Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال حاضر بین مردم به شدت کاهش یافته به خصوص استفاده از ماسک در مراکز تحمعی که به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته چهار نفر از هم‌‌استان‌ها را به دلیل ابتلا قطعی به کرونا از دست داده‌ایم و روز قبل از آن نیز ۶ نفر را از دست داده‌ایم و این نشان از افزایش آمار مرگ و میر در استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در نزول بیماری کرونا تکمیل دوره واکسیناسیون است و افزود: تأثیر واکسیناسیون را عملا در کاهش میزان مرگ و میر شاهد هستیم، افراد فوت شد جزءکسانی هستند که یا هیچگونه سابقه واکسیناسیون ندارند و یا واکسن خود را با تأخیر تزریق کرده و یا ۶ ماه از آخرین نوبت تاریخ تزریق آن‌ها گذشته است و دیگر ایمنی در برابر بیماری ندارند.

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: ۸۱۵ واحد بهداشتی در سرتاسر استان عملیات واکسیناسیون را در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۲ بعدازظهر انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: فعال کردن مراکز در تایم بعدازظهر بستگی به میزان استقبال مردم دارد، در حال حاضر روزانه حدود ۸۰۰ تا یک‌هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود و هیچگونه تجمعی در مراکز نداریم؛ چنانچه مردم استقبال کنند، مراکز بعدازظهرها هم فعال می‌شوند.

شاه‌آبادی در خصوص واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال، اضافه کرد: متأسفانه در سطح استان آمار خوبی از واکسیناسیون این گروه سنی نداریم و با توجه به بازگشایی مدارس از اول مهرماه این موضوع نگران‌کننده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه واکسیناسیون تزریق مرگ و میر عدم رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است