Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مهندس نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران هم استانی عنوان نمود: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه 9 هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار برای احداث، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص یافت. مهندس نظری در نشست خبری امروز اظهار داشت: هم اکنون تعداد 97 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 429 کلاس درس و زیربنای 55 هزار و 477 متر مربع زیربنا در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه به زلزله مهیب سال 1396 کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بر اثر این زلزله 78 مدرسه در این استان تخریب شد که از سال 1396 تاکنون این اداره کل 330 پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی با یک هزار و 408 کلاس درس و زیربنای 146 هزار و 667 مترمربع احداث، تخریب و بازسازی، تكمیل و مقاوم سازی کرده و به بهره برداری رسانده است. وی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید در مهر ماه، 38 مدرسه با 142 کلاس درس با زیربنای حدود 14 هزار متر مربع و هزینه کرد بالغ بر 740 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد که 192 میلیارد ریال آن خیری و 549 میلیارد ریال نیز دولتی است. مهندس نظری با بیان اینکه اعتبارات استانی از سال 1396 به بعد کاهش 40 درصدی داشته است، افزود: اعتبارات ملی ساخت، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه 12 برابر افزایش پیدا کرده است. وی اعتبارات ملی این حوزه را در سال گذشته سه هزار و 960 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: اعتبارات استانی ما طی سال گذشته 380 میلیارد ریال بود که تنها 140 میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در این استان تا پیش از وقوع زلزله 5.7 متر مربع بود که پس از بازسازی‌ مدارس مناطق زلزله زده این سرانه به 6.41 متر مربع رسیده است. مهندس نظری با بیان اینکه کرمانشاه به لحاظ وضعیت فضاهای آموزشی استان در مقایسه با جمعیت دانش آموزی در رتبه یازدهم کشوری قرار دارد، تصریح کرد: شهرستان قصرشیرین با 9 متر مربع و شهرستان جوانرود نیز کمترین سرانه فضای آموزشی استان را دارند. به گفته وی، تعداد مدارس موجود در استان کرمانشاه سه هزار و 464 مدرسه با 13 هزار و 751 کلاس درس است که از این تعداد 379 کلاس درس آن نیازمند تخریب و بازسازی و یک هزار و 961 کلاس درس نیز نیازمند مقاوم سازی است. مهندس نظری ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، امسال 74 مدرسه دارای بیش از 10 دانش آموز صاحب ساختمان خواهند شد تا پس از آن برای مدارس کانکسی که کمتر از 10 دانش آموز دارند، اقداماتمان را شروع کنیم. مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش به فعالیت‌های مدرسه سازی بنیاد برکت در استان هم اشاره کرد و گفت: از سال 1398 فعالیت‌های مدرسه‌سازی این بنیاد در استان شروع شده که این فعالیت ها تاکنون منجر به ساخت 126 مدرسه با 500 کلاس درس شده و حدود 57 میلیارد تومان اعتبار برای آنها صرف شده است. به گفته این مسئول، بنیاد برکت در حال حاضر ساخت یازده مدرسه دیگر را هم در کرمانشاه در حال اجرا دارد و تفاهم نامه ساخت 39  مدرسه دیگر هم با این بنیاد منعقد شده است. وی در ادامه به آخرین فعالیت های صورت گرفته برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: تمام مدارس کرمانشاه حتی مدارس کانکسی مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد هستند. مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه تصریح کرد: همچنین از سال گذشته، 54 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و هنرستانی برای فضاهای آموزشی استان تهیه شده که بزودی تحویل

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نوسازی مدارس توسعه و تجهیز مدارس استان مدارس استان کرمانشاه مدارس کرمانشاه مدیرکل نوسازی میلیارد ریال مهندس نظری متر مربع کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب