Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی عصر پنجشنبه در گردهمایی فعالان فرهنگی، اجتماعی استان افزود: تشکل‌های مردمی در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌ها باید بیشتر در کنار مدیریت استان باشند و در این زمینه نقش آفرینی خود را افزایش دهند. 

وی با بیان اینکه استفاده از توان مردمی نگاه اعتقادی نظام و انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، تصریح کرد: وقتی تعداد تشکل‌های مردم نهاد کنونی را با قبل از انقلاب اسلامی مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که رویکرد انقلاب، مردمی و استفاده از توان همگان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار اصفهان با اشاره به برخی بحران‌ها در کشور نظیر وقوع سیل و کرونا خاطرنشان کرد: تشکل‌های مختلف با رویکردهای گوناگون در این بحران‌ها یاری‌رسان مردم بودند و با فعالیت های مناسب بخش قابل توجهی از امدادرسانی و یاری رسانی را انجام دادند. 

مرتضوی با بیان اینکه دیدگاه مردمی جزو سیاست‌های بالادستی نظام به شمار می‌رود، گفت: بر همین اساس حمایت از مردم همواره وجود داشته و در دولت سیزدهم نیز با شعار دولت مردمی و تاکید همیشگی رییس جمهور وضعیت به همین گونه است. 

وی اضافه کرد: امنیتی‌ترین مقوله پس از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس بود که آن هم با حرکت‌های مردمی اداره شد و نیرو و حرکت مردمی پیروزی ایران در آن جنگ تحمیلی را به همراه داشت. 

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت الگو (مدل)‌سازی در عرصه‌های گوناگون اظهارداشت: هر کجا زمینه‌ای مدلسازی خوبی انجام گرفت و سپس توسعه یافت، نظام نیز به آن اعتماد کرد و سبب شد که در کل بدن کشور تسری یابد بنابراین مدل‌سازی موفق در مقوله تشکل‌های مردمی نیز باید افزایش یابد. 

مرتضوی تصریح کرد: قرارگاه محرومیت زدایی در استان اصفهان نیز برای همین موضوع تشکیل شد که مجموعه حرکت‌های مردمی بتواند به طور ویژه در مناطق محروم معطوف شود و حاکمیت هم با حمایت از آن‌ها بتواند در راستای محرومیت زدایی گام بردارد. 

فعالیت ۱۸۰۰ مجموعه سازمان مردم نهاد در استان اصفهان

همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان در این گردهمایی گفت: در این استان یک هزار و ۸۰۰ مجموعه سازمان مردم نهاد مُشتمل بر خیریه و غیرخیریه فعالیت می‌کنند که ۷۵۰ تا ۸۰۰ مجوز آن‌ها مربوط به خیریه‌هاست.  

مسعود مهدویان‌فر افزود: سه هزار مرکز فرهنگی اجتماعی، پنج هزار و ۵۰۰ تشکل دینی و مذهبی و سه هزار پایگاه بسیج بخشی از مجموعه‌هایی هستند که با رویکرد مردمی فعالیت دارند. 

وی اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری با رویکردهای گوناگون خدمات مختلفی به جامعه ارائه می‌دهند. 

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در هفته مشارکت‌های اجتماعی بیش از ۲۸ برنامه اصلی در شهرستان‌های استان انجام شد که نشان می‌هد در مناطق دیگر به غیر مرکز استان نیز به مقوله تشکل‌های مردمی اهمیت داده می‌شود. 

مهدویان‌فر با بیان اینکه قانون ساختارمند کردن سازمان‌های مردم نهاد در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است اظهارداشت: بر همین اساس نظرات تشکل‌های مردمی اخذ شده و استان اصفهان نیز از جمله ارائه دهندگان نظر برای این قانون بوده است. 

وی گفت: این قانون از جمله سیاست‌های داده باز محسوب می‌شود به این معنا که سازمان‌های مردم نهاد مختلف می‌توانند در تدوین آن نقش داشته باشند. 

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم حمایت از فعالیت‌های مردمی است لذا در استان اصفهان نیز تسهیل در صدور و تمدید مجوزهای تشکل‌ها جزو اقدامات اصلی به شمار می‌رود. 

گردهمایی فعالان فرهنگی، اجتماعی استان عصر پنجشنبه به مناسبت نکوداشت هفته مشارکت‌های اجتماعی در محل سالن کوثر اصفهان برگزار شد. 

برچسب‌ها سازمان های مردم نهاد اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد اصفهان استانداری اصفهان سازمان های مردم نهاد اصفهان استانداری اصفهان استانداری اصفهان استان اصفهان تشکل های مردمی اجتماعی استان مردم نهاد تشکل های مردم تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها