Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ،اجرای طرح دانش‌بنیان جهش تولید در دیمزار های کشور سال ۱۳۹۹ مورد توافق وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفت تا افزایش بهره‌وری تمام محصولات زراعی دیم و همچنین افزایش سطح زیرِکشت دیم برخی محصولات نظیر گیاهان علوفه‌ای ، دانه‌ها روغنی ،سویا و گندم در تمام مناطق دیم‌کاری کشور با توجه به امکانات و شرایط موجود مدنظر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاد کشاورزی استان مازندران همسو با این برنامه ،طرح جهش تولید را امسال در ۳۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان در مناطق میان بند و کوهستانی شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، سوادکوه، سوادکوه شمالی و نوشهر را عملیاتی کرد.

روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران روز پنجشنبه به نقل از احسان عباسپور در تشریح این طرح گفت که با حمایت های ویژه ستاد اجرایی فرمان امام ( ره )  امسال ۱۲ تا ۱۵ درصد به تولیدات محصولات زراعی شامل گندم، جو، علوفه، دانه های روغنی (کلزا، سویا)، حبوبات (عدس، نخود) و گیاهان دارویی اضافه شده است. 

وی ادامه داد: در این راستا نظارت بر مزارع و آموزش کشاورزان در مراحل مختلف رشدی توسط محققین مرکز تحقیقات، کارشناسان ستادی استانی، شهرستانی، مراکز جهاد کشاورزی و بسته های حمایتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام شامل پرداخت تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال، تحویل بذر به میزان هشت  تن، تحویل کودهای اسید آمینه و NPK به مقدار ۵۱ تن و پرداخت یارانه بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان انجام شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: برای افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت محصول، ثبات درآمدی کشاورزان، مدیریت فنی تولید (مشاوره و آموزش رایگان)، تامین امانی و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی (کود شیمیایی، سموم، بذر)، حذف واسطه ها و ایجاد ثبات قیمت برنج در بازار برای حمایت از تولیدکنندگان، بیمه محصول برنج با تخفیف ۱۰ درصد، خرید توافقی محصول (تامین ذخایر استراتژیک دولت) و طرح کشت قراردادی زراعت برنج در ۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان مازندران به مرحله اجرا در آمد.

این مسوول با بیان این که بذور اصلاح شده، انواع کود شیمیایی، سموم علفکش، حشره کش و قارچکش به صورت امانی به کشاورزان طرف قرارداد تحویل شد، افزود: در طول دوره زراعی نظارت بر مزارع و آموزش فنی به کشاورزان توسط کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی برای افزایش بهره وری انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای کشت قرادادی دانه روغنی سویا توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی دولتی و پرداخت یارانه کشت و یارانه افزایش بهره وری به سویاکاران در حال انجام است،  گفت: اجرای طرح آزمایشی کشت برنج هیبرید وارادتی در ۶ شهرستان برای بررسی عملکرد، افزایش خرید ۲۰ درصدی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در مقایسه با سال قبل (خرید سال قبل ۶۸ هزار تن) و خرید ۸۳ هزار تن در سال جاری بدلیل افزایش عملکرد در واحد سطح از مهمترین اقدامات بخش زراعت این سازمان در یک سال دولت سیزدهم است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد .

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ساری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ساری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام وزارت جهاد کشاورزی ساری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مازندران ستاد اجرایی فرمان افزایش بهره وری جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت

محمد برزعلی گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند