Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که «یائیر لاپید»، نخست وزیر این رژیم به دولت بایدن خبر داده است که دلیلی برای پیروی و پذیرش توافق هسته‌ای با ایران از سوی تل آویو وجود ندارد.

گفته شده نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقامات کاخ سفید گفته است که توافق هسته‌ای با ایران به هیچ وجه برای این رژیم الزام‌آور نیست و تل آویو خود را موظف به پذیرش آن نمی‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌ها، لاپید به مقامات آمریکایی گفته است که پیش‌نویس توافق هسته‌ای با ایران تمامی خطوط قرمز دولت بایدن را زیر پا گذاشته است.

از سوی دیگر همزمان اعلام شده که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرده است که این رژیم برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای هر کاری را که ضروری بداند، انجام خواهد داد.

پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که یائیر لاپید در تماس تلفنی با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان بار دیگر مخالفت خود را با احیای توافق هسته‌ای ایران تکرار کرده است. در همین خصوص، دفتر لاپید در بیانیه‌ای اعلام کرد که او با صدراعظم آلمان در مورد پرونده هسته‌ای ایران گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر اسرائیل بار دیگر مخالفت خود با احیای توافق هسته‌ای را تکرار و بر ضرورت انتقال پیام مشخص از طرف اروپا مبنی بر عدم ارائه امتیازات بیشتر به ایران تاکید کرده است.

لاپید همچنین مدعی شده است که اروپا باید با وقت کشی ایران در مذاکرات مقابله کند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسرائیل توافق هسته ای توافق هسته ای با ایران نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

کد خبر 848213 منبع: تسنیم برچسب‌ها آنتونى بلينكن اسرائیل خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟