Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:08:47 GMT

اختلال برق پیاده روی فضایی روس ها را مختل کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۳۷۴۶

اختلال برق پیاده روی فضایی روس ها را مختل کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، پس از آنکه اولگ آرتمیف فرمانده ماموریت «اکسپدیشن ۶۷» از نوسان ولتاژ برق در باتری متصل به لباس فضانوردی اش به تیم کنترل ماموریت در مسکو خبر داد، به او دستور داده شد به داخل ایستگاه باز گردد.

ولادیمیر سولویف یکی از فضانوردان سابق و راهبر پرواز برای بخش فضایی ایستگاه فضایی روسیه طی پیاده روی فضایی به آرتمیف گفت: هرکاری که اکنون انجام می دهی رها کن و به داخل ایستگاه برو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این فضانورد روس در معرض خطر آنی نبود، اما نیروی برق لباس فضانوردی او به طور کامل قطع شده بود و همچنین او تا زمانیکه به داخل ایستگاه فضایی بین المللی بازنگشت و به منبع ذخیره برق متصل نشد، قادر به برقراری ارتباط با دنیس ماتویو (دیگر فضانورد مشغول پیاده روی فضایی) و کارمندان کنترل پرواز روی زمین نبود.

آرتمیف و ماتویو فضانوردان روسی هستند که روز گذشته خارج از ایستگاه فضایی بین المللی پیاده روی کردند تا فرایند تنظیم بازوی رباتیک اروپایی که در جولای ۲۰۲۱ به فضا ارسال شده بود را ادامه دهند.

کد خبر 5566238 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی روسیه فضانوردان فناوری فضایی تحقیقات علمی حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی نوآوری اینترنت سورنا ستاری حسگر کشاورزی فناوری نانو بیوتکنولوژی سلول بنیادی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد

دریافت 17 MB کد خبر 6089366

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند