Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از ذخیره سازی بالغ بر یک هزار نمونه خون بند ناف نوزادان در نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی این استان خبر داد.

علی منصفی راد در نشست علمی بازآموزی و ارتقاء آموزشی کارشناسان بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی استان سمنان که با حضور مدیر دفاتر نمایندگی و مدیر کنترل کیفیت خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی کشور برگزار شد، گفت: پتانسیل درمان بیش از ۸۰ بیماری خونی و غیر خونی با استفاده از سلول‌های بنیادی وجود دارد و با این حال می توان گفت که هر بیماری که آسیب سلولی داشته باشد از طریق سلول‌های بنیادی درمان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی رغم شرایط بحرانی شیوع کرونا در کشور، تعداد موارد ذخیره سازی خون بند ناف در سالجاری با رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به فعالیت 9 ساله نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی در استان سمنان اشاره کرد و افزود: این نمایندگی از سال 1392 تا کنون در جهاددانشگاهی استان در حال خدمت رسانی است و تا کنون بالغ بر سه هزار و 500 مراجعه و بیش از یک هزار نمونه از استان سمنان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی ذخیره سازی شده است.

منصفی راد با تأکید بر اینکه خدمات ذخیر سازی خون بند ناف نوزادان در تمام شهرستان های استان ارائه می شود، ادامه داد: با توجه به برخورداری نمایندگی از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهمترین وظیفه این نمایندگی طلاع رسانی، جمع آوری، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بندناف خانواده های متقاضیان است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره پزشکی و اطلاع رسانی در خصوص کاربردها و مزایای سلول های بنیادی خون بندناف به مراجعین محترم، برگزاری دوره های آموزشی پیرامون فواید ذخیره سازی خون بندناف برای مادران باردار و زوجین، برگزاری جلسات توجیهی برای کارمندان ادارات دولتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی و پخش بروشورهای آموزشی و ارائه خدمات مشاوره حضوری در تمامی مطب های زنان زایمان و مطب های رادیولوژی از مهمترین اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از امکان ارائه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان خبر داد و گفت: کسب عناوین نمایندگی برتر در کشور در سال 97، مدیر نمایندگی خون بند ناف برتر کشور در سال 95، بیشترین درصد رشد نمونه های فریز شده در سال 95 و بیشترین درصد رشد ثبت قراردادهای اینترنتی در کشور در سال 98 از جمله موفقیت ها و عناوین کسب شده توسط نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان سمنان در سطح کشور است.

گفتنی است در این نشست که مدیران کنترل و کیفیت نمایندگی های خون بند ناف رویان کشور حضور داشتند از کارشناسان و خونگیران نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سمنان جهاد دانشگاهی خون بند ناف پژوهشگاه رویان منطقه سمنان جهاددانشگاهی استان سمنان نمایندگی خون بند ناف خون بند ناف رویان سازی خون بند ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته کار و کارگر از نخبگان و فعالان جامعه کارگری استان سمنان طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده بزرگ کارگران استان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم کارگران نخبه، کارگران نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه تولیدی کارگری نیز مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: در این مراسم که با حضور استاندار سمنان برگزار شد ۱۴ کارگری که به مناسب جوانی جمعیت و اجرای سیاست‌های فرزندآوری صاحب اولاد شده و یا ازدواج کرده بودند نیز تقدیر ویژه به عمل آمد.

علی نورانی با بیان اینکه در این همایش تشکل‌های کار و کارگری نیز دخیل بودند، بیان کرد: همایش تقدیر از کارگران، کارفرمایان و فعالان حوزه کارگری امروز با حضور ۱۸۰ نفر از جامعه کار و کارگری استان برگزار شده است.

وی افزود: در این مراسم برخی دغدغه‌های کارگران از جمله بیمه، مسکن و… نیز مطرح شد.

کد خبر 6094588

دیگر خبرها

  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود