Web Analytics Made Easy - Statcounter

گبرلو منتقد سینما معتقد است: خوشبختانه سیستم‌ اسکار اینگونه است که انتخاب آثار بر عهده هر کشور و سیستم داخلی آن است. بنابراین نامزد شدن یک اثر و حضور آن در اسکار بستر بسیار بزرگی را برای ارائه‌ و بیشتر دیده شدن فیلم‌ در سطح جهانی ایجاد می‌کند که این خودش یک موقعیت طلایی و شانسی بزرگ محسوب می‌شود.

«محمود گبرلو» منتقد، کارشناس و مجری رسانه ملی در روزهایی که بحث بر سر انتخاب چند فیلم سینمایی از جمله: «تفریق»، «برادران لیلا»، «موقعیت مهدی»، «جنگ جهانی سوم»، «شب، داخلی، دیوار»، «نگهبان شب» و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای اسکار داغ است در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا به الویت‌های حضور در اسکار و آورده آن برای سینمای ایران پرداخت و گفت:
 وقتی یک فیلمساز ایرانی اثری را می‌سازد نباید نگاهش به اسکار و سایر جشنواره‌های جهانی باشد.‌ چون اگر بخواهد با آن زاویه اثری را تولید کند طبیعتا از هدف اصلی خودش خارج شده و تسلیم شرایط جشنواره‌های خارجی و برنامه‌هایی مانند اسکار می‌شود. 

او ادامه داد: اگر فیلمسازان ایرانی تلاش کنند براساس هویت، اندیشه و برنامه‌های داخلی کشورشان فیلم بسازند قطعا موفق‌تر عمل خواهند کرد. البته حرف من به این معنا نیست ‌که ما اسکار و جشنواره‌های اینگونه را رها کنیم. درست است که مراسم اسکار برای کشور ما نیست و مطابق با فرهنگ و روش‌های انتخابی ما تنظیم نشده است اما حضور سینمای ایران در آن بلامانع است.

این کارشناس سینما در پاسخ به این سوال که برای کدام فیلم‌ از سینمای ایران شانس بیشتری برای حضور در اسکار ۲۰۲۳ را می‌بیند عنوان کرد: با توجه به شرایط جهانی اسکار و همچنین ساختار درونی فیلم‌ها من شانس بیشتری برای فیلم «نگهبان شب» سید رضا میرکریمی می‌بینیم. از نگاه من این اثر به فضای اسکار نزدیک‌تر است. در کنار فیلم میرکریمی ما فیلم خوبی مانند «موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر را داریم که حضور این اثر می‌تواند به دیده شدن بچه‌های جبهه و جنگ کمک کند البته فیلم‌های منتخب باید به گونه‌ای انتخاب شوند که مورد پسند اسکار قرار بگیرند و بتوانند در بازارهای جهانی دیده شده و به فروش برسند. در کل فکر می‌کنم که فیلم «نگهبان شب» به آن اهداف فکری و فرهنگی نزدیک‌تر است‌.

گبرلو در آخر اضافه کرد: خوشبختانه سیستم‌ اسکار اینگونه است که انتخاب آثار بر عهده هر کشور و سیستم داخلی آن است. بنابراین نامزد شدن یک اثر و حضور آن در اسکار بستر بسیار بزرگی را برای ارائه‌ و بیشتر دیده شدن فیلم‌ در سطح جهانی ایجاد می‌کند که این خودش یک موقعیت طلایی و شانسی بزرگ محسوب می‌شود.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما اسکار ترانه علیدوستی مانی حقیقی محمود گبرلو هومن سیدی هادی حجازی فر منتقد سینما وحید جلیلوند نوید محمد زاده سید رضا میرکریمی تفریق برادران لیلا موقعیت مهدی فیلم سینمایی تفریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حذف از لیگ قهرمانان اروپا و سپس از دست رفتن اندک شانس قهرمانی لالیگا ژاوی هرناندز با دکو، رافا یوسته مدیران ارشد باشگاهش جلساتی برگزار کرد و در نهایت تصمیم به ادامه همکاری تا پایان مدت قراردادش گرفت.
با این وجود در جلسات فوق دکو به ژاوی پیشنهاد کرد اسکار برادر بزرگترش که از ابتدا در کادر فنی بارسلونا همراه او بوده را کنار بگذارد و البته یک مربی بدنسازی جدید به خدمت بگیرد.

برای جانشینی اسکار هرناندز مدیران باشگاه بارسلونا دومنک تورنت دستیار سابق گواردیولا را معرفی کرده‌اند که سال‌ها کنار پپ کار کرده است. تورنت از سال 2007 تا 2018 در تیم‌های ب بارسلونا، بارسلونا، بایرن مونیخ  و سپس منچسترسیتی دستیار گواردیولا بود اما سپس به امریکا رفت و در نقش سرمربی نیویورک کار کرد. او سپس راهی برزیل شد و دو سال سرمربی فلامنگو بود و در سال 2022 هدایت گالاتاسرای را برعهده گرفت.

تمام افتخارات تورنت مربوط به دوران دستیاری گواردیولاست و با کنار رفتن از سرمربیگری گالاتاسرای در تاریخ 21 ژوئن 2022 او طی تقریبا دو سال اخیر بیکار بوده است.

برای بهبود شرایط جسمانی نیز خولیو توس، متخصص تمرینات قدرتی و پیشگیری از آسیب‌دیدگی به ژاوی پیشنهاد شده چرا که در این فصل بارسا از حیث مصدومیت متعدد بازیکنان و شرایط نه چندان جالب بدنی آنها لطمات زیادی و باید برای بهبود این وضعیت فکری بیندیشد که مهم‌ترینش اضافه شدن یک متخصص در این زمینه خواهد بود.

البته گفته می‌شود ژاوی ابتدا با کنار گذاشتن اسکار برادر بزرگترش مخالفت کرده است اما شاید برای فصل آینده تن به تغییرات مد نظر دکو و مدیران باشگاهش بدهد.

دیگر خبرها

  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • رجبی: تراکتور می‌خواهد امتیاز بگیرد ولی استقلال «تیم تر» است/نظارت نباشد باشگاه به قهقرا می‌رود
  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی