزار‌هایی استان به مرحله اجرا در آمد.

او با بیان اینکه بذور اصلاح شده، انواع کود شیمیایی، سموم علفکش، حشره کش و قارچکش بصورت امانی به کشاورزان طرف قرارداد تحویل شد، افزود: در طول دوره زراعی نظارت بر مزارع و آموزش فنی به کشاورزان توسط کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی برای افزایش بهره وری انجام شد.

عباسپور گفت: اجرای کشت قرادادی دانه روغنی سویا توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی دولتی و پرداخت یارانه کشت و یارانه افزایش بهره وری به سویاکاران در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است