Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:45:13 GMT

وضعیت بیماری کووید-۱۹ در خراسان رضوی در نوسان است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۲۸۳۳

وضعیت بیماری کووید-۱۹ در خراسان رضوی در نوسان است

دکتر محمد پهلوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که این رقم در روز قبل از آن ۱۴۸ نفر بود.

وی اضافه کرد: ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت درمان هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۴۶۱ بیمار در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۳۲۸ نفر از این تعداد مربوط به مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پهلوان تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی را ۱۱۲ نفر بیان کرد و افزود: همه این تعداد در بخشهای آی.سی.یو بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت درمان هستند.

او ادامه داد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی جان خود را از دست داده‌اند و ۲۲۳ بیمار نیز به مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده اند.

وی اضافه کرد: در هفته جاری مشهد در وضعیت زرد قرار گرفت اما با توجه به شکننده بودن شرایط کرونا و افزایش آمار در برخی روزهای هفته جاری، شهروندان باید ضمن تزریق واکسن دز یادآور از حضور در اجتماعات و فضاهای سرپوشیده خودداری کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر  دیروز ۲۶ مرداد ماه،  ۶۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۳ هزار و ۱۶۰ تن رسید.

طبق این گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۴۹۳ هزار و ۳۱۷ نفر رسید و تا کنون هفت میلیون و  ۲۰۱ هزار و ۷۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

همچنین تا ظهر دیروز،۶۴ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۳۲۷ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۹۸ دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۱۱۲  دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا

تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۹۳۷ دُز رسیده است.

هم اکنون ۷۸ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  
 

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد