Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@20:45:18 GMT

کندن موی سفید مضر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۸۵۸۴

این باور بین افراد وجود دارد که می‌گویند با کندن موهای سفید تعداد آنها بیشتر می‌شود که کاملا غلط است. ناطقان: با این که بسیاری از ما با دیدن موهای خاکستری یا سفید به سمت موچین می‌رویم، اما کندن تارهای نقره‌ای مو در واقع می‌تواند به پوست سر شما آسیب برساند. موهای خاکستری یک نشانه کاملاً طبیعی افزایش سن است، اما بسیاری از ما، با مشاهده یک تار نقره‌ای رنگ میل شدیدی به کندن سریع آن پیدا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیا کندن موهای خاکستری مشکل را حل می‌کند؟

باور رایج این است که اگر موها را بچینید، تعداد بیشتری در جای خود ظاهر می‌شوند؛ اما این در واقع یک افسانه است. کاش این حقیقت داشت، زیرا در این صورت می‌توانستیم به راحتی به افرادی که ریزش مو دارند کمک کنیم.

اما کندن یک تار مو باعث رشد بیشتر نمی‌شود. این ایده هیچ مبنای علمی ندارد. ریزش مو تا ۱۵۹ تار مو در روز طبیعی است، اما اساسا به هیچ وجه به هم متصل نیستند. بنابراین، کشیدن یک مو باعث فشار بیشتری روی پوست سر نمی‌شود.

کندن مو ممکن است یک راه حل موقت برای ظاهری جوان‌تر به نظر برسد، اما ممکن است آسیب واقعی به پوست سر خود وارد کنید.

با کندن مو، ممکن است فولیکول مو آسیب ببیند. در نتیجه، می‌تواند منجر به بروز عفونت یا حتی لکه‌های طاس شود. ممکن است این کار شما بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر برساند.

وقتی یک تار خاکستری را بکشید، موهای کنده شده استراحت می‌کنند و چرخه رشد بعدی خود را در حدود سه ماه شروع می‌کنند.

در هر سیکل بعد از حدود ۲۰ سالگی، موها کمی نازک‌تر می‌شوند و مدت کوتاه‌تری در اطراف باقی می‌مانند.

چرخه عمر موهای روی سر به طور متوسط پنج سال است و تعداد محدودی چرخه رشد وجود دارد.

چرا موها به رنگ خاکستری درمی‌آیند؟

با افزایش سن، فولیکول‌های مو کمتر ملانین تولید می‌کنند و همین منجر به کاهش رنگ و سفید شدن مو می‌شود. ملانین ماده‌ای در بدن است که به مو و پوست شما رنگ می‌دهد. تعداد گرانول‌های رنگدانه به طور طبیعی با افزایش سن، معمولا بین ۲۸ تا ۴۰ سالگی شروع به کاهش می‌کند. دلیل این امر این است که ملانوسیت‌ها، سلول‌هایی که ملانین تولید می‌کنند، شروع به کاهش سرعت و تولید کمتر می‌کنند.

موها در واقع خاکستری نیستند، اما کاملا شفاف هستند. تن خاکستری در واقع به درصد رنگ موی طبیعی باقی مانده و مخلوط شده مربوط می‌شود که سایه‌های مختلف را ایجاد می‌کند.

ژنتیک نقش کلیدی در سرعت ظاهر شدن موهای خاکستری دارد، زیرا آرایش بیولوژیکی شما سرعت این امر را تعیین می‌کند. با این حال، استرس می‌تواند روند سفید شدن مو را نیز تسریع کند. منبع: مشرق برچسب ها: کندن ، موی سفید ، زیاد شدن موی سفید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کندن موی سفید موهای خاکستری کندن مو شدن مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوزن سفید

قضیه از این قرار بود که انسان‌ها به قصد گسترش مناطق شهرنشینی اقدام به قطع درختان جنگل کرده بودند. به پیشنهاد گورکن رهبری حیوانات را روباه قرمز عهده دار شد که از همه باهوش‌تر بود.

مسئولیت هدایت گروه به قورباغه محول شد چرا که به پیشنهاد او، حیوانات قصد داشتند، جنگل را به قصد رسیدن به یک زیستگاه طبیعی محافظت شده به نام «گوزن سفید» ترک کنند.

در فصل اول کارتون، حیوانات در تلاش برای رسیدن به پارک گوزن سفید بودند.

در فصل دوم، وقایع دشمنی بین حیوانات و روباه آبی به نام صورت‌زخمی، همسر و توله شان روایت می‌شد و در فصل سوم، شاهد حملۀ موش‌ها به پارک گوزن سفید و تلاش حیوانات در مبارزه با آن‌ها بودیم. 

گوزن سفید، (با عنوان انگلیسی: The Animals of Farthing Wood) به معنای حیوانات جنگل فارتینگ، یک مجموعهٔ کارتونی بریتانیایی بود که به سفارش اتحادیهٔ پخش برنامه‌های اروپایی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ تولید شد.

این اثر بر اساس مجموعه کتاب‌هایی از نویسندهٔ انگلیسی «کالین دن» به کارگردانی «فیلیپ لکلرک» و «الفین لوید جونز» ساخته شده است.

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ویدئو| کاخ سفید مسجد شد
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • گوزن سفید
  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟