Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@15:35:04 GMT

شرایط ابطال گواهینامه خودرو چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۵۶۹۵

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ فرایند ضبط و ابطال گواهینامه به علت دریافت نمره منفی را شرح داد. ناطقان: سرهنگ علی شریفی با اشاره به سازوکار نمرات منفی و ضبط و ابطال گواهینامه گفت: در جدول تخلفات حادثه ساز ۲۰ تخلف وجود دارد که انجام آن‌ها باعث می‌شود علاوه بر جریمه، نمره منفی نیز برای راننده ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره فرایند ضبط یا ابطال گواهینامه در صورت دریافت نمره منفی افزود: این فرایند سه مرحله دارد. اگر در مرحله اول جمع نمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به ۳۰ برسد، سه ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

شریفی افزود: اگر بعد از سه ماه راننده دوباره شروع به رانندگی کرد و تخلفات حادثه ساز انجام داد و رفتار وی اصلاح نشد، این بار در صورت رسیدن جمع نمرات منفی به ۲۵ برسد شش ماه گواهینامه وی ضبط می‌شود.

وی با اشاره به باطل شدن گواهینامه در مرحله سوم این فرایند گفت: اگر راننده پس از دوبار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفات حادثه ساز بزند و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی اش به عدد ۲۰، گواهینامه وی باطل می‌شود و راننده مذکور باید پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کند و آزمون بدهد تا دوباره گواهینامه بگیرد. منبع: خبر انلاین برچسب ها: گواهینامه ، رانندگی ، ابطال

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گواهینامه رانندگی ابطال ابطال گواهینامه نمرات منفی نمره منفی حادثه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ فرمانده انتظامی بندرخمیر گفت: ماموران یگان امداد بندرخمیر هنگام گشت زنی در یکی از جاده های مواصلاتی شهرستان، به یک دستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.
سرهنگ علی اکبر مرادی افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده، با افزایش سرعت فرار کرد که پس از طی مسافتی به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو واژگون و دچار حریق شد.

بیشتر بخوانید؛ مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
وی گفت: در این حادثه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت کردند و سرنشین دیگر به بیمارستان منتقل شد.
فرمانده انتظامی بندرخمیرافزود: زوایای مختلف وقوع این حادثه در حال بررسی است که نتیجه نهایی متعاقباً اطلاع رسانی می شود.

دیگر خبرها

  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد
  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور