Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:07:39 GMT

مانند حاج قاسم از مردم دل ببرید/ اصفهان بهشت خیرین است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۷۵۵۴

مانند حاج قاسم از مردم دل ببرید/ اصفهان بهشت خیرین است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نبی شامگاه پنج شنبه در گردهمایی فعالان فرهنگی، اجتماعی و نکوداشت هفته مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: ۱۴ هزار نفر از افرادی که سو سابقه و پیشینه دارند را در مجموعه خودم توانمند کردم و همیشه خود را بدهکار خدا می‌دانم که با خدمت به دیگران بخشی از این بدهی را پرداخت کنم.

وی با روایتی از حضرت موسی (ع) و سفارش به خدمت‌کردن، تصریح کرد: خدمت به مردم بدون در نظر گرفتن رنگ پوست، ملیت، اندیشه و … باید سرلوحه همه قرار گیرد چراکه کمک کردن به دیگران به بلوغ، بزرگی و تعالی خودمان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند حاج قاسم از مردم دل ببرید

این کارآفرین نمونه برجسته کشوری با خاطره‌ای از استاد فرنگی خود گفت: با یک جمله که «طوری زندگی کن که جسمت با اسمت به زیر خاک نرود» زندگی من متحول و از دل آن اکنون هزار و ۵۷ نفر را به کار و آغوش خانواده بازگرداندیم.

وی با اشاره به اینکه کارهای بزرگ در معرض وسوسه شیطان هم قرار می‌گیرد، خطاب به مسئولان گفت: مانند شهید حاج قاسم سلیمانی از مردم دل ببرید که حتی کودکان کار هم بین اسامی انتخابی خود برای کلاس درسشان نام حاج قاسم سلیمانی را بر می‌گزینند.

خیریه‌ها به سمت دیجیتال بروند

نبی معتقد است که تمام آنچه که هستیم و در دست داریم امانت خدا هستند و باید با تدبیر از ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: خیریه‌ای که منتظر خیرین باشد و همچنان به شیوه سنتی اداره شود، دوام ندارد و باید به سمت دیجیتال و استفاده از آپ‌ها و هم راستا شدن با مردم پیش بروند و حساب و کتاب‌ها شفاف باشد.
این کارآفرین با توجه به ظرفیت بالای اصفهان گفت: نیازهای خیریه‌ای تداوم دارد و باید برای آنها در استان دبیرخانه تشکیل شود.

تجلی انقلاب در سازمان‌های مردم نهاد

در ادامه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به وجود تشکل‌ها و فعالیت‌های متعدد مردم‌نهاد در اصفهان به عنوان یکی از افتخارات این استان، گفت: هزار و ۸۰۰ سازمان مردم نهاد خیریه‌ای و غیر خیریه‌ای و حدود ۵۰ هزار سمن در این استان فعالیت دارند و از بین آنها ۲۷۰ سمن جوانان و ۷۵۰ خیریه‌، ۳ هزار مرکز فرهنگی و اجتماعی در استان، ۵ هزار و ۵۰۰ تشکل دینی و مذهبی، ۳ هزار پایگاه بسیج، ۵۰۰ مرکز نیکوکاری و داوطلب در حلال احمر در اصفهان داریم.

مسعود مهدویان‌فر ادامه داد: انقلاب اسلامی مردم پایه بوده و در قانون اساسی ردپایی از فعالیت‌های مردم نهاد را شاهد هستیم که تجلی آن را در قالب اعداد و ارقام بیان شد.

ضرورت فعالیت‌های مردمی در مسیر گام دوم انقلاب

وی فعالیت‌های مردم نهاد را در مسیر تمدن اسلامی و گام دوم انقلاب ضرورتی دانست و افزود: در رویکردهای دولت جدید هم اعتقاد جدی به فعالیت‌های مردم نهاد وجود دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: استانداری اصفهان آمادگی تسهیلگری را دارد و در این مسیر اکثر سازمان‌های مرتبط را در این جلسه دعوت کردیم که پاسخگوی سوالات فعالیت‌های مردم نهاد باشند.
انتشار پیش‌فرض قانون ساماندهی فعالیت‌های مردمی

وی با اشاره به قانون ساماندهی فعالیت‌های مردمی، تصریح کرد: از ذی نفعان این قانون خواسته شده تا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و مرکز پژوهش‌های مجلس، پیش فرض این قانون را منتشر کرده است.

مهدویان‌فر توسعه فعالیت‌های مردم نهاد پیام اصلی انقلاب عنوان کرد و گفت: اداره کل امور اجتماعی استانداری هر کاری در راستای تقویت و توسعه این فعالیت‌ها را انجام خواهد داد.

کد خبر 5566661

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی سازمان های مردم نهاد علیرضا نبی کارآفرینی موسسه خیریه بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی هفته دولت آمار کرونا اردبیل اربعین 1401 روز خبرنگار شیوع کرونا ایلام قزوین فعالیت های مردم نهاد فعالیت ها حاج قاسم خیریه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعف نیز وجود داشته است.

یوسف صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهرکرد در دوره ششم، اظهار کرد: قضاوت شورای شهر ششم و مزیت آن نسبت به شوراهای قبلی باید توسط مردم صورت بگیرد، در این دوره نگرش‌های خوبی صورت گرفت و برنامه‌ریزی و تعیین چشم‌اندازهای سالیانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: طرح جامع مسکن، طرح جامع هدایت آب‌های سطحی، طرح جامع ترافیک و طرح جامع پسماند همگی با مطالبه‌گری و پیگیری‌های شورای شهر به شهرداری ابلاغ شدند همچنین در این دوره جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه نزدیک شدن دوباره مردم به دولت و شورا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بروز بعضی اتفاقات نظیر فساد مالی مسئولان حس ناامیدی بین مردم و منتخبان خود را افزایش می‌دهد.

صادقی عنوان کرد: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعفی نیز وجود داشته است، اما در این دوره سعی شده است که طرحی که سربار مردم یا بیت‌المال باشد، رقم نخورد، هرچند برخی مسائل اقتصادی نظیر تورم که تمام مردم را به خود درگیر کرده، روی عملکرد شورا نیز تأثیر گذاشته است.

شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از شهرداری را بر عهده دارد

وی افزود: شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف به خصوص شهرداری را برعهده دارد و نباید عملکرد شهرداری را ملاک عملکرد شورا بدانیم.

عضو شورای‌شهر شهرکرد، عنوان کرد: شورای شهر یک رکن مبارک در جمهوری اسلامی است که عیار دموکراسی دینی را در جامعه بالا می‌برد و مردم از این نهاد توقع نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور و حاکمیت را دارند و امیدواریم که به تدریج ملزومات دیگر شورا نیز تکمیل شود و این نهاد جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند.

کد خبر 748720

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان