Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور بیش از ۶۰۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای شامگاه چهارشنبه در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد؛ و در ابتدای این آیین «علی صفدری» مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و روز خبرنگار، از تلاش ها و زحمات جامعه رسانه ای استان قدردانی کرد و گفت: اهالی رسانه کشور امروز صادقانه و مظلومانه حضور موثری در میدان دارند و در برابر رسانه های قدرتمند دشمن فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفدری همچنین به مقوله جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اشاره کرد و از خبرنگاران خواست در این ارتباط با جدیت به تولید محتوا بپردازند.

وی به فرموده رهبر معظم انقلاب که کار خبرنگاران انتقال آگاهی و واقعیت هاست اشاره کرد و افزود: خبرنگاران در آگاه سازی افراد جامعه و مسئولین نقش کلیدی و اثرگذاری دارند و این حضور برای خدمت به نظام و انقلاب مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به خدمت رسانی خبرنگاران گفت: برای پیشرفت استان امروز بزرگترین و مهمترین نیاز استان همدلی و مودت است؛ بیش از هر زمان دیگر نیاز به گفتگو مذاکره و همدلی دارد.

رییس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه هم در این مراسم با تاکید بر جایگاه والای خبرنگاران، پیشنهاد نامگذاری یک خیابان یا یک میدان مهم شهر را با عنوان "خبرنگار" مطرح کرد و افزود: بهتر است در این میدان تندیسی از شهدای خبرنگار هم نصب شود.

«محمدهادی صحرایی» با تاکید بر کنار زدن رسانه‌های غیررسمی در استان، از مدیران استان خواست از خبرنگاران رسانه های رسمی که اشراف همه جانبه ای بر مسائل و مشکلات استان دارند به عنوان مشاورین خود استفاده کنند.

صحرایی در ادامه یکی از معضلات و چالش های کار رسانه‌های غیررسمی در استان را انتشار گسترده اخبار منفی و سیاه نمایی و خودتحقیری عنوان کرد و افزود: انتشار این اخبار تنها چهره کرمانشاه را زشت می‌کند و موجب فراری دادن سرمایه گذاران از استان می شود.

وی افزود: برای رفع این مشکل، باید رسانه‌های رسمی تقویت شوند و چهره زیبا و ظرفیت‌های استان از طریق آنها در سطح کشور معرفی شود.

بعد از سخنرانی مسوولان؛ تریبون به تعدادی از فعالان رسانه ای برای بیان مطالبات خبرنگاران و اصحاب رسانه رسید و آنان از نبود امنیت شغلی گلایه کردند و خواستار اتخاذ تدابیری از سوی متولیان برای این موضوع شدند.

فعالان رسانه ای استان همچنین خواستار تامین مسکن برای خبرنگاران شدند و اعلام کردند که خبرنگاران جزو اقشار ضعیف جامعه از نظر درآمد هستند و توان تامین مسکن ندارند واز این رو نیاز به کمک مسوولان برای تهیه سرپناهی برای خود هستند.

رفع مشکلات بیمه خبرنگاران نیز از دیگر خواسته ها و مطالبات فعالان رسانه ای استان بود که دراین ارتباط نیز اعلام کردند هزینه بیمه افزایش یافته و سطح درآمد خبرنگاران جوابگوی تامین هزینه های بیمه را ندارد.

برخی از فعالان رسانه ای همچنین خواستار اختصاص مکانی برای دفاتر نشریات و رسانه ها شدند و اعلام کردند چون درآمد کافی نداریم توان تامین هزینه های اجاره دفاتر کاری را به تبع نداریم و در صورت امکان دولت مکانی در اختیار نشریات و رسانه ها قرار دهد.

همچنین توجه جدی به رسانه های رسمی و حذف رسانه های غیررسمی نیز مورد تاکید برخی از فعالان رسانه ای در این آیین بود و از مدیران استان خواست به رسانه های غیررسمی بها ندهند و امور اطلاع رسانی خود را از طریق رسانه های مجوزدار انجام دهند.

استاندار کرمانشاه به عنوان سخنران پایانی این آیین قول پیگیری همه خواسته های خبرنگاران را داد و از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست این مطالبات را به صورت کامل پیگیری نمایند.

«بهمن امیری مقدم» افزود: مشکل بیمه را همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل کرده ایم و خبرنگاران می توانند با مراجعه به اداره کل استان خود را بیمه کنند.

وی در مورد مسکن نیز گفت: از طریق معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی و در قالب نهضت ملی مسکن این موضوع را پیگیری می کنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین از شهرداری و ادارات کل میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست مکانی برای دفاتر نشریات و رسانه ها اختصاص دهند.

اجرای مداحی و قرائت شعر و همچنین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان رسانه ای پایان بخش این برنامه بود.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار روز خبرنگار تکریم و تجلیل کرمانشاه بهمن امیری‌مقدم تریبون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار استانداری کرمانشاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار روز خبرنگار تکریم و تجلیل کرمانشاه بهمن امیری مقدم تریبون فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه های غیررسمی فعالان رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند

معاون امور بین‌الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی افراد که دلال و واسطه‌گر هستند، تلاش می‌کنند ماده ۲۷ قانون کار (حق سنوات کارگران) را حذف کرده و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیندازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد حمزه‌ای عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: نظام سرمایه‌داری رحم و مروت ندارد و در همین کشورهای غربی مانند شهر لوس‌آنجلس بیش از ۶ هزار بی‌خانمان داریم و کسی آن را مطرح نمی‌کند.

وی اضافه کرد: انقلاب ما ارزشی است و اگر از کارگران و اقشار کم درآمد فاصله بگیریم دچار مشکل می شویم. به نظر می رسد کسانی که به افزایش دستمزد کارگران اشکال می‌گیرند، نگاه تخصصی ندارند و اینکه حداقل دستمزد باید با حفظ کرامت انسانی بتواند یک خانواده چهار نفره را اداره کند، کمترین خواسته است.

معاون خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته که به موضوع کارگری توجه کردند، امروز هم اقتصاد و هم اشتغال پایداری دارند، گفت: ما هم باید در این مسئله جدی باشیم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند کارگران باید امنیت شغلی و معیشت مناسب داشته باشند، این وضعیت را بهبود بخشیم.

حمزه‌ای ادامه داد: برخی افرادی که دلال و واسطه‌گر هستند، تلاش می‌کنند ماده ۲۷ قانون کار (حق سنوات کارگران) را حذف کنند و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیندازند که باید اذعان کرد بی‌توجهی به دستمزدها امنیت شغلی کارگران را زیر سؤال می‌برد.

وی گفت: حذف ارز ترجیهی با تصویب مجلس منجر به فقر بیشتر کارگران شده است و امروز شاهد گرانی بی‌رویه اجناس و اقلام اساسی هستیم که این وضعیت را ما پیش‌بینی کرده بودیم و به مجلس هم گفتیم، اما نمایندگان بدون نگاه کارشناسی موضوع را تصویب کردند و سن بازنشستگان را بالا بردند و به کارگران آسیب زدند.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: در همه دنیا یک مجلس سه‌جانبه کارگری، کارفرمایی و دولتی برای حل مسائل کارگری مذاکره می‌کند، اما در ایران فقط بخش دولتی تصمیم‌گیرنده و تعیین‌کننده است.

حمزه‌ای با یادآوری اینکه کارگران عاشق ولایت و کشورند اما مشکلات جدی دارند، تصریح کرد: با این حال درخواست می‌کنیم همین قانون کار حفظ شده و ماده ۲۷ آن اجرای شود و اگر زمزمه حذف این ماده صحت داشته باشد، باید منتظر تازیانه‌ای دیگر بر پیکر کارگران مظلوم باشیم.

کد خبر 749501

دیگر خبرها

  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس