Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز پنجشنبه در جلسه ای به منظور بررسی مسایل و مشکلات مرز رسمی پرویزخان و تسهیل در امور تجاری با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گمرک ایران، فرماندار گیلانغرب، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران گمرک در محل پایانه مرز رسمی پرویزخان افزود: باید تصمیم مهم و راهبردی برای شفاف سازی در مرزهای شهرستان گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: لزوم اجرای قانون در مرزهای خسروی و پرویزخان ضروری است که یکی از آن ها اجرای طرح جامع و دیگری مدیریت واحد و یکپارچه در مرز است که باید انجام شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: وزیر کشور، استاندار کرمانشاه و نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی همگی اهتمام ویژه ای نسبت به قصرشیرین که دارای ۲مرز بین المللی با ظرفیت ها و استانداردهای بین المللی است دارند.

وی ادامه داد: قصرشیرین به واسطه ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان با کشور همسایه (عراق) روابط بسیار نزدیک سیاسی، فرهنگی و تجاری بسیار خوبی دارد و بازگشایی مرز خسروی نیز با تلاش های مسوولان ۲ طرف به عنوان یک فرصت کم نظیر نشان از حسن همجواری ۲ کشور است.

حیدری اضافه کرد: در آینده سفری به منطقه گرمیان اقلیم کردستان و همچنین شهرستان خانقین در استان دیاله خواهیم داشت و در تلاش برای تحکیم و توسعه روابط بیش از پیش ۲ طرف هستیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: حضور معاون گمرک ایران و تیم مدیریتی گمرکی در راستای ارتقای ظرفیت‌های ۲ گمرک خسروی و پرویزخان با تجارت وسیع تر در مقیاس وزنی و دلاری انجام شده و شرایط فعلی مرز پرویزخان با توانمندی هایی که داریم قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: تداوم حضور شرکت انبارهای عمومی و تعاونی گمرک را در مرز پرویزخان به مصلحت شهرستان نمی‌دانیم زیرا شرکت های توانمندی در منطقه داریم که می توانیم از ظرفیت آن ها استفاده کنیم تا شاهد رونق تجاری بیشتر و خدمات بهتری در مرز باشیم.

حیدری اضافه کرد: اراضی آلوده به مین قصرشیرین بعد از جنگ تحمیلی با ضریب بالای ۹۹ درصد مین روبی شده و با همت و اراده نیروها آباد شده و اکنون شاهد تبادلات تجاری با اقلیم کردستان عراق و حوزه حکومت مرکزی هستیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: اگر بخشی از ظرفیت های شهرستان را به فعل تبدیل کنیم نیازمند اعتبارات بودجه ای نخواهیم بود و برای رسیدن به این نقطه شروطی لازم است.

                                                                       

وی در ادامه، رسیدگی به وضعیت کارگران و سامان دهی تشکیلات نامتناسب در مرز پرویزخان، لازم الاجرا بودن تصمیمات کارویژه مرز، حضور بخش خصوصی توانمند و سالم در مرز برای مشارکت مردم و بهره مندی آن ها از عواید اقتصادی، تقسیم کار گمرک و پایانه، تقویت زیرساخت های مرز پرویزخان، دفع آب های سطحی ایجاد روشنایی معابر در مرز، تقویت حضور نیروهای گارد گمرک و استقرار دستگاه ایکس ری سیار در مرز خسروی را از موارد ضروری بیان کرد و خواستار اجرای آنها شد.

حیدری گفت: مرز رسمی خسروی با قدمت بسیار از مرزهای بین المللی مهم و اولین گمرکات کشور است و با توجه به حجم فعالیت های تجاری و همچنین تردد زوار نیازمند ارتقا به اداره کل است.

وی افزود:با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور که استان های مرزی در توسعه اقتصادی پیشرو باشند ما آمادگی شهرستان را برای تامین کالاهای اساسی که مشمول تحریم هستند داریم و لازمه آن حذف بروکراسی اداری است.

وی گفت: اگر بخواهیم تراز تجاری کشور مثبت باشد نیازمند وضع  قوانین جدید است.

روابط بسیار خوبی با قصرشیرین داریم 

 عضو  هیات مدیره اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق نیز گفت: روابط بسیار خوبی با شهرستان قصرشیرین در مرز پرویزخان داریم و جمهوری اسلامی ایران به عنوان خانه ما همواره روزهای سخت در کنار ما بوده است.

«احمد کلاری» افزود: همواره از حمایت های مسوولان ایران و کمک های آن ها در شرایط سخت برخوردار بوده ایم و از مدیرکل گمرک پرویزخان و دستگاه قضایی قصرشیرین بابت پیگیری کارها و روان‌سازی صادرات قدردانی می کنیم.

وی اضافه کرد: تقاضا داریم تا سطح ۱۰ هزار یورو برای تجار و انجام امورات تجاری جهت تسهیل در امر تجارت مجاز باشد و در مرز پرویزخان به عنوان قاچاق محسوب نشود.

پارسال بیش از یک میلیارد دلار کالا  از مرز پرویزخان به عراق صادر شد 

مدیر کل مرز پرویزخان نیز گفت: پارسال یک میلیارد و ۲۹ میلیون دلار کالای غیر نفتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادرات داشتیم که رتبه نخست وزنی را بین مرزهای ۱۲گانه کسب کردیم.

«قاسم مطلبی» افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده طی پارسال از مرز رسمی پرویزخان در مجموع ۲ میلیارد و ۵۳۳ هزار و ۸۷۴ تن و عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق میوه و تره بار، کاشی و میلگرد بوده است.

وی اظهار داشت: امکانات زیرساختی و رفاهی برای تجار، کارگران و رانندگان در مرز رسمی پرویزخان هم اکنون مطلوب نیست که نیازمند توجه ویژه مسوولان گمرک ایران است.

«محسن جلواتی» معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران امروز در سفر به قصرشیرین از مرزهای خسروی و پرویزخان بازدید و مسایل و مشکلات این مرزها را بررسی کرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، ۱۸۶ کیلومتر با عراق مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی گیلانغرب اداره کل گمرک جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی قصرشیرین عراق کردستان عراق مرز پرویز خان انقلاب اسلامی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز خسروی جمهوری اسلامی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گیلانغرب مجلس شورای اسلامی گیلانغرب جنگ تحمیلی قصرشیرین عراق کردستان عراق مرز پرویز خان انقلاب اسلامی ایران گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز خسروی جمهوری اسلامی کرمانشاه مرز رسمی پرویزخان خسروی و پرویزخان مرز پرویزخان اقلیم کردستان جمهوری اسلامی کردستان عراق اسلامی ایران بین المللی گمرک ایران مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد

رئیس مجلس با اشاره به قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار مجلس، گفت: مهمترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه، 12 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب، استاد شهید مطهری و روز معلم را گرامی میدارم. شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان، عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زده‌ها بود، جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی، اندیشه بلند مطهری را که جوهر اندیشه امام است چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشوند.

وی با بیان اینکه مطهری زنده است چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است، تصریح کرد: همچنین روز معلم را به تمامی فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می‌گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

رئیس مجلس بیان کرد: همچنین روز جهانی کار و کارگر را به تمام کارگران عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم، مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

قالیباف افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانونگذاری از نیازهای زیست بوم  فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به 1.3 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش‌بنیان را یکی از 3 قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دار کردن فعالیتهای اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره 18 بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استانها از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال هستند که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ انتصاب توسط استاندار کرمانشاه
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان