Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، یونس پناهی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک  اظهار کرد: امنیت امروز کشور مرهون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و در راس آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. 

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم بسیاری از کشورها با صرف هزینه‌های هنگفت برای امنیت نتوانسته‌اند به  میزانی که در جمهوری اسلامی امنیت وجود دارد، دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: پیشرفت ایران در عرصه پزشکی که یکی از برکات انقلاب اسلامی است، به حد و اندازه‌ای رسیده که بیماران برای مداوای خود از کشورهای منطقه به ایران سفر و از تجارب پزشکان ایرانی برای درمان بیماری خود بهره‌گیری می‌کنند.

رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی گفت: نه تنها در حوزه درمان بلکه در بخش آموزش نیز امروز نمایندگانی از ایران در حوزه آموزش به عنوان نمایندگان نماد علمی کشوربه کشورهای دیگر اعزام می‌شوند که از افتخارات نظام است.

پناهی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا میزان مرگ و میر در کشورهای پیشرفته چندین برابر بیشتر از ایران بود، اظهار کرد: ما در کشور توانستیم به واسطه ایمان و درایت رهبری و دولت سیزدهم موج‌های متوالی این بیماری را با کمترین آسیب پشت سر گذاشته و به موفقیت‌های بزرگی در کنترل و مهار این بیماری دست پیدا کنیم.

وی بیان داشت: در حوزه سلامت اقدامات زیادی انجام شده، هم اکنون، قرارگاه  دانش بنیان تشکیل و در تمام استانها اعلام آمادگی شده که با ارائه برنامه در راستای نیازهای استان، حمایت لازم از آنها صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت نیز به ریاست وزیر بهداشت و با عضویت نمایندگان مجلس و دیگر اعضا شکل گرفته است.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با بیان اینکه دانشگاه محفل سیاسی بازی نیست، گفت: اجازه نخواهیم داد سلامت مردم بازیچه فعالیت‌های سیاسی شده و با کوچک‌ترین خطری تهدید شود.

علیرضا امانی افزود: افزایش بهره‌وری و انجام فعالیت‌های پژوهشی باید در راس برنامه‌ها قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز  از آمادگی مجلس برای تصویب لایحه دولت در خصوص وضعیت استخدامی نیروهای پرستاری شرکتی، قراردادمعین و نیروهای خدماتی بهداشت و درمان در صورت ارائه به مجلس خبر داد.

محمد حسن آصفری افزود: مجمع نمایندگان استان مرکزی در بحث پیگیری مسایل بهداشت و درمان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

در پایان این آیین علیرضا امانی به عنوان سرپرست جدید رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک معرفی و از زحمات سید محمد جمالیان تقدیر شد.

 انتهای پیام/ 
 

 
 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ولی عصر استخدام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است

مرضیه اتو گرا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رویداد جوانی جمعیت با اشاره به ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر اعطای جایزه به برترین ها که شامل دستگاه ها برای میل به اهداف قانون برگزار خواهد شد افزود: ستاد ملی جمعیت مکلف است با تبیین شاخصهای ارزیابی، سلامت و سنجش تفکیک خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، شرکت ها، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان را مورد بررسی قرار دهد و نهادهای زیربط که اثربخشی در رشد ازدواج و فرزندآوری و فعالیت های موثری را داشته اند را شناسایی و اقدام به تقدیر به نحوه شایسته از آنها نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از اهداف دیگر این رویداد فراهم سازی شرایطی برای تبادل اندیشه بین صاحب نظران حوزه خانواده، جمعیت، ایجاد انگیزه و همچنین زمینه فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری و روحیه کار تیمی برای ظهور استعدادهای علمی است خاطرنشان کرد: افراد مختلف در جامعه در فضای عمومی و نظام بهداشتی کشور با توجه به تلنگری که خورده اند برای اقدام موثر، تلاش بیشتری خواهند کرد که در امر جوانی جمعیت در کشور موفق باشند.

مسئول کار گروه جمعیت و فرزندآوری در هیات اندیشه ورزی امور بانوان استانداری گفت: ما شاهد این هستیم که شیب کاهش جمعیت در استان همدان کمتر شده است البته هنوز به ایده آل مطلوب نرسیده ایم، در زمینه جوانی جمعیت ما نیاز به فرهنگسازی داریم بدان گونه که فرهنگ زایمان طبیعی بعد از سزارین، فرهنگ شرکت در کلاسهای آمادگی بارداری، کاهش ترس از زایمان، خوشایند سازی بارداری ورضایت مندی مادران از مراکز بهداشتی و بیمارستان ها را بالا ببریم.

اتو گرا اذعان داشت: اغنا سازی عمومی و همگانی باید در این زمینه بصورت کامل انجام شود که همه مدیران دستگاه ها و کارکنان در هر اداره ای که هستند مسئله جوانی جمعیت را با معنای سلامت در نظر بگیرند و سلامت ما در گرو سلامت زنان، خانواده ها وفرزندان است.

وی تاکید کرد: پیشگیری از سقط جنین، سقط انتخابی که مادر خود رضایت به این کار دارد و آگاه‌سازی تشخیص زودرس ناباروری و درمان به موقع آن، به موقع ازدواج کردن و رعایت سبک زندگی سالم باید در جامعه پیگیری شود که هم اکنون توسط قرارگاه ورستاد جمعیت مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 6092529

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند