Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت السلام محمد صادق اکبری در این خصوص گفت: با پیگیری رییس حوزه قضایی بخش کیاسر در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰قانونی حفظ اراضی زراعی و باغی با حضور نماینده جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دیگر ادارات مرتبط نسبت به اعاده به وضع سابق ۵۳ قطعه زمین به میزان بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی و باغی شامل چند ساختمان نیمه کاره ودیوارکشی در روستای لنگر بخش چهار دانگه اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان مازندران اظهار داشت:  باید از تمامی ظرفیت های موجود قانونی و همیاری مردمی در زمینه حفظ اراضی کشاورزی و باغی استفاده کنیم و تجربه نشان داده هر جا از مردم کمک خواستیم موفقیت های بزرگی نیز بدست آورده ایم و این نگاه باید استمرار پیدا کند.
رییس کل دادگستری مازندران  با اشاره به برخی اقدامات انجام شده توسط دستگاه های متولی گفت: هر چند اقدامات خوبی در زمینه برخورد با تخلفات انجام رسیده اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم که می توان با تلاش مضاعف و کار جهادی از هرگونه تغییر کاربری جدید پیشگیری شود.

از آن جایی که تا ۷۰ درصد وسعت استان مازندران جزء عرصه های طبیعی ملی در قالب سواحل دریای خزر ، جنگل و مرتع است، تجاوز و تصرف این عرصه ها و تغییر کاربری های غیر قانونی زمین های کشاورزی همواره از مشکلات جدی و دغدغه های ملی بوده است.

وسعت اراضی کشاورزی و باغی مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار است که سالانه حدود هفت میلیون تن محصول از آن برداشت می شود.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.
استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

برچسب‌ها وزارت دادگستری وزارت جهاد کشاورزی ساری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری وزارت جهاد کشاورزی ساری وزارت دادگستری وزارت جهاد کشاورزی ساری مازندران استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • کندوان یک‌طرفه شد