Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد زیویار گفت: در سفر رئیس محترم جمهور به لرستان با حمایت دولت حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت، درمان درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان؛ فرهاد زیویار عصر پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، تجهیزات و امکانات و نیروهای انسانی که با حضور وزیر بهداشت درمان برگزار شد با بیان اینکه لرستان دارای جمعیت حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر است، اظهار کرد: این استان دارای پروژه‌ها و طرح‌های ناموفق و غیر فعالی با حدود ده‌ها هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و جهادی در دولت سیزدهم آنها را به نتیجه لازم برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: با توجه به همت بالای دولت سعی شده جز در مواقع ضروری و تاکید دستگاه‌های تخصصی، کلنگ‌زنی نداشته باشیم.

 استاندار لرستان به سفر رئیس محترم جمهور به استان اشاره کرد و با بیان اینکه حدود ۱۸۰ مصوبه تاکنون اجرایی شده است، تصریح کرد: در سفر رئیس محترم جمهور با حمایت دولت حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت، درمان درنظر گرفته شده که طی زمان‌بندی ۲ الی ۳ ساله هزار تخت به بیمارستان‌های استان اضافه خواهد شد.

او گفت: علاوه بر تزریق حدود ۵۰ میلیارد تومان از محل دانشگاه علوم پزشکی و اعتبارات عمرانی استان به بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی خرم‌آباد مبلغ  ۲۷۰میلیارد تومان نیز برای فاز اول اختصاص داده‌ایم.

زیویار بیان کرد: همچنین برای احداث بیمارستان کوهدشت و دورود هم مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

او  به بازدید‌های امروز از بیمارستان شهید رحیمی و بیمارستان در حال ساخت نیایش خرم آباد اشاره کرد و با بیان اینکه احداث این پروژه می‌تواند تحول اساسی در استان ایجاد کند، خاطر نشان  کرد: علاوه‌بر کارهای سخت‌افزاری در حوزه‌های نرم افزاری، تجهیزات و سرمایه انسانی به ویژه نیروهای تخصصی، به حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیاز داریم.

او عنوان کرد:  لرستان از حیث گیاهان دارویی و صنعت دارو برای کشور دارای ظرفیت بالایی است که نیاز به حمایت و سرمایه‌گذاری دارد.

استاندار لرستان تاکید کرد: از ۴۶ پروژه نیمه‌تمام استان ۱۴ مورد افتتاح می‌شود اما به بهره‌برداری رساندن ۳۲ طرح باقی مانده نیاز به تامین اعتبار دارد.

او یادآورشد: با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد برای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و پزشکی و ظرفیت‌های موجود در بیمارستان‌های لرستان، لازم است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

 فرهاد زیویار با اشاره به موضوع واکسیناسیون کرونا در لرستان نیز  تاکید کرد: علی‌رغم اینکه استان در رنگ‌بندی ویروس کرونا شرایط نامناسبی داشت اما آمار فوتی‌ها در مقایسه با دیگر نقاط کشور وضعیت بهتری داشته‌ است.

 انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت پروژه سفر رییس جمهور زیویار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکهزار و 700 کلاس درس در استان نیمه تمام است، گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، احداث پنج هزار کلاس درس در استان نیاز است.

علی مطهری، با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، یکهزار و ۳۴ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده است، افزود: آذربایجان‌غربی جزو چهار استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی است، لذا شتاب گرفتن مدرسه سازی امری ضروری است.

مطهری،با بیان اینکه مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در مقایسه با سالهای گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است، اضافه کرد: شعار محوری آموزش و پرورش، تحول است و لازمه تحول، تأمین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی و محتواست اما از ارکان اساسی توسعه، پیشرفت و تحول در آموزش و پرورش، توسعه فضا و تجهیزات آموزشی است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در این مراسم از تعهد خیرین برای ساخت ۷۷ مدرسه با ۴۱۶ کلاس درس در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال خبرداد و گفت: برای ساخت این تعداد کلاس درس به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخوندیان افزود: در جشنواره خیرین سال ۱۴۰۱، ۸۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس و با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: سرانه فضای آموزشی در استان وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای احداث و تکمیل مدارس استان هستیم.

یاسر رهبردین افزود: تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت استان است و تاکنون اعتبارات خوبی برای تکمیل مدارس و احداث مدارس جدید تخصیص یافته است.

وی، در ادامه خواستار توجه ویژه به استان با تخصیص اعتبارات ملی، برای احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام شد.

در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی،مدیرکل سابق قدردانی و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد