Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: مطابق پیگیری ویژه رییس جمهوری و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور آنان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود همچنین نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته نیز پس از بررسی کارشناسی و مشورت با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا میرهاشم موسوی که به همراه سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مجمع عمومی کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در بندرانزلی شرکت کرده بود، با تشریح برخی دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره اخیر از جمله تسویه بدهی بانکی انباشته این سازمان، توجه به معیشت بازنشستگان را از اولویت‌های اصلی این سازمان معرفی کرد و گفت: در سال جاری در بودجه، بازپرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده است که در حال پیگیری برای تدوین سازوکارهای تحقق آن هستیم.

وی افزود: رییس جمهوری و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حل مشکلی که در زمینه افزایش مستمری سایر سطوح بازنشستگان تأمین‌اجتماعی پیش آمده بود، تأکیدات و حمایت ویژه‌ای داشتند و خوشبختانه با حمایت مسئولان و تلاش‌های صورت‌گرفته، خواسته بازنشستگان در مورد اعمال مصوبه شورای عالی کار و پیشنهاد اولیه هیات‌ مدیره سازمان تأمین‌ اجتماعی در زمینه افزایش مستمری‌ها محقق شد.

موسوی همچنین در تماس تلفنی با یک بخش خبری تلویزیونی در این زمینه توضیح داد: دولت پیش از این، بخشی از مصوبه شورای عالی کار و پیشنهاد هیات‌ مدیره سازمان تأمین‌ اجتماعی در مورد سایر سطوح را نپذیرفته بود و افزایش ۱۰ درصدی به علاوه ۶۵۰ هزار تومان برای سطوح زیر ۱۰ میلیون و افزایش ۱۰ درصدی برای سطوح بالای ۱۰ میلیون تومان را تصویب و ابلاغ کرده بود که در خرداد ماه، احکام جدید مستمری بازنشستگان بر این مبنا صادر شد. 

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی در پایان گفت: براساس آنچه که امروز سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، مقرر شده است مصوبه شورای عالی کار و پیشنهاد هیأت‌ مدیره سازمان تأمین‌ اجتماعی در مورد افزایش مستمری‌ها، مبنای افزایش سالانه مستمری سایر سطوح باشد که احکام مربوطه همان‌گونه که پیش از این اعلام شد در شهریور ماه صادر و مستمری شهریور ماه این گروه از بازنشستگان، بر مبنای احکام جدید پرداخت خواهد شد همچنین نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز پس از بررسی کارشناسی و مشورت با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان مصوبه شورای عالی کار سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تأمین اجتماعی سازمان تأمین احکام جدید سایر سطوح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

تسنیم در گزارشی نوشت: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903029

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند